pytanie o silni 2.4 V6 (BDV) 170 HP
pytanie o silni 2.4 V6 (BDV) 170 HP
Witam
Jak niektórzy z Was wiedzą dotychczas moim najlepszym kumplem był silnik ANB 1.8 T jednak szczęście niezmierne pozwoliło mi się przesiąść do polifta z w/w silnikiem i manualem.
Cy będziecie tak uprzejmi i podzielicie się informacjami na temat tych silników, czego mam się spodziewać po tym motorze, na co szczególnie zwrócić uwagę ( poza olejem z uszczelek na deklach głowic- robię w sobotę ) Ogólnie bardzo mi się podoba dynamika i elastyczność jednak nic o nim nie wiem
Z góry bardzo dziękuję
Jak niektórzy z Was wiedzą dotychczas moim najlepszym kumplem był silnik ANB 1.8 T jednak szczęście niezmierne pozwoliło mi się przesiąść do polifta z w/w silnikiem i manualem.
Cy będziecie tak uprzejmi i podzielicie się informacjami na temat tych silników, czego mam się spodziewać po tym motorze, na co szczególnie zwrócić uwagę ( poza olejem z uszczelek na deklach głowic- robię w sobotę ) Ogólnie bardzo mi się podoba dynamika i elastyczność jednak nic o nim nie wiem
Z góry bardzo dziękuję
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 128
- Rejestracja: 12 lip 2015, 15:37
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zduńska Wola
2.4
W moim poprzednim modelu padł mi wentylator klimy, rurka metalowa odpowiedzialna za płyn chlodniczy (wyciek) i poza duzym spalaniem nic sie nie działo ( chociaz długo nie byłem włascicielem)
- yaszczur
- Moderator
- Posty: 822
- Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
- Imię: Paweł
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Poza olejem wyciekającym spod dekli, warto zajrzeć do odmy i eżektora - czy wszystko drożne, dodatkowo zaślepki wałków do sprawdzenia i uszczelki pod nastawnikami, lubi się też pocić spod korka wlewu oleju.
Po uszczelnieniu, ogarnąć kompletny rozrząd, wrzucić markowe dobre filtry, lać przyzwoitą oliwę (5W40) i cieszyć się jazdą
Po uszczelnieniu, ogarnąć kompletny rozrząd, wrzucić markowe dobre filtry, lać przyzwoitą oliwę (5W40) i cieszyć się jazdą
Pozdrawiam...
z tego co wiem, to w moim silniku nie ma ezektora, zastąpiono go takim okrągłym zaworkiem...ale to drobiazg w sumie. W sobotę będę dekle robił to zobaczę te zaślepki gdziekolwiek one się znajdują Korek jak na razie suchy. Dzięki za infoyaszczur pisze:Poza olejem wyciekającym spod dekli, warto zajrzeć do odmy i eżektora - czy wszystko drożne, dodatkowo zaślepki wałków do sprawdzenia i uszczelki pod nastawnikami, lubi się też pocić spod korka wlewu oleju.
Po uszczelnieniu, ogarnąć kompletny rozrząd, wrzucić markowe dobre filtry, lać przyzwoitą oliwę (5W40) i cieszyć się jazdą
poczytałem sobie teraz troszkę o tym silniku i rzeczywiście zbiera w większości pozytywne opinie choć i znajdą się maruderzy mający nalatane pół miliona. W pierwszej kolejności postaram się go uszczelnić bo te pocenie mnie drażni...szczegó0lnie jak na kolektor coś skapnie. Tak czy inaczej dotychczas mam bardzo przyjemne odczucia z użytkowania.bendzji pisze:wentylator klimy tez przerabiałem , można zrobić logi i sprawdzić nastawniki - a tak to chyba silnik odporny i raczej bezproblemowy
Ja użytkuje ten silnik od ponad dwóch lat i złego słowa powiedzieć nie mogę. Z poważniejszych awarii wywaliło mi olej do świec, ale po wymianie kompletu uszczelek - problem poszedł w zapomnienie
Choć teraz jak zrobiło się zimno i mocnej zacząłem grzać, w środku z nawiewów czuć jakby przepalony olej, co prawda delikatnie, ale jednak ... możliwe ? Czy szukam na siłę problemu ?
Choć teraz jak zrobiło się zimno i mocnej zacząłem grzać, w środku z nawiewów czuć jakby przepalony olej, co prawda delikatnie, ale jednak ... możliwe ? Czy szukam na siłę problemu ?
aja wymieniłem te pieprzone uszczelki na ORI, dałem silikon tam gdzie trzeba, pojeździłem dwa dni....i znów dziś poczułem spalony olej. Otworzyłem maskę i co widzę, zapocona okolica wlewu oleju oraz plastikowa osłona prawej głowicy w okolicy bagnetu.....jakieś pomysły? wali spod korka i bagnetu? No chyba nie - bynajmniej mało to mozliwe. Odma mi się połamała jak robiłem pokrywki więc została zastąpiona wężem gumowym o większej średnicy jednak to przecież nie przeszkadza jakim rozmiarem węża oddychają głowice prawda? Jakieś sugestie? PLIZjarek1 pisze:Ja użytkuje ten silnik od ponad dwóch lat i złego słowa powiedzieć nie mogę. Z poważniejszych awarii wywaliło mi olej do świec, ale po wymianie kompletu uszczelek - problem poszedł w zapomnienie
Choć teraz jak zrobiło się zimno i mocnej zacząłem grzać, w środku z nawiewów czuć jakby przepalony olej, co prawda delikatnie, ale jednak ... możliwe ? Czy szukam na siłę problemu ?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga