Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

pytanie o silni 2.4 V6 (BDV) 170 HP

Silniki benzynowe
atlas audi a6

pytanie o silni 2.4 V6 (BDV) 170 HP

Post autor: atlas audi a6 » 09 gru 2015, 21:17

Witam
Jak niektórzy z Was wiedzą dotychczas moim najlepszym kumplem był silnik ANB 1.8 T jednak szczęście niezmierne pozwoliło mi się przesiąść do polifta z w/w silnikiem i manualem.
Cy będziecie tak uprzejmi i podzielicie się informacjami na temat tych silników, czego mam się spodziewać po tym motorze, na co szczególnie zwrócić uwagę ( poza olejem z uszczelek na deklach głowic- robię w sobotę ) Ogólnie bardzo mi się podoba dynamika i elastyczność jednak nic o nim nie wiem :)
Z góry bardzo dziękuję

P.Froniu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 128
Rejestracja: 12 lip 2015, 15:37
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zduńska Wola

2.4

Post autor: P.Froniu » 09 gru 2015, 22:52

W moim poprzednim modelu padł mi wentylator klimy, rurka metalowa odpowiedzialna za płyn chlodniczy (wyciek) i poza duzym spalaniem nic sie nie działo ( chociaz długo nie byłem włascicielem)

Awatar użytkownika
yaszczur
Moderator
Moderator
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 10 gru 2015, 01:41

Poza olejem wyciekającym spod dekli, warto zajrzeć do odmy i eżektora - czy wszystko drożne, dodatkowo zaślepki wałków do sprawdzenia i uszczelki pod nastawnikami, lubi się też pocić spod korka wlewu oleju.

Po uszczelnieniu, ogarnąć kompletny rozrząd, wrzucić markowe dobre filtry, lać przyzwoitą oliwę (5W40) i cieszyć się jazdą :)
Pozdrawiam...

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 10 gru 2015, 07:25

yaszczur pisze:Poza olejem wyciekającym spod dekli, warto zajrzeć do odmy i eżektora - czy wszystko drożne, dodatkowo zaślepki wałków do sprawdzenia i uszczelki pod nastawnikami, lubi się też pocić spod korka wlewu oleju.

Po uszczelnieniu, ogarnąć kompletny rozrząd, wrzucić markowe dobre filtry, lać przyzwoitą oliwę (5W40) i cieszyć się jazdą :)
z tego co wiem, to w moim silniku nie ma ezektora, zastąpiono go takim okrągłym zaworkiem...ale to drobiazg w sumie. W sobotę będę dekle robił to zobaczę te zaślepki gdziekolwiek one się znajdują :) Korek jak na razie suchy. Dzięki za info :)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7167
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 10 gru 2015, 09:45

wentylator klimy tez przerabiałem , można zrobić logi i sprawdzić nastawniki - a tak to chyba silnik odporny i raczej bezproblemowy

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 10 gru 2015, 10:36

bendzji pisze:wentylator klimy tez przerabiałem , można zrobić logi i sprawdzić nastawniki - a tak to chyba silnik odporny i raczej bezproblemowy
poczytałem sobie teraz troszkę o tym silniku i rzeczywiście zbiera w większości pozytywne opinie choć i znajdą się maruderzy mający nalatane pół miliona. W pierwszej kolejności postaram się go uszczelnić bo te pocenie mnie drażni...szczegó0lnie jak na kolektor coś skapnie. Tak czy inaczej dotychczas mam bardzo przyjemne odczucia z użytkowania.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7167
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 10 gru 2015, 10:53

no właśnie te silniki ze spokojem powinny 500 tyś albo i 700 tyś km zrobić <okok>

memek29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 19 sie 2015, 22:35
Lokalizacja: Wieliszew

Post autor: memek29 » 10 gru 2015, 15:49

Witam ja jako posiadacz mogę dodać że fajnie się zbiera nawet z lpg spalanie w normie i ja miałem akurat dziurawą chłodnicę klimy i trochę spocony tylko pod korkiem ale to też nie wiem czy ktoś rozlal olej bo jak wytarłem to śladu nie ma i jak narazie prócz tego zadnych problemów:)

wysota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 06 sty 2013, 02:46
Lokalizacja: konin

Post autor: wysota » 11 gru 2015, 17:33

Tak jak kolega yaszczur, napisal warto wymienic odmy i ten zaworek dosc czesta bolaczka w bdv, uszczelnic zalac dobra oliwe potem tylko lac i jezdzic :D

jarek1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 29 maja 2011, 06:49
Lokalizacja: Wschodnia PL

Post autor: jarek1 » 11 gru 2015, 23:55

Ja użytkuje ten silnik od ponad dwóch lat i złego słowa powiedzieć nie mogę. Z poważniejszych awarii wywaliło mi olej do świec, ale po wymianie kompletu uszczelek - problem poszedł w zapomnienie :)

Choć teraz jak zrobiło się zimno i mocnej zacząłem grzać, w środku z nawiewów czuć jakby przepalony olej, co prawda delikatnie, ale jednak ... możliwe ? Czy szukam na siłę problemu ? :)

Awatar użytkownika
yaszczur
Moderator
Moderator
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 12 gru 2015, 00:17

jarek1 pisze:możliwe ? Czy szukam na siłę problemu ?
Skoro czuć, to na bank jest gdzieś wyciek. Obstawiam zaślepki wałków jeśli nie były wymieniane, najczęściej stamtąd poci się bezpośrednio na wydech.
Pozdrawiam...

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 18 gru 2015, 20:26

więc...za radą kolegów i koleżanek z forum dziś uszczelniłem dekle głowc zmieniając uszczelkę i atakując silikonem tu i tam, połamałem odmę ( nie ze złości ) więc i tą wymieniłem no i teraz pozostaje śmigać :)

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 18 gru 2015, 21:49

O ile dobrze pamiętam w tej wersji silnikowej nie ma zamiennika koła dwumasowego tylko oryginał, był nawet gdzieś temat o tym. Ale to tylko przy okazji pisze ;)

wysota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 06 sty 2013, 02:46
Lokalizacja: konin

Post autor: wysota » 20 gru 2015, 11:07

pavel44, na chwile obecną jest dostępny zamiennik od LUK sam wymieniałem w tym tygodniu ;)

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 21 gru 2015, 22:10

jarek1 pisze:Ja użytkuje ten silnik od ponad dwóch lat i złego słowa powiedzieć nie mogę. Z poważniejszych awarii wywaliło mi olej do świec, ale po wymianie kompletu uszczelek - problem poszedł w zapomnienie :)

Choć teraz jak zrobiło się zimno i mocnej zacząłem grzać, w środku z nawiewów czuć jakby przepalony olej, co prawda delikatnie, ale jednak ... możliwe ? Czy szukam na siłę problemu ? :)
aja wymieniłem te pieprzone uszczelki na ORI, dałem silikon tam gdzie trzeba, pojeździłem dwa dni....i znów dziś poczułem spalony olej. Otworzyłem maskę i co widzę, zapocona okolica wlewu oleju oraz plastikowa osłona prawej głowicy w okolicy bagnetu.....jakieś pomysły? wali spod korka i bagnetu? No chyba nie - bynajmniej mało to mozliwe. Odma mi się połamała jak robiłem pokrywki więc została zastąpiona wężem gumowym o większej średnicy jednak to przecież nie przeszkadza jakim rozmiarem węża oddychają głowice prawda? Jakieś sugestie? PLIZ

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga