audi a6 c5 1.9 tdi 130 KM AVF demontaż katalizatora
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 18 mar 2015, 06:52
- Lokalizacja: Kozienice
A więc walczyliśmy z kolegą pół dnia z tymi drganiami na kierownicy no i nic na to nie poradziliśmy, ale stwierdziliśmy że drgania przenosi lewa poduszka skrzyni , po odkręceniu dwóch śrub które mocują poduszkę do łapy drgania całkowicie ustały, poduszka oryginalna.
Zastanawia mnie tylko czy te drgania nie przenoszą się z lewej półosi ponieważ ma ona luz poprzeczny w skrzyni i wpada w drgania na wolnych obrotach, a jest właśnie blisko tej poduszki.
[ Dodano: 2015-12-04, 20:03 ]
Chyba w przyszłym roku sprzedam tego Traktora bo już mnie wkurza!
Zastanawia mnie tylko czy te drgania nie przenoszą się z lewej półosi ponieważ ma ona luz poprzeczny w skrzyni i wpada w drgania na wolnych obrotach, a jest właśnie blisko tej poduszki.
[ Dodano: 2015-12-04, 20:03 ]
Chyba w przyszłym roku sprzedam tego Traktora bo już mnie wkurza!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- chris1987
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 196
- Rejestracja: 09 sie 2011, 23:10
- Imię: Krzychu
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sz-N
Sprawdzałeś wałek i popychacze?? Ściągniecie pokrywy to max 10min roboty. Łatwiej niż bezsensowa zmiana poduszek.
Generalnie testując poduchy wjechałem na kanał, odpaliłem silnik i dotykałem mocowania nad i pod podsuszką. Te pod lekko coś przenosiły, najwięcej wibracji przenosiła ta mała pod nogami kierowcy o której wspomniałeś. Luzowałem wszystkie i powoli je dokręcałem na krzyż odpowiednim momentem, nic się nie zmieniło. Później tak samo, ale kolega wkręcał silnik na obroty.. tez nic.
Plecionkę tez odpuściłem, w poprzednim TDIku AFN miałem całkowicie zniszczona, a nic nie dudniło, nie telepało. Po wymianie żadnej różnicy nie odczułem.
Nawet jak miałem rozwaloną poduchę w tdi 110-tce (500ts km), a przenia urwana to tez nic nie drgało, jedynie przy ruszaniu coś przeskakiwało. Wymieniłem na febi to chodził jak Jelcz nad ranem przy -20*C. Zamontowałem ori z golfa używane i było ok.
Dobra wracając do tego co pisałem parę postów wyżej.
W piątek wymieniłem wałek, popychacze, koło pasowe wałka, dźwigienki pompek na 180*
Dziś zrobiłem ponad 100km. Jak zatkam uszy, albo dam głośniej radio to można się zastanowić, czy silnik jest uruchomiony. Wcześniej czułem pod nogami, na pedałkach, kierowcy lekkie drgania. Jak galareta. Teraz kompletnie nic... no może rano przy 2*C przez pierwsze 5-10sekund coś tam leciutko po-dygotało.
Stare szklanki trochę mnie zaskoczyły, bo nie wyglądały na mocno zużyte. W poniedziałek mogę porobić zdjęcia.
Rozrząd ustawiony na nowo. Synchronizacja ustawiona na 0-0,6, czyli jak wcześniej, choć wcześniej, gdy silnik nagrzał się do 90*C potrafiło skakać miedzy 0, a 2,2 (Jeśli spinamy pasek rozrzadu przy użyciu dobrych blokad i wg. instrukcji z ELSY to synchro jest na zero, później nie trzeba robić żadnych korekt na kółku itd).
Również korekcje pompek oraz Bipy bardziej podchodzą pod zerowe wartości. Wcześniej było po około +\-0,40mg, Bipy około 20-30, a teraz...
Auto zrobiło się bardzo elastyczne i cichsze.
Niestety dalej buczy z filtra powietrza. O wiele ciszej, ale jednak. Na dniach wyczyszczę EGR, a jak nie to go zatkam dla testów.
Sprawdź dokładnie wałek i szklanki, ew zrób regulacje dźwigienek pompo wtrysków. Do tego będzie potrzebny czujnik zegarowy, klucz dynamometryczny 30Nm i ew. kątomierz do dokręcania śrub..
Przy rozebranym przodzie + kręceniu bezpośrednio walem czujnik nie będzie, aż tak bardzo potrzebny.
PS
O mechanikach nawet nie będę wspominać. Dwóch od razu chciało wysyłać pompki do regeneracji, bo leja a trzeci chciał wymieniać poduszki lub robić głowice
Generalnie testując poduchy wjechałem na kanał, odpaliłem silnik i dotykałem mocowania nad i pod podsuszką. Te pod lekko coś przenosiły, najwięcej wibracji przenosiła ta mała pod nogami kierowcy o której wspomniałeś. Luzowałem wszystkie i powoli je dokręcałem na krzyż odpowiednim momentem, nic się nie zmieniło. Później tak samo, ale kolega wkręcał silnik na obroty.. tez nic.
Plecionkę tez odpuściłem, w poprzednim TDIku AFN miałem całkowicie zniszczona, a nic nie dudniło, nie telepało. Po wymianie żadnej różnicy nie odczułem.
Nawet jak miałem rozwaloną poduchę w tdi 110-tce (500ts km), a przenia urwana to tez nic nie drgało, jedynie przy ruszaniu coś przeskakiwało. Wymieniłem na febi to chodził jak Jelcz nad ranem przy -20*C. Zamontowałem ori z golfa używane i było ok.
Dobra wracając do tego co pisałem parę postów wyżej.
W piątek wymieniłem wałek, popychacze, koło pasowe wałka, dźwigienki pompek na 180*
Dziś zrobiłem ponad 100km. Jak zatkam uszy, albo dam głośniej radio to można się zastanowić, czy silnik jest uruchomiony. Wcześniej czułem pod nogami, na pedałkach, kierowcy lekkie drgania. Jak galareta. Teraz kompletnie nic... no może rano przy 2*C przez pierwsze 5-10sekund coś tam leciutko po-dygotało.
Stare szklanki trochę mnie zaskoczyły, bo nie wyglądały na mocno zużyte. W poniedziałek mogę porobić zdjęcia.
Rozrząd ustawiony na nowo. Synchronizacja ustawiona na 0-0,6, czyli jak wcześniej, choć wcześniej, gdy silnik nagrzał się do 90*C potrafiło skakać miedzy 0, a 2,2 (Jeśli spinamy pasek rozrzadu przy użyciu dobrych blokad i wg. instrukcji z ELSY to synchro jest na zero, później nie trzeba robić żadnych korekt na kółku itd).
Również korekcje pompek oraz Bipy bardziej podchodzą pod zerowe wartości. Wcześniej było po około +\-0,40mg, Bipy około 20-30, a teraz...
Auto zrobiło się bardzo elastyczne i cichsze.
Niestety dalej buczy z filtra powietrza. O wiele ciszej, ale jednak. Na dniach wyczyszczę EGR, a jak nie to go zatkam dla testów.
Sprawdź dokładnie wałek i szklanki, ew zrób regulacje dźwigienek pompo wtrysków. Do tego będzie potrzebny czujnik zegarowy, klucz dynamometryczny 30Nm i ew. kątomierz do dokręcania śrub..
Przy rozebranym przodzie + kręceniu bezpośrednio walem czujnik nie będzie, aż tak bardzo potrzebny.
PS
O mechanikach nawet nie będę wspominać. Dwóch od razu chciało wysyłać pompki do regeneracji, bo leja a trzeci chciał wymieniać poduszki lub robić głowice
AWX 175KM/380NM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 18 mar 2015, 06:52
- Lokalizacja: Kozienice
dzięki kolego chris1987, a ile wyniosła cię wymiana tych części o których pisałeś ?
zerknij też na moje logi
stayczne
000 http://vaglog.pl/log_225320.html
001 http://vaglog.pl/log_225321.html
003 http://vaglog.pl/log_225322.html
004 http://vaglog.pl/log_225323.html
007 http://vaglog.pl/log_225324.html
011 http://vaglog.pl/log_225325.html
013 http://vaglog.pl/log_225326.html
018 http://vaglog.pl/log_225327.html
023 http://vaglog.pl/log_225328.html
BS
000 http://vaglog.pl/log_225329.html
003 http://vaglog.pl/log_225330.html
011 http://vaglog.pl/log_225331.html
kurde wszyscy piszą że bardzo przyzwoite!!
zerknij też na moje logi
stayczne
000 http://vaglog.pl/log_225320.html
001 http://vaglog.pl/log_225321.html
003 http://vaglog.pl/log_225322.html
004 http://vaglog.pl/log_225323.html
007 http://vaglog.pl/log_225324.html
011 http://vaglog.pl/log_225325.html
013 http://vaglog.pl/log_225326.html
018 http://vaglog.pl/log_225327.html
023 http://vaglog.pl/log_225328.html
BS
000 http://vaglog.pl/log_225329.html
003 http://vaglog.pl/log_225330.html
011 http://vaglog.pl/log_225331.html
kurde wszyscy piszą że bardzo przyzwoite!!
- chris1987
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 196
- Rejestracja: 09 sie 2011, 23:10
- Imię: Krzychu
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sz-N
Przypomniała mi się jeszcze jedna rzecz. Wymieniłem przednią podusze, tą która jest w przodu pod chodnicą. Numer jej to 8D0199339L, wybrałem Lemfordera (LMI27092 ok 20zl) i przyszła oryginała z wydrapanym logiem vw/audi . Stara była śmieciem, ale niestety ona tez nic nie zmieniła
Nie wszystko w logach ogarniam. Ale wiedze ze większość parametrów masz takie same jak ja przed wymianą. Generalnie nie miałem problemów z mocą, spalaniem, normalnie wszytko działało, ale denerwował mnie fakt ze kończy się wałek i być może szklanki. A najbardziej mnie wkurzało gadanie ze to diesel i tak musi być, a nie musi. Jeździłem wieloma TDIkami na pd i vp, cr i wiem jak powinien chodzić zdrowy tdi - co niestety rzadko się zdarza
Zrobiłem ponad 300km od wymiany i nadal fajnie pracuje silnik, bez żadnych drgawek, niestety dziś odkryłem ze gdzieś przepuszcza dolot - prawdopodobnie uszczelka pod kolektor ssący padła, widać ze na dole jest wszystko spocone. Prze to tez z onych obrotów zrobił się mały lag.
Mam kolegę który ma C5 po swapie z 2,5 na 1,9 avf. Akurat dziś z nim jechałem i po 3-5min się pytał czy coś robiłem bo o wiele przyjemniej pracuje silnik niż wcześniej, a u niego to nawet nie wspominając....
Koszta:
- wałek używany z skody roomster 09r - 450zł (szukałem z 2-3miesiace)
ewentualnie 038109101R ASO 2200-2800 brutto, Kolbenschmidt 50006304 lub AE /Federal Mogul CAM928 około 700zł
- popychacze ina-czarne 038109309C 8szt 208zł
- półpanewki glyco N147/5 STD 120zł
- uszczelka pokrywy zaworów erlinga 038103483D 32zł
- uszczelniacz walka erling 038103085C 32zl
- śruba mocowanie panewki walka rozrządu Aso 10szt M6x54 038103714 - 120zł
- kolo pasowe walka rozrządu z skody roomster 09r 038109239 - używka 35zł
+ śruby 3szt ASO N 10109208 m8x30 12zł
+ sruba kola pasowego 1szt ASO N90502103 M10x1,5x35 8zł
- zestaw blokad i ściągaczy do rozrządu 120zl z wysyłką
- pasek rozrządu contitech made in germany 038 109 119P 120zl
(4miesiace temu wymieniłem rozrząd na zestaw INA, ale pasek iny mi się nie pobrał i woalem zmontować Continentala)
Razem bez paska i blokad - około 1000zł, robota za free, sam robiłem. Wolałem zainwestować w narzędzia i mieć pewność ze jest zrobione dobrze, czysto. Nie ufam mechaniką. W sieci na forach również jest mało konkretów, trzeba naprawdę wgłębić się w temat, aby się czegoś dowiedzieć. Często ludzie nie chwalą się co było przyczyną problemu.
Bazowałem na manualach krok po kroku z ELSY 2014. Jak chcesz mogę Ci podesłać PDFy w jezyku Polskim na Emaila
Części zamawiane u kolegi, portali aukcyjnych nie polecam. Dużo podróbek, lub podmieniają towar.
Czas operacji 8godz. Od 17 do 1 w nocy. Jakbym był bardziej wypoczęty to może z 2godz bym urwał Było klika fakupów, np zakładając zderzak przypomniało mi się o wiatraku do wiskozy i 40min w plecy
Patrzałeś co się dzieje pod pokrywa?
Nie wszystko w logach ogarniam. Ale wiedze ze większość parametrów masz takie same jak ja przed wymianą. Generalnie nie miałem problemów z mocą, spalaniem, normalnie wszytko działało, ale denerwował mnie fakt ze kończy się wałek i być może szklanki. A najbardziej mnie wkurzało gadanie ze to diesel i tak musi być, a nie musi. Jeździłem wieloma TDIkami na pd i vp, cr i wiem jak powinien chodzić zdrowy tdi - co niestety rzadko się zdarza
Zrobiłem ponad 300km od wymiany i nadal fajnie pracuje silnik, bez żadnych drgawek, niestety dziś odkryłem ze gdzieś przepuszcza dolot - prawdopodobnie uszczelka pod kolektor ssący padła, widać ze na dole jest wszystko spocone. Prze to tez z onych obrotów zrobił się mały lag.
Mam kolegę który ma C5 po swapie z 2,5 na 1,9 avf. Akurat dziś z nim jechałem i po 3-5min się pytał czy coś robiłem bo o wiele przyjemniej pracuje silnik niż wcześniej, a u niego to nawet nie wspominając....
Koszta:
- wałek używany z skody roomster 09r - 450zł (szukałem z 2-3miesiace)
ewentualnie 038109101R ASO 2200-2800 brutto, Kolbenschmidt 50006304 lub AE /Federal Mogul CAM928 około 700zł
- popychacze ina-czarne 038109309C 8szt 208zł
- półpanewki glyco N147/5 STD 120zł
- uszczelka pokrywy zaworów erlinga 038103483D 32zł
- uszczelniacz walka erling 038103085C 32zl
- śruba mocowanie panewki walka rozrządu Aso 10szt M6x54 038103714 - 120zł
- kolo pasowe walka rozrządu z skody roomster 09r 038109239 - używka 35zł
+ śruby 3szt ASO N 10109208 m8x30 12zł
+ sruba kola pasowego 1szt ASO N90502103 M10x1,5x35 8zł
- zestaw blokad i ściągaczy do rozrządu 120zl z wysyłką
- pasek rozrządu contitech made in germany 038 109 119P 120zl
(4miesiace temu wymieniłem rozrząd na zestaw INA, ale pasek iny mi się nie pobrał i woalem zmontować Continentala)
Razem bez paska i blokad - około 1000zł, robota za free, sam robiłem. Wolałem zainwestować w narzędzia i mieć pewność ze jest zrobione dobrze, czysto. Nie ufam mechaniką. W sieci na forach również jest mało konkretów, trzeba naprawdę wgłębić się w temat, aby się czegoś dowiedzieć. Często ludzie nie chwalą się co było przyczyną problemu.
Bazowałem na manualach krok po kroku z ELSY 2014. Jak chcesz mogę Ci podesłać PDFy w jezyku Polskim na Emaila
Części zamawiane u kolegi, portali aukcyjnych nie polecam. Dużo podróbek, lub podmieniają towar.
Czas operacji 8godz. Od 17 do 1 w nocy. Jakbym był bardziej wypoczęty to może z 2godz bym urwał Było klika fakupów, np zakładając zderzak przypomniało mi się o wiatraku do wiskozy i 40min w plecy
Patrzałeś co się dzieje pod pokrywa?
AWX 175KM/380NM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 18 mar 2015, 06:52
- Lokalizacja: Kozienice
- chris1987
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 196
- Rejestracja: 09 sie 2011, 23:10
- Imię: Krzychu
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sz-N
Organoleptycznie. Widać to po fazkach.
Powinno być tak,
Tak jest źle.
Ew wszelkie rysy itd.
Popychacze ciężko sprawdzić bez ściągania dźwigienek do pompo-wtrysków.
Generalnie powinno się określić luz między krzywką a popychaczem szklankowym.
"Nacisniej popychacz szklankowy w dół klinem drewnianym lub z tworzywa sztucznego.
Jeżeli między wałek rozrządu, a popychacz szklankowy można wcisnąć szczelinomierz 0,20 mm to nalezy wymienić hydrauliczny popychacz szklankowy"
Powinno być tak,
Tak jest źle.
Ew wszelkie rysy itd.
Popychacze ciężko sprawdzić bez ściągania dźwigienek do pompo-wtrysków.
Generalnie powinno się określić luz między krzywką a popychaczem szklankowym.
"Nacisniej popychacz szklankowy w dół klinem drewnianym lub z tworzywa sztucznego.
Jeżeli między wałek rozrządu, a popychacz szklankowy można wcisnąć szczelinomierz 0,20 mm to nalezy wymienić hydrauliczny popychacz szklankowy"
AWX 175KM/380NM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 18 mar 2015, 06:52
- Lokalizacja: Kozienice
wałek rozrządu
U mnie widać że niektóre krzywki są wychlastane , a jak ze szklankami jak krzywka jej nie dociska to można ją wcisnąć z dwa do trzech mm z niedużą siłą czy to normalne ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 18 mar 2015, 06:52
- Lokalizacja: Kozienice
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 18 mar 2015, 06:52
- Lokalizacja: Kozienice
- chris1987
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 196
- Rejestracja: 09 sie 2011, 23:10
- Imię: Krzychu
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sz-N
Regulujesz luz pomiędzy trzonkiem końca klawiatury, a trzonkiem pompo-wtrysku. Jeśli są rozregulowane silnik może nie do końca równo pracować itd. m.in. mogą pojawiać się wibracja, klekotanie przy przyspieszaniu. Te elementy tak jak popychacze i wałek się wycierają.
ELSA z 2014, oraz inne serwisówki podają 180*. Początkowo było 225*, ale z jakiś przyczyn to pozmieniali.
Żadnych wtyczek nie musisz odłączać. Tylko ściągasz pokrywę zaworów.
Niestety bez czujnika zegarowego dobrze tego nie zrobisz.
ELSA z 2014, oraz inne serwisówki podają 180*. Początkowo było 225*, ale z jakiś przyczyn to pozmieniali.
Żadnych wtyczek nie musisz odłączać. Tylko ściągasz pokrywę zaworów.
Niestety bez czujnika zegarowego dobrze tego nie zrobisz.
AWX 175KM/380NM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 18 mar 2015, 06:52
- Lokalizacja: Kozienice
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 18 mar 2015, 06:52
- Lokalizacja: Kozienice
Powiedz mi jakie rozmiary kluczy będą potrzebne do regulacji żebym mial wszystko naszykowane przed ściągnięciem pokrywy i to by było na tylechris1987 pisze:Tak do wyczuwalnego oporu (szkoda ze niezdefiniowani tego w Nm)
Nie ma dużego oporu. Nakrętkę dokręca się momentem 30Nm po uprzednim kontrowaniu śruby regulacyjnej.
z góry dziękuję za pomoc
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga