Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

audi a6 c5 1.9 tdi 130 KM AVF demontaż katalizatora

Silniki wysokoprężne
robsonslowik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 18 mar 2015, 06:52
Lokalizacja: Kozienice

audi a6 c5 1.9 tdi 130 KM AVF demontaż katalizatora

Post autor: robsonslowik » 05 lis 2015, 11:55

Witam
W jaki sposób zdemontować przednią część wydechu czyli cały element z katalizatorem w celu wymiany plecionki.
Katalizator jest zespolony z tylną rurą więc zastanawiam się którędy najlepiej by było wyciągnąć ?
Ostatnio zmieniony 05 lis 2015, 12:12 przez robsonslowik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 05 lis 2015, 11:58

Katalizatora samego nie wyciągniesz, trzeba go wycinać do demontażu. Ja jak wymieniałam plecionki na wydechu to trzeba było po prostu stare wyciąć i nowe wspawać.

robsonslowik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 18 mar 2015, 06:52
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: robsonslowik » 05 lis 2015, 12:07

ja nie Chce wyciągnąć samego kata i wiem że plecionke trzeba wyciąc ty masz inny silnik więc u ciebie jest inaczej!

[ Dodano: 2015-11-05, 12:07 ]
chce wyciągnąć cały element z katalizatorem

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 05 lis 2015, 12:45

w 1.9 odkręcasz za Turbo i za plecionką - wyciągasz dołem ( tak przynajmniej było w moim AJM ale tam miałem chłodnicę spalin i górą nie dało rady )

u mnie tak to wygladało:
Obrazek


Była chyba jeszcze opcja że najpierw jest plecionka a potem kat , pamiętam bo miałem problem z doborem.

robsonslowik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 18 mar 2015, 06:52
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: robsonslowik » 05 lis 2015, 19:15

A co myślicie o wstawieniu drugiej plecionki za katalizatorem czytałem na różnych forach że można w ten sposób wyeliminować drgania!

vojciechowsky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 08 mar 2015, 13:47
Imię: Wojtek
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: vojciechowsky » 05 lis 2015, 20:59

Pamiętaj, że kupując nową plecionkę wybierz dłuższą o 2cm niż masz obecnie - pasuje wsunąć po obu stronach rury nową sztukę, aby nie spawać do czoła rury i plecionki.

robsonslowik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 18 mar 2015, 06:52
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: robsonslowik » 06 lis 2015, 20:41

No i plecionka wymieniona drgania na kierownicy na biegu jałowym jak były tak są , może troszkę mniejsze ,przedtem wymienione poduszki na ori, dwumas z luka, wieszaki tłumnika , logi sprawdzane super
Chyba Avf tak mają i trzeba się przyzwyczaić !!

kamil9651
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 17 paź 2015, 21:00
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą

Post autor: kamil9651 » 09 lis 2015, 22:41

a wymieniales poduszki skrzyni? i silnika?

robsonslowik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 18 mar 2015, 06:52
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: robsonslowik » 10 lis 2015, 22:50

No chyba napisałem , czytaj dokładnie!

kamil9651
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 17 paź 2015, 21:00
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą

Post autor: kamil9651 » 10 lis 2015, 22:54

a na biegu jałowym to telepie tym silnikiem? jak tak to sprawdz wałek rozrzadu, moj kumpel tak mial w passacie 1.9 tdi 130 konnym , na biegu jałowym telepalo tym silnikiem i okazalo sie ze cos wałkiem lub łapą wałka

robsonslowik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 18 mar 2015, 06:52
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: robsonslowik » 24 lis 2015, 19:47

kamil9651 pisze:a na biegu jałowym to telepie tym silnikiem? jak tak to sprawdz wałek rozrzadu, moj kumpel tak mial w passacie 1.9 tdi 130 konnym , na biegu jałowym telepalo tym silnikiem i okazalo sie ze cos wałkiem lub łapą wałka
Ale czy VAG nie wyłapał by takich usterek bo wszystkie parametry dobre robiłem logi.
Silnik ma równe obroty nie faluje , trochę drgania ma , nie miałem auta z takim silnikiem więc nie mam porównania ale telepanie a drgania to raczej inna sprawa
logi statyczne
000 http://vaglog.pl/log_225320.html
001 http://vaglog.pl/log_225321.html
003 http://vaglog.pl/log_225322.html
004 http://vaglog.pl/log_225323.html
007 http://vaglog.pl/log_225324.html
011 http://vaglog.pl/log_225325.html
013 http://vaglog.pl/log_225326.html
018 http://vaglog.pl/log_225327.html
023 http://vaglog.pl/log_225328.html

BS

000 http://vaglog.pl/log_225329.html
003 http://vaglog.pl/log_225330.html
011 http://vaglog.pl/log_225331.html

logi dynamiczne

000 http://vaglog.pl/log_229218.html
001 http://vaglog.pl/log_229219.html
003 http://vaglog.pl/log_229220.html
004 http://vaglog.pl/log_229221.html
008 http://vaglog.pl/log_229222.html
010 http://vaglog.pl/log_229223.html
011 http://vaglog.pl/log_229224.html

[ Dodano: 2015-11-24, 19:47 ]
Wstawiłem drugą plecionkę za katalizatorem , na wydechu brak wibracji a na kierownicy zostały giną po przekroczeniu 1000 obrotów , auto jakby cichsze nie buczy , z tymi drganiami już się poddaje :|

tibu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:33
Imię: Tonny
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Tuchów

Post autor: tibu » 27 lis 2015, 00:30

jest to mankament trudny do rozwiązania, spróbuj, zapalić samochód i wsadz podnośnik pod mise i delikatnie unieś zobaczysz czy drgania ustaną?

spróbuj też inaczej ustawic poduszki silnika podniś silnik i przesuń troche i skręć

robsonslowik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 18 mar 2015, 06:52
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: robsonslowik » 27 lis 2015, 00:45

Będę jeszcze próbował
poduszki pod silnikiem nowe z aso, pod skrzynią nowe lamforder , może łapy poluzować i zapalić żeby ustawiły się razem z poduszkami <mysli> sam już nie wiem szlag mnie trafia!!

tibu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:33
Imię: Tonny
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Tuchów

Post autor: tibu » 27 lis 2015, 20:11

ja bedą źle ustawione też tak bedzie robiło

Awatar użytkownika
chris1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 196
Rejestracja: 09 sie 2011, 23:10
Imię: Krzychu
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sz-N

Post autor: chris1987 » 28 lis 2015, 00:22

Mam podobny problem. AWX 250tys km
Czasami, ale nie zawsze czuć drgania. Po lekkim dodaniu gazu przestaje, ale najbardziej je czuć jak auto toczy się na luzie.
Auto ma moc, spalanie itd ok. nowa dwu masa, poduchy sprawdzone, korektory, bipy itd. w normie, powiedziałbym ze prawie idealne. Podczas jazdy pomiędzy 2-3tys obr słychać wm. za bardzo silnik.
Z rana przy temperaturach bliskich 0*C nie ma tego zjawiska po odpalaniu auta.
Na początku myślałem ze to wina rozrządu, który nadawał się do wymiany (ok 80tys). Niestety po wyminie było jeszcze gorzej. Dodam ze kąt synchronizacji skalał od 0 do 2,2 po wymianie. Jestem pewien ze wszystko dobrze napiąłem i poskładałem przy pomocy blokad. Sprzęgiełko alternatora sprawne, napinacze pasków PK nowe.
Postanowiłem zobaczyć co się dzieje pod pokrywa zaworów.... dwie krzywki lekko zjechane, a trzecią już zaczyna brać!!, wiec popychacze na 100% śmietniki. Tragedii nie ma ale ...ale z filtra powietrza dudni, tak samo jak z korka wlewu oleju. Broki dźwigienek pompo wtrysków są na swoim miejscu. Przy pompkach jest jaki tam szlam wiec gumki trzymają paliwo :)

Za 1-2tyg. będę wymieniać cały zestaw:
-Wałek oem 038109101R używka z skody 09rok, ew można zastosować zamiennik zbliżony do oryginalnego Federal Mogul lub Kolbenschmidt CAM928 z kutej stali.
-Popychacze czarne INA 038109309C 8szt
-Śruby mocowania panewek oraz klawiatury 038103714 oraz 038103714A
-Panewki 038103673B, Glyco N147/5 STD
-koło walka rozrządu 038109239 + śruba N90502103 i śrubki 3x N10109208
-Uszczelki i uszczelniacze itd.... nawet kupie znów nowy pasek rozrządu. Continental made in germany
-Olej. Z Valvo Durablenda 5w40 przejdę na Valvo Synpower, który jest pełnym syntetykiem.. albo Millers?

Jak coś to dam znać, czy się poprawiło. Jestem nieomalże pewien -to będzie to:) Mam nadzieje ze przy normalnych serwisach olejowych co 10-15tys km będzie wszystko ok. Interwałom long life mówimy NIE!


Sprawdź najpierw co się dzieje pod pokrywa zaworów. Ew, czy masz jakieś dziwne dźwięki z puchy f. powietrza lub z korka wlewu oleju

Tak wyglądają moje krzywki
Obrazek
Obrazek
Obrazek
AWX 175KM/380NM

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja