Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

multitronic

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
matippp2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 30 sie 2015, 20:01
Lokalizacja: konin

multitronic

Post autor: matippp2 » 05 gru 2015, 21:51

witam wszystkich
Mam sprawe, otóż kilka dni temu zaczęły mi mrugać na desce wszystkie biegi skrzyni multitronic, poczytałem o tym i wskazuje na to że to tryb awaryjny, czym to może być spowodowane bądź jaka może być usterka?

Auto pracuje normalnie, gdy jest zimny nic nie mruga, dopiero gdy sie rozgrzeje i po zatrzymaniu przelacze na "P" zaczyna mrugac. wszystkie biegi funkcjonują, komputer nie pokazuje żadnych błędow. niestety auto mamod niedawna i nie wiem jaki jest stan oleju w skrzyni bądź jak czesto i czy w ogole był zmieniany. czy może to mruganie byc spowodowane niskim stanem oleju?

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 06 gru 2015, 08:33

Nie mozliwe ze masz tryb awaryjny i nie ma zadnych bledow... jezeli nie w skrzyni to musisz miec w innych sterownikach jakies bledy... przeskanuj cale auto i wklej loga.

matippp2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 30 sie 2015, 20:01
Lokalizacja: konin

Post autor: matippp2 » 06 gru 2015, 18:05

no wlasnie bylem u dwoch mechanikow na stacjach diagnostycznych podlaczaja VAGA i nic, nie wiem jakiegos specjaliste trzeba zeby sie do skrzyni polaczyl czy normalnie pod kierownica zczyta te bledy? ja w niemczech jestem aktualnie

Awatar użytkownika
Zwyrol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 12 lip 2015, 14:30
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Zwyrol » 06 gru 2015, 18:29

Jeżeli nie masz nikogo w pobliżu, kto naprawdę zna się na Multi - jedź do ASO.
Za diagnostykę wezmą 300 PLN, ale mi w ten sposób uratowali portfel... Miałem auto od 2 miesięcy po pierwszym właścicielu, skrzynia zaczęła twardo zmieniać biegi, gdy zrobiło się chłodniej na dworze. 3 godziny diagnozowali o co chodzi, bo hydraulika nie wywalała błędów w kompie skrzyni.

W moim przypadku doszli, że chodziło o... olej, którego nikt nie zmieniał od nowości, i przy przebiegu 130 tys. km miałem coś w rodzaju czarnej zupy, a nie zielonego płynu hydraulicznego. Na szczęście bez opiłków ani innego dziadostwa. Skończyło się na płukaniu skrzyni i zalaniu nowym olejem, a nie na remoncie, który potrafi zrujnować finansowo.

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 06 gru 2015, 22:35

matippp2 pisze:no wlasnie bylem u dwoch mechanikow na stacjach diagnostycznych podlaczaja VAGA i nic, nie wiem jakiegos specjaliste trzeba zeby sie do skrzyni polaczyl czy normalnie pod kierownica zczyta te bledy? ja w niemczech jestem aktualnie
Nie ma opcji by był tzw notlauf i nie było błędów (gdzieś). Jeżeli chodzi o multi i brak błędów. Hipotetycznie jeżeli zepsuty jest sterownik skrzyni musi miec błąd chyba ze ma zepsute linie zasilania, wtedy nie bedzie miał błędu ale błędy braku komunikacji ze sterownikiem skrzyni bedzie miał non stop np sterownik wsilnika lub absu.
Notlauf możesz miec tez ze względu na uszkodzona wajche, ale wtedy musi być błąd w skrzyni biegów. Tak samo jak sa problemy hydrauliczne. Ogólnie jeżeli podświetlają sie prnd to w skrzyni lub silniku (błąd od askrzyni) być musi. Jeżeli miga check to błędy sa w silniku, a jak abs to w Absie. Diagnozę sie robi normalnie przez obd... Tylko porządnym testerem a nie kts'em z baza danych z początku lat 90tych.

Awatar użytkownika
Zwyrol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 12 lip 2015, 14:30
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Zwyrol » 07 gru 2015, 07:07

Spoko spoko - KTS jest dobry, ale z najnowszym ES Tronikiem od Boscha - sam sprawdzałem w sobotę, przy okazji kasowania 'Service'. ;)

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 07 gru 2015, 08:56

Zwyrol pisze:Spoko spoko - KTS jest dobry, ale z najnowszym ES Tronikiem od Boscha - sam sprawdzałem w sobotę, przy okazji kasowania 'Service'. ;)
Mam odmienne zdanie w tej materii, przynajmniej jeżeli chodzi o diagnozę skrzyń biegów. W grupie VAG dysproporcja pomiędzy oryginalnym testerem a zamiennikami jest relatywnie mała (to dzieki całkiem dobremu usystematyzowaniu kodów błędów), ale i tak brakuje wielu innych rzeczy. W innych samochodach np. Mercedesach, opisy błędów są dobrane z czapy a ich tłumaczenia jeszcze lepsze... mniej więcej szanse na znalezienie usterki po nazwach błędów masz na poziomie 20%-30%, za to masz spore szanse rozbabrać pół skrzyni i wymienić sporo niepotrzebnych rzeczy, analogiczna sytuacja tyczy się Launch'a, CDIF'a i reszty uniwersalnych testerów... Z moich doświadczeń wynika, że te testery świetnie nadają się do kasowania błędów (bo nawet nie do ich interpretacji), do reszty zadań potrzebny jest bardziej zaawansowany sprzęt.

Krisu1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 07 gru 2015, 10:01
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: Krisu1984 » 07 gru 2015, 13:56

Podepnę się pod wasz temat. matippp2 padł Ci zwyczajnie sterownik w skrzyni. Jak masz oryginał opłaca się zregenerować ,koszt w granicach 700-800 zł z wykasowaniem fabrycznych błędów.Sterowniki jakie było montowane do skrzyń multi wychodził już z fabrycznym błędami tylko po to żeby się sypały,owszem jedne wytrzymuja więcej drugie mniej.
A może warto się zastanowić nad przekładką na manual ;)
Krisu

tomcys1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 09 gru 2015, 21:32
Lokalizacja: Gostynin

Post autor: tomcys1 » 09 gru 2015, 21:53

Witam. Mam też problem z multitronic. Mam A6 2.7 tdi 2008 r i od jakiegoś czasu szarpie i wyrzuca błąd p1818 sporadycznie. Dzieje się tak na rozgrzanym silniku, czasami podczas przyspieszania potrafi na ułamek sekundy przerwać i dalej jedzie dobrze. Pomocy, co to może być i co z tym dalej robić?[/b]

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 10 gru 2015, 08:29

tomcys1 pisze:Witam. Mam też problem z multitronic. Mam A6 2.7 tdi 2008 r i od jakiegoś czasu szarpie i wyrzuca błąd p1818 sporadycznie. Dzieje się tak na rozgrzanym silniku, czasami podczas przyspieszania potrafi na ułamek sekundy przerwać i dalej jedzie dobrze. Pomocy, co to może być i co z tym dalej robić?[/b]
Pressure control valve 2 -N216 Malfunction

no to sporadycznie masz blad regulacji cisnienia. Co robic ? naprawic, nim zajedziesz na amen skrzynie.

tomcys1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 09 gru 2015, 21:32
Lokalizacja: Gostynin

Post autor: tomcys1 » 10 gru 2015, 13:14

Dzięki za odpowiedź, ale co robić, jedni mówią skrzynkę drudzy sterownik a trzeci kostka nie łączy, ja już głupi jestem. Mam jeszcze coś takiego ze jak jest ciepły to przy zmianie z D na R jest odczuwane szarpniecie i odwrotnie też Ale też nie zawsze. Jak jest zimny trzeba trochę więcej gazu dac żeby jechał i jak by trochęwyla skrzynia, po przejechaniu 300 m już jest dobrze. Podpowiedzcie coś bo nie wiem co mam dalej robić z tym autem, nie chcę niepotrzebnych kosztów ponieść. Dzięki i pozdrawiam

mwasik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 31 paź 2014, 18:18
Lokalizacja: Pionki

Post autor: mwasik » 14 gru 2015, 22:34

Cześć
Mój multitronic w C5 2,4 ostatnio zaczął szarpać, po wymianie oleju się poprawiło ale nie na długo. Obecnie przy małej prędkości znów delikatnie szarpie, czasami ma również problem z ruszeniem do góry - silnik nie ma siły, trzeba docisnąć gaz.

Sam jestem zielony w temacie, możecie polecić kogoś w okolicach Radomia, ew Warszawy, kto w normalnych pieniądzach podejmie się diagnostyki i ew naprawy?

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 15 gru 2015, 00:10

mwasik, załóż osobny wątek w odpowiednim dziale - to dział dla A6 C6

mwasik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 31 paź 2014, 18:18
Lokalizacja: Pionki

Post autor: mwasik » 15 gru 2015, 00:52

metyoo pisze:mwasik, załóż osobny wątek w odpowiednim dziale - to dział dla A6 C6
wybacz, nowy jestem, już szukam

matippp2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 30 sie 2015, 20:01
Lokalizacja: konin

Post autor: matippp2 » 15 gru 2015, 22:02

Witam Panowie, dzięki za zaangażowanie i dyskusje, w końcu zczytali mi błędy u 4 mechaników byłem i wreszcie, błąd to 17090. Wyczytałem że to po prostu ten cały sterownik. Od razu przy wymianie zlece wymiane oleju bo Bóg wie kiedy był zmieniany.

(edit)

Nie mieszaj w temacie
Ostatnio zmieniony 16 gru 2015, 10:21 przez matippp2, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl