multitronic
multitronic
witam wszystkich
Mam sprawe, otóż kilka dni temu zaczęły mi mrugać na desce wszystkie biegi skrzyni multitronic, poczytałem o tym i wskazuje na to że to tryb awaryjny, czym to może być spowodowane bądź jaka może być usterka?
Auto pracuje normalnie, gdy jest zimny nic nie mruga, dopiero gdy sie rozgrzeje i po zatrzymaniu przelacze na "P" zaczyna mrugac. wszystkie biegi funkcjonują, komputer nie pokazuje żadnych błędow. niestety auto mamod niedawna i nie wiem jaki jest stan oleju w skrzyni bądź jak czesto i czy w ogole był zmieniany. czy może to mruganie byc spowodowane niskim stanem oleju?
Mam sprawe, otóż kilka dni temu zaczęły mi mrugać na desce wszystkie biegi skrzyni multitronic, poczytałem o tym i wskazuje na to że to tryb awaryjny, czym to może być spowodowane bądź jaka może być usterka?
Auto pracuje normalnie, gdy jest zimny nic nie mruga, dopiero gdy sie rozgrzeje i po zatrzymaniu przelacze na "P" zaczyna mrugac. wszystkie biegi funkcjonują, komputer nie pokazuje żadnych błędow. niestety auto mamod niedawna i nie wiem jaki jest stan oleju w skrzyni bądź jak czesto i czy w ogole był zmieniany. czy może to mruganie byc spowodowane niskim stanem oleju?
Jeżeli nie masz nikogo w pobliżu, kto naprawdę zna się na Multi - jedź do ASO.
Za diagnostykę wezmą 300 PLN, ale mi w ten sposób uratowali portfel... Miałem auto od 2 miesięcy po pierwszym właścicielu, skrzynia zaczęła twardo zmieniać biegi, gdy zrobiło się chłodniej na dworze. 3 godziny diagnozowali o co chodzi, bo hydraulika nie wywalała błędów w kompie skrzyni.
W moim przypadku doszli, że chodziło o... olej, którego nikt nie zmieniał od nowości, i przy przebiegu 130 tys. km miałem coś w rodzaju czarnej zupy, a nie zielonego płynu hydraulicznego. Na szczęście bez opiłków ani innego dziadostwa. Skończyło się na płukaniu skrzyni i zalaniu nowym olejem, a nie na remoncie, który potrafi zrujnować finansowo.
Za diagnostykę wezmą 300 PLN, ale mi w ten sposób uratowali portfel... Miałem auto od 2 miesięcy po pierwszym właścicielu, skrzynia zaczęła twardo zmieniać biegi, gdy zrobiło się chłodniej na dworze. 3 godziny diagnozowali o co chodzi, bo hydraulika nie wywalała błędów w kompie skrzyni.
W moim przypadku doszli, że chodziło o... olej, którego nikt nie zmieniał od nowości, i przy przebiegu 130 tys. km miałem coś w rodzaju czarnej zupy, a nie zielonego płynu hydraulicznego. Na szczęście bez opiłków ani innego dziadostwa. Skończyło się na płukaniu skrzyni i zalaniu nowym olejem, a nie na remoncie, który potrafi zrujnować finansowo.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Nie ma opcji by był tzw notlauf i nie było błędów (gdzieś). Jeżeli chodzi o multi i brak błędów. Hipotetycznie jeżeli zepsuty jest sterownik skrzyni musi miec błąd chyba ze ma zepsute linie zasilania, wtedy nie bedzie miał błędu ale błędy braku komunikacji ze sterownikiem skrzyni bedzie miał non stop np sterownik wsilnika lub absu.matippp2 pisze:no wlasnie bylem u dwoch mechanikow na stacjach diagnostycznych podlaczaja VAGA i nic, nie wiem jakiegos specjaliste trzeba zeby sie do skrzyni polaczyl czy normalnie pod kierownica zczyta te bledy? ja w niemczech jestem aktualnie
Notlauf możesz miec tez ze względu na uszkodzona wajche, ale wtedy musi być błąd w skrzyni biegów. Tak samo jak sa problemy hydrauliczne. Ogólnie jeżeli podświetlają sie prnd to w skrzyni lub silniku (błąd od askrzyni) być musi. Jeżeli miga check to błędy sa w silniku, a jak abs to w Absie. Diagnozę sie robi normalnie przez obd... Tylko porządnym testerem a nie kts'em z baza danych z początku lat 90tych.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Mam odmienne zdanie w tej materii, przynajmniej jeżeli chodzi o diagnozę skrzyń biegów. W grupie VAG dysproporcja pomiędzy oryginalnym testerem a zamiennikami jest relatywnie mała (to dzieki całkiem dobremu usystematyzowaniu kodów błędów), ale i tak brakuje wielu innych rzeczy. W innych samochodach np. Mercedesach, opisy błędów są dobrane z czapy a ich tłumaczenia jeszcze lepsze... mniej więcej szanse na znalezienie usterki po nazwach błędów masz na poziomie 20%-30%, za to masz spore szanse rozbabrać pół skrzyni i wymienić sporo niepotrzebnych rzeczy, analogiczna sytuacja tyczy się Launch'a, CDIF'a i reszty uniwersalnych testerów... Z moich doświadczeń wynika, że te testery świetnie nadają się do kasowania błędów (bo nawet nie do ich interpretacji), do reszty zadań potrzebny jest bardziej zaawansowany sprzęt.Zwyrol pisze:Spoko spoko - KTS jest dobry, ale z najnowszym ES Tronikiem od Boscha - sam sprawdzałem w sobotę, przy okazji kasowania 'Service'.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 07 gru 2015, 10:01
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Podepnę się pod wasz temat. matippp2 padł Ci zwyczajnie sterownik w skrzyni. Jak masz oryginał opłaca się zregenerować ,koszt w granicach 700-800 zł z wykasowaniem fabrycznych błędów.Sterowniki jakie było montowane do skrzyń multi wychodził już z fabrycznym błędami tylko po to żeby się sypały,owszem jedne wytrzymuja więcej drugie mniej.
A może warto się zastanowić nad przekładką na manual
A może warto się zastanowić nad przekładką na manual

Krisu
Witam. Mam też problem z multitronic. Mam A6 2.7 tdi 2008 r i od jakiegoś czasu szarpie i wyrzuca błąd p1818 sporadycznie. Dzieje się tak na rozgrzanym silniku, czasami podczas przyspieszania potrafi na ułamek sekundy przerwać i dalej jedzie dobrze. Pomocy, co to może być i co z tym dalej robić?[/b]
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Pressure control valve 2 -N216 Malfunctiontomcys1 pisze:Witam. Mam też problem z multitronic. Mam A6 2.7 tdi 2008 r i od jakiegoś czasu szarpie i wyrzuca błąd p1818 sporadycznie. Dzieje się tak na rozgrzanym silniku, czasami podczas przyspieszania potrafi na ułamek sekundy przerwać i dalej jedzie dobrze. Pomocy, co to może być i co z tym dalej robić?[/b]
no to sporadycznie masz blad regulacji cisnienia. Co robic ? naprawic, nim zajedziesz na amen skrzynie.
Dzięki za odpowiedź, ale co robić, jedni mówią skrzynkę drudzy sterownik a trzeci kostka nie łączy, ja już głupi jestem. Mam jeszcze coś takiego ze jak jest ciepły to przy zmianie z D na R jest odczuwane szarpniecie i odwrotnie też Ale też nie zawsze. Jak jest zimny trzeba trochę więcej gazu dac żeby jechał i jak by trochęwyla skrzynia, po przejechaniu 300 m już jest dobrze. Podpowiedzcie coś bo nie wiem co mam dalej robić z tym autem, nie chcę niepotrzebnych kosztów ponieść. Dzięki i pozdrawiam
Cześć
Mój multitronic w C5 2,4 ostatnio zaczął szarpać, po wymianie oleju się poprawiło ale nie na długo. Obecnie przy małej prędkości znów delikatnie szarpie, czasami ma również problem z ruszeniem do góry - silnik nie ma siły, trzeba docisnąć gaz.
Sam jestem zielony w temacie, możecie polecić kogoś w okolicach Radomia, ew Warszawy, kto w normalnych pieniądzach podejmie się diagnostyki i ew naprawy?
Mój multitronic w C5 2,4 ostatnio zaczął szarpać, po wymianie oleju się poprawiło ale nie na długo. Obecnie przy małej prędkości znów delikatnie szarpie, czasami ma również problem z ruszeniem do góry - silnik nie ma siły, trzeba docisnąć gaz.
Sam jestem zielony w temacie, możecie polecić kogoś w okolicach Radomia, ew Warszawy, kto w normalnych pieniądzach podejmie się diagnostyki i ew naprawy?
Witam Panowie, dzięki za zaangażowanie i dyskusje, w końcu zczytali mi błędy u 4 mechaników byłem i wreszcie, błąd to 17090. Wyczytałem że to po prostu ten cały sterownik. Od razu przy wymianie zlece wymiane oleju bo Bóg wie kiedy był zmieniany.
(edit)
Nie mieszaj w temacie
(edit)
Nie mieszaj w temacie
Ostatnio zmieniony 16 gru 2015, 10:21 przez matippp2, łącznie zmieniany 1 raz.