Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Geometria zawieszenia

Zawieszenie
palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Geometria zawieszenia

Post autor: palec85 » 06 gru 2015, 07:46

Witam. Pojechalem w czwartek orientacyjnie sprawdzic zbieznosc po wymianie z przodu dolnej tylnej tulei. Autko jezdzilo ladnie,nie sciagalo kompletnie nic. Stwierdzili,ze trzeba cala geometrie robic bo jest poprzestawiana. Wiec mowie ok,robcie. Po wyjechaniu kierownica juz nie byla calkiem prosto i sciagalo w prawo. Wrocilem,poprawili i efektu zadnego. Podlaczyli pod komputer marki PRECYZJA,niby ustawienia idealne zeobili i co?kierownica do jazdy na wprost jest w lewo a auto ciagnie w prawo. Pozmienialem opony lewa na prawa,przod na tyl i kompletnie nic. Zaznacze jeszcze ze nie ma luzow w zawieszeniu bo bylo sprawdzane na szarpakach,dodatkowo mechanik wykluczyl blokujacy sie ktorys hamulec. Panowie wciskali kit ze to cos z autem,ze oni juz nic nie ustawia ale wymusilem i ustawiaja...tak zablokowali kierownice ze im sie na koniec przestawila wiec wsiadlem do auta i sam ja trzymalem prosto. Efekt byl taki ze kierownica juz jest prosto ale sciaga dalej,moze troche mniej juz. Hamowanie czy przyspieszanie nie ma wplywu na jakas sile sciagania w prawo. Panowie powiedzcie mi,czy ci fachowcy to po prostu takie glaby?czy moze faktyczniecos byc z autem tylko zeprzed wjechaniem do nich bylo ok. Nerwow mi tyle zjedli a auto rozregulowane jest dalej. Prosze o jakies porady co z tym zrobic.

z.daniel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 cze 2014, 01:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: z.daniel » 06 gru 2015, 14:16

jechać do kogoś innego, ogarniętego ...
sam tego raczej nie zrobisz.

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 06 gru 2015, 15:12

Nie nie,ja sam grzebal nie bede tylko chodzilo mi o to czy mial juz ktos pidobny przypadek i to wina kiepskich "ustawiaczy" lub czy ktos znajacy sie na tym moglby powiedziec cos na ten temat.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 06 gru 2015, 17:11

zmien fachowców a przed robotą popytaj czy wiedzą co to jest krzywa zbieżności
i jak oraz gdzie się to ustawia w c5
przygotuj się na dłuższe szukanie bo mało jest diagnostów co ogarniają PRAWIDŁOWO wielowachacz

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 06 gru 2015, 19:20

Ustawia sie to sruba na sworzniu tak?tak cos teraz wyczytalem. U mnie z tego co pamietam to powiedzieli ze sworznia sie nie reguluje bo w audi jest wartosc stala czy cos takiego...

mar-for-a6

Post autor: mar-for-a6 » 06 gru 2015, 20:02

Może być na sankach przestawiony ;)

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 06 gru 2015, 20:40

O sankach tez slyszalem ale niestety ani slowem od tych co ustawiali:-) masakra,rozregulowali mi auto i problem tylko,a szlo jak po sznurku praktycznie.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 06 gru 2015, 22:06

Ja jeżdżę na zbieżność laserową na urządzeniu marki HUNTER, ogarnia mi ją starszy gość i od tamtej pory zero problemów. Tak jak napisał enduro7 zmień majstra.....

Gdyby sanki były przestawione to już wcześniej ze zbieżnością byłby problem.
Zapraszamy na Klub, forum Audi A8 - A8Team.PL

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 07 gru 2015, 07:10

Wynik wydruku

[ Dodano: 2015-12-07, 06:57 ]
Nie wiem jak wkleic zdjecie przez androida,dodam jako zalacznik

[ Dodano: 2015-12-07, 06:57 ]
Jak dodac zdjecie?

[ Dodano: 2015-12-07, 07:09 ]
http://www.fotosik.pl/zdjecie/b93188c19b3e72f8

[ Dodano: 2015-12-07, 07:10 ]
Chyba sie udalo. To jest wynik trzeciego ich ustawiania jak w koncu pod komputer podlaczyli ktory niezbyt umieli obslugiwac

z.daniel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 cze 2014, 01:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: z.daniel » 07 gru 2015, 11:15

u mnie na podobnym wydruku ... akurat nie mam go tutaj, jak będę w domu to zrobię zdjęcie ...
wartości są bliższe 0' niż jak u Ciebie +1". auto prowadzi mi się bardzo dobrze.
lecz nie znam się na tym i Ci za bardzo nie pomogę.
lepiej niech się odezwie ktoś mądrzejszy :)

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 07 gru 2015, 11:29

Jak mozesz to wklej,chociaz porownam sobie:-) mi auto tez jezdzilo dobrze ale stwierdzili,ze jest potrzebna geometria bo takie odchyly i tak naprawili,ze jest masakra. Te sciaganie nie jest takie najgorsze ale auto w trasie nawet na malych nierownosciach zaczelo plywac czego nie bylo wczesniej a jesli bylo to nie az tak.

[ Dodano: 2015-12-07, 11:29 ]
Jak rozumiem na zadnym 3d ustawianiu nie byles i jezdzi sie dobrze?

z.daniel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 cze 2014, 01:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: z.daniel » 07 gru 2015, 18:12

bylem na geometrii ... ale nie wiem czy to 3D czy nie.
sprzęt taki:
Obrazek

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 07 gru 2015, 19:06

No to chyba jest 3d. Niby elegancko ustawia ale i zle opinie tez czytalem,jak o wszystkim chyba zdania podzielone:)kurde no albo juz sie przewrazliwilem albo naprawde te auto stalo sie malo stabilne jadac na wprost po tym ich manewrowaniu tyle razy geometria. Nie wiem co mi grzebneli ten ostatni raz na odpierdziel zebym sie odczepil. Nie czuc tej stabilnosci w trasie i to wcale nie przy jakis wielkich predkosciach,tak jak by co chwile trzeba bylo korekty kierownica robic no i te lekkie sciaganie w prawo. Nie wiem co nakombinowali. Jeszcze sanki zawieszenia mi chodza po glowie ale chyba na szarpakach by to wylapali a sprawdzal znajomy i dokladnie sprawdzal. Jutro jade do jakiegos polecanego majstra od geometri,nie wiem co za sprzet ma ale mam nadzieje,ze ustawi dobrze. A powiedz mi,dociazali Ci samochod jakimis ciezarkami w srodku z przodu i z tylu?

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 07 gru 2015, 20:20

Mazdomania pisze:Ja jeżdżę na zbieżność laserową na urządzeniu marki HUNTER, ogarnia mi ją starszy gość i od tamtej pory zero problemów. Tak jak napisał enduro7 zmień majstra.....

Gdyby sanki były przestawione to już wcześniej ze zbieżnością byłby problem.

hunter ma specjalną zakładkę procedury VAG i tam jasno i czytelnie jest wszystko opisane tylko problem w tym żę mało kto z obsługi wie o tej zakładce
minusem hantera jest to żę do c5 są tylko 2 wartości ET felgi
być możę w opcjach są inne ustawienia ale ze wg na ograniczony czas ni udało mi się tego znależć

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 07 gru 2015, 21:12

Jest możliwość wpisania ręcznego, bo ja zawsze po zmianie kół jeżdżę do gościa i on pyta mnie jaka wielkość, szerokość felgi i jakie ET (co tam smaruje dokładnie to następnym razem zerknę).

Czy majster korzysta z procedur VAG-a to nie wiem (zapytam o to), ale przy wjeździe za pierwszym razem wypytał dokładnie o wszystko, powpisywał do komputera i od razu mu wyświetliło jakie zawieszenie, jakie powinny być kąty itd. Później jak ustawiał to też mu pokazywało co po kolei ma robić, ale czy to są procedury VAG to bladego pojęcia nie mam <bezradny>
Zapraszamy na Klub, forum Audi A8 - A8Team.PL

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja