Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[V6] napinacze łańcucha rozrządu

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 29 lis 2015, 11:12

Nie rozbierzesz nastawnika gdzie jest blokada. Wyjmiesz tylko płozę z jednej strony i sprężynę ze środka.

Gość.

Post autor: Gość. » 29 lis 2015, 14:06

A czasami bywa że grzechocze co innego np popychacze.

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 29 lis 2015, 19:00

Mazdomania pisze:
Bawół1 pisze:v6 nie miały blokady w napinaczu ktora ma trzymać napiety łańcuch .
No właśnie też o tym czytałam. A co jest odpowiednikiem takiej blokady z V8 w V6? ...
W V6 za to zabezpieczenie robi chyba sprężyna co jest na tym zdjęciu pomiędzy 2 a 3
o-ringiem... link do tematu z nastawnikiem V6 z S4 b5 http://www.audizine.com/forum/showthrea ... Tensioners

Obrazek

U nas w sensie w V8 niema ani tych o-ringów 3 i 4 ani sprężyny :/ Przynajmniej tak wynika ze zdjęcia z tego linku http://forums.quattroworld.com/a8/msgs/83599.phtml

Obrazek

Szkoda że jeszcze nikt nie rozebrał nastawnika z Banku 2... bo ma inną budowę, chodzi w drugą stronę i ma inny pin zabezpieczający :/

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 30 lis 2015, 09:33

Apophis pisze:A czasami bywa że grzechocze co innego np popychacze.
Dokładnie - opisuje to nawet ELSA (wspominając o zaworach pod kolektorem ssącym). Sam również miałem sytuację, że hałasowały szklanki, a nie napinacze. Są procedury testowe szklanek, więc można je sprawdzić.
Pozdrawiam,
Krisker

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 30 lis 2015, 15:54

krisker pisze:Są procedury testowe szklanek, więc można je sprawdzić.
Podpowiesz gdzie to znaleźć??

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 30 lis 2015, 16:48

Jest w ELSIE. Niestety nie mam jej teraz zainstalowanej, ale pamiętam, że po prostu sprawdza się mechanicznie siłę potrzebną do wciśnięcia szklanki. Szczegółów niestety nie pamiętam.
Pozdrawiam,
Krisker

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 30 lis 2015, 23:42

pavel44 pisze:Polecam przeczytać każdemu kto ma problem z grzechotką rano :)
http://www.a8team.pl/d2-fl-all-nastawni ... vt9642.htm
Ufff temat długii... cały dzień dzisiaj go czytałem i z tego co tam piszą to opłaca się wymieniać łańcuchy bo jednak się rozciągają i to potrafią dość znacznie... niektórzy kupują zamienniki oryginalnych nastawników i dobrze im pracują a innym potrafią od razu się rozsypać tak więc loteria. Często zdarza się że to któryś ślizg łańcucha jest uszkodzony.Jest też jedna sytuacja gdzie na obie głowice zostały założone nastawniki o takim samym numerze <glupek> i w LOGach jedna głowica ~ -23 a druga ~23 :D jak to chodziło i nic się nie uszkodziło nie mam pojęcia ale po założeniu nastawnika o odpowiednim numerze (co ciekawe zamiennika) wszystko działa poprawnie... Czaszami lepszym lekarstwem na nastawniki jak poczytałem w tamtym temacie to kompletne mycie silnika pod względem osadów i nagarów w kanałach olejowych ale jak to robią to pojęcia nie mam ... chyba podłączają coś pod układ smarowania i wtryskują ropę czy naftę coś jak w tym filmiku (widać po pierwszej minucie filmu) no opcji jej wiele... kto chce może poczytać temat ;)

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 30 lis 2015, 23:45

Zbój pisze:w LOGach jedna głowica ~ -23 a druga ~23 :D jak to chodziło i nic się nie uszkodziło nie mam pojęcia
U nas na forum jest chłopak, który do 4.2 (bodajże ARS) założył nastawnik od 2.8 i efekt był taki sam, a nastawnik z 2.8 był z banku 2 i poszedł do banku 2 w 4.2 :|

EDIT: Znalazłam jego temat:
audi-42-ars-prosba-o-ocene-logow-vt76875.htm
motostacja - części samochodowe.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 04 gru 2015, 15:08

Zbój pisze:
krisker pisze:Są procedury testowe szklanek, więc można je sprawdzić.
Podpowiesz gdzie to znaleźć??
Mam już elsę, więc jest i instrukcja.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam,
Krisker

maly81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 291
Rejestracja: 07 lis 2013, 08:55
Imię: Janek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bałystok
Kontakt:

Post autor: maly81 » 06 gru 2015, 18:27

witam silnik bdv blok 93 pozycja 3i4 na zimnym 0 bank 1, 0 bank 2 , a na ciepłym -3 i -1 może tak być rozrząd ustawiałem na blokady oczywiście silnik zimny

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 06 gru 2015, 20:12

Wszystko ok...

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 09 gru 2015, 07:40

Na prośbę jednego z kolegów załączam instrukcję "Wymontowanie i zamontowanie wałków rozrządu i nastawnika wałków rozrządu", gdzie można znaleźć m.in. ustawienie łańcuchów na napinaczach (inne dla każdej głowicy) w 2.8 30V (innych chyba podobnie).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam,
Krisker

callvinbb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 14 mar 2015, 17:21
Lokalizacja: opolskie

Post autor: callvinbb » 24 gru 2015, 14:49

Witam kolegów. Może ktoś zobaczyć moje logi. To moje pierwsze, więc nie wiem czy dobrze zrobione. Mam chyba przestawiony rozrząd a napinacz też mi stuka. Czy do wymiany? Z góry dziękuję za odpowiedz http://vaglog.pl/log_244497.html

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7167
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 24 gru 2015, 23:58

dziwny jest odczyt z bloku 093 - wydaje się że jest OK ale przy włączeniu CAM CTRL ON ta wartość nie powinna się zmienić

callvinbb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 14 mar 2015, 17:21
Lokalizacja: opolskie

Post autor: callvinbb » 25 gru 2015, 01:22

a co z resztą?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga