Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[V6] napinacze łańcucha rozrządu

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 27 lis 2015, 16:15

xoslox, o którym zaworze mówisz?

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 27 lis 2015, 18:40

Bawół1, tym od sterowania napinaczem i zmiennych faz. W sumie podobne jest działanie w nowszych silnikach VAG'a i w tych starszych - zawór ciśnienia oleju.

Taki jest w ALT - steruje wariatorem (kołem faz rzorządu), a czy napinaczem ? nie rozbierałem jeszcze :P ale wydaje mi się, że napinacz poprostu mechaniczny.
Obrazek

Taki w ALF - steruje napinaczem.
Obrazek

Chodzi mi o to, czy da się to rozebrać, czyścić.

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 27 lis 2015, 19:26

da się wyczyścić tłoczek

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 27 lis 2015, 19:51

Wstawię swój wpis z innego tematu
Zbój pisze:Nie chcę koledze śmiecić w temacie ale wydaje mi się że problem leży w o-ringach które się tam znajdują... znalazłem kilka fotek jak ktoś rozciął napinacz i go rozłożył to jest tam 4 o-ringi i myślę że one z czasem się uszkadzają i to główna przyczyna ich awarii... niedawno u siebie miałem problem z nie pracującymi napinaczami i szukałem przyczyny to okazało się że cewki sprawne(na obu około 16 Ohm) przy teście vagiem klikają itd więc wyjąłem zaworek który jest wewnątrz napinacza razem ze sprężynką i w jednym (na B2 -po stronie kierowcy) były kawałeczki o-ringu i kawałek siateczki chyba tej z filterka co jest na dole napinacza... oczyściłem złożyłem z powrotem i jak narazie działają
logi przed (raz wstawały raz nie)
http://vaglog.pl/log_240141.html

po czyszczeniu i pierwszym odpaleniu na początku myślałem że zjebało się całkiem
http://vaglog.pl/log_240446.html

Ale wróciło do normy
http://vaglog.pl/log_240447.html

co ciekawe nastawniki zaczęły pracować
http://vaglog.pl/log_240448.html
http://vaglog.pl/log_240450.html
http://vaglog.pl/log_240451.html

i oby tak zostało... mam tylko nadzieję że żadna z tych gumek nie dostała się do kanału smarującego prowadnicę łańcucha <uoee>

Rano mam krótką grzechotkę i myślę nad wymianą tych zaworków zwrotnych.

Kolego przepraszam za bałagan w temacie
Tak więc ja to rozbierałem i wygląda tak jak na zdjęciu ad Bawół1, ;)

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 27 lis 2015, 20:54

Zbój pisze:
Mazdomania pisze:Ja go dostałam kiedyś od kolegi Bawół1 jak miałam problem z "przedzwonką" na zimnym :)
I jak sobie koleżanko z tym poradziłaś?
U mnie coś nie trzyma ciśnienia. Albo z pompą problem, albo zawór zwrotny w nastawniku, bo po zdjęciu dekla jeden łańcuch jest luźny, a w logach na zimnym nastawniki pod VAG-iem pokazują 0, a pod obciążeniem przestawiają równo o 22, albo 23 (musiałabym w loga zerknąć, bo nie pamiętam dokładnie). Pojechałam do mechanika, żeby zmierzył mi ciśnienie oleju, ale stwierdził że w tym silniku się nie da :| Wiem, że się da, ale aktualnie caly czas w trasie latam, więc póki co jeżdżę autkiem dalej. Teraz przyszedł mróz i o dziwo cisza przy odpalaniu :|

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 28 lis 2015, 07:58

A może ten pin zabezpieczający w nastawniku się zaciął... a brałaś pod uwagę te zaworki zwrotne w głowicy?Kilka osób pisało że to one mogą być tego przyczyną że olej spływa cały z głowicy i trochę to później trwa żeby zbudować ciśnienie w głowicy i zarazem nastawnikach... no ale jak patrzyłem na ich budowę to raczej prosta konstrukcja i nie wiem co mogło by się w nich zepsuć :/

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 28 lis 2015, 10:52

Zaciął albo przed zgaszeniem silnika nie ma w napinaczu wystarczającego ciśnienia żeby przesunąć tlok z zabezpieczeniem odpowiednio wysoko.

W glowicy zaworki ? Pod deklem w skrzyni korbowej ? te maja oring ,mogę zrobić zdjęcie.

[ Dodano: 2015-11-28, 10:52 ]
Piszemy w temacie V6 a one tych blokad nie miały &#128522;

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 28 lis 2015, 11:18

Nie miały tych zaworków??

Obrazek

To te o ile się nie mylę...

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 28 lis 2015, 11:28

v6 nie miały blokady w napinaczu ktora ma trzymać napiety łańcuch .
Te zaworki wg mnie u w V6 i V8 są tylko pod deklem skrzyni korbowej.

Jest w tym zaworku z twojego zdjęcia gumka o którą uszczelnia stożek






wygrzebałem stare zaworki z 2,8 30v , zaznaczę tylko ze ich wymiana nic nie dała.

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 28 lis 2015, 17:28

Nic nie dała na poranną grzechotkę tak? Przytrzymałeś palcem żeby pokazać że tam też jest o ring tak czy takie wyjąłeś z samochodu...? to wygląda na to że zaciął się zaworek w napinaczu :/ płukanka pewnie też mało co pomoże...

daw2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 04 lut 2013, 22:27
Lokalizacja: lubaczów

Post autor: daw2 » 28 lis 2015, 17:58

xoslox pisze:
Tak z ciekawości - czyścił ktoś kiedy zawór wysokiego ciśnienia ? ? ? Da się to w ogóle regenerować ? ? ?
A po co chcesz to czyścić? Z doświadczenia nie pomaga.

Co do napinaczy to w lipcu br. wymieniliśmy u kolegi w A8d2- 2 napinacze , łańcuchy oraz te zaworki pod kolektorem ssącym. Na 2000 tys km była zupełna cisza A do teraz ok 7000 tys km rano odzywa siłę napinacz od strony kierowcy. Olej 5W40.
Pomogłem? Kliknij

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 28 lis 2015, 19:16

Zbój pisze:Nic nie dała na poranną grzechotkę tak? Przytrzymałeś palcem żeby pokazać że tam też jest o ring tak czy takie wyjąłeś z samochodu...? to wygląda na to że zaciął się zaworek w napinaczu :/ płukanka pewnie też mało co pomoże...

Dokłądnie nie pomogło na grzechotkę.Uchyliłem aby pokazać że jest tam oring i jak on bedzie uszkodzony to olej będzie spływał z magistrali. U mnie jeden był szczelny gdy próbowałem zasysać ustami , drugi leciutko przepuszczał.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 29 lis 2015, 09:23

Bawół1 pisze:v6 nie miały blokady w napinaczu ktora ma trzymać napiety łańcuch .
No właśnie też o tym czytałam. A co jest odpowiednikiem takiej blokady z V8 w V6? Pytam, bo już nie jedna osoba wymieniała nastawnik, a silnik dalej "grzechocze", więc przyczyna musi być gdzieś indziej niż w samym nastawniku jeśli dobrze odpracowuje <mysli>

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 29 lis 2015, 09:37

No właśnie ja chce rozebrać nastawnik i spróbować to sprawdzić i usprawnić jeśli będzie to możliwe bo moje też wstają jeden ~23 drugi 25 i tylko te poranne grzechotanie irytuje :/

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 29 lis 2015, 09:51

Jakiś czas temu pytałam jednego z mechaników, to powiedział mi, że wszystkie V-ki w C5 tłuką i już nie raz wymieniali nastawniki i różne były skutki..... Czasami pomagało, a czasami dalej to samo......

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga