[V6] napinacze łańcucha rozrządu
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 758
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
Bawół1, tym od sterowania napinaczem i zmiennych faz. W sumie podobne jest działanie w nowszych silnikach VAG'a i w tych starszych - zawór ciśnienia oleju.
Taki jest w ALT - steruje wariatorem (kołem faz rzorządu), a czy napinaczem ? nie rozbierałem jeszcze :P ale wydaje mi się, że napinacz poprostu mechaniczny.
Taki w ALF - steruje napinaczem.
Chodzi mi o to, czy da się to rozebrać, czyścić.
Taki jest w ALT - steruje wariatorem (kołem faz rzorządu), a czy napinaczem ? nie rozbierałem jeszcze :P ale wydaje mi się, że napinacz poprostu mechaniczny.
Taki w ALF - steruje napinaczem.
Chodzi mi o to, czy da się to rozebrać, czyścić.
Wstawię swój wpis z innego tematu
Tak więc ja to rozbierałem i wygląda tak jak na zdjęciu ad Bawół1,Zbój pisze:Nie chcę koledze śmiecić w temacie ale wydaje mi się że problem leży w o-ringach które się tam znajdują... znalazłem kilka fotek jak ktoś rozciął napinacz i go rozłożył to jest tam 4 o-ringi i myślę że one z czasem się uszkadzają i to główna przyczyna ich awarii... niedawno u siebie miałem problem z nie pracującymi napinaczami i szukałem przyczyny to okazało się że cewki sprawne(na obu około 16 Ohm) przy teście vagiem klikają itd więc wyjąłem zaworek który jest wewnątrz napinacza razem ze sprężynką i w jednym (na B2 -po stronie kierowcy) były kawałeczki o-ringu i kawałek siateczki chyba tej z filterka co jest na dole napinacza... oczyściłem złożyłem z powrotem i jak narazie działają
logi przed (raz wstawały raz nie)
http://vaglog.pl/log_240141.html
po czyszczeniu i pierwszym odpaleniu na początku myślałem że zjebało się całkiem
http://vaglog.pl/log_240446.html
Ale wróciło do normy
http://vaglog.pl/log_240447.html
co ciekawe nastawniki zaczęły pracować
http://vaglog.pl/log_240448.html
http://vaglog.pl/log_240450.html
http://vaglog.pl/log_240451.html
i oby tak zostało... mam tylko nadzieję że żadna z tych gumek nie dostała się do kanału smarującego prowadnicę łańcucha
Rano mam krótką grzechotkę i myślę nad wymianą tych zaworków zwrotnych.
Kolego przepraszam za bałagan w temacie
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
U mnie coś nie trzyma ciśnienia. Albo z pompą problem, albo zawór zwrotny w nastawniku, bo po zdjęciu dekla jeden łańcuch jest luźny, a w logach na zimnym nastawniki pod VAG-iem pokazują 0, a pod obciążeniem przestawiają równo o 22, albo 23 (musiałabym w loga zerknąć, bo nie pamiętam dokładnie). Pojechałam do mechanika, żeby zmierzył mi ciśnienie oleju, ale stwierdził że w tym silniku się nie da Wiem, że się da, ale aktualnie caly czas w trasie latam, więc póki co jeżdżę autkiem dalej. Teraz przyszedł mróz i o dziwo cisza przy odpalaniuZbój pisze:I jak sobie koleżanko z tym poradziłaś?Mazdomania pisze:Ja go dostałam kiedyś od kolegi Bawół1 jak miałam problem z "przedzwonką" na zimnym
A może ten pin zabezpieczający w nastawniku się zaciął... a brałaś pod uwagę te zaworki zwrotne w głowicy?Kilka osób pisało że to one mogą być tego przyczyną że olej spływa cały z głowicy i trochę to później trwa żeby zbudować ciśnienie w głowicy i zarazem nastawnikach... no ale jak patrzyłem na ich budowę to raczej prosta konstrukcja i nie wiem co mogło by się w nich zepsuć
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
- Imię: Radosław
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Ostróda
Zaciął albo przed zgaszeniem silnika nie ma w napinaczu wystarczającego ciśnienia żeby przesunąć tlok z zabezpieczeniem odpowiednio wysoko.
W glowicy zaworki ? Pod deklem w skrzyni korbowej ? te maja oring ,mogę zrobić zdjęcie.
[ Dodano: 2015-11-28, 10:52 ]
Piszemy w temacie V6 a one tych blokad nie miały 😊
W glowicy zaworki ? Pod deklem w skrzyni korbowej ? te maja oring ,mogę zrobić zdjęcie.
[ Dodano: 2015-11-28, 10:52 ]
Piszemy w temacie V6 a one tych blokad nie miały 😊
A po co chcesz to czyścić? Z doświadczenia nie pomaga.xoslox pisze:
Tak z ciekawości - czyścił ktoś kiedy zawór wysokiego ciśnienia ? ? ? Da się to w ogóle regenerować ? ? ?
Co do napinaczy to w lipcu br. wymieniliśmy u kolegi w A8d2- 2 napinacze , łańcuchy oraz te zaworki pod kolektorem ssącym. Na 2000 tys km była zupełna cisza A do teraz ok 7000 tys km rano odzywa siłę napinacz od strony kierowcy. Olej 5W40.
Pomogłem? Kliknij
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
- Imię: Radosław
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Ostróda
Zbój pisze:Nic nie dała na poranną grzechotkę tak? Przytrzymałeś palcem żeby pokazać że tam też jest o ring tak czy takie wyjąłeś z samochodu...? to wygląda na to że zaciął się zaworek w napinaczu płukanka pewnie też mało co pomoże...
Dokłądnie nie pomogło na grzechotkę.Uchyliłem aby pokazać że jest tam oring i jak on bedzie uszkodzony to olej będzie spływał z magistrali. U mnie jeden był szczelny gdy próbowałem zasysać ustami , drugi leciutko przepuszczał.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
No właśnie też o tym czytałam. A co jest odpowiednikiem takiej blokady z V8 w V6? Pytam, bo już nie jedna osoba wymieniała nastawnik, a silnik dalej "grzechocze", więc przyczyna musi być gdzieś indziej niż w samym nastawniku jeśli dobrze odpracowujeBawół1 pisze:v6 nie miały blokady w napinaczu ktora ma trzymać napiety łańcuch .
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga