Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Bogata mieszanka na zimnym 2.8

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Bogata mieszanka na zimnym 2.8

Post autor: jakubczyk_7 » 25 lis 2015, 22:15

Sprawa ma się następująco:
Po nocy odpalam samochód na benzynie i przez pierwsze minuty chodzi nierówno , obroty spadają . Stało się to trzy razy. Oczywiście kompa podłączyłem i wywala błąd : mieszanka bogata bank 2, ten błąd powraca zawsze jak są problemy z nierówną pracą. Przepływka pracuję poprawnie, sondy też, czujnik temperatury płynu chłodzącego też wskazuję poprawnie (porównywałem vagiem ze wskazaniami na desce). Korekty chyba też w normie ( krótkie oscylują -3 +3 ) . Na gazie chodzi normalnie.

[ Dodano: 2015-11-25, 22:15 ]
Zkręciłem butlę z gazem i wyłaczyłem kompa lpg ,odłączyłem aku na 30 min i polatam na benzynie, zobaczymy <mysli>

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 25 lis 2015, 22:27

A długie korekty ? ? ?

Z LPG poprawnie, bo może podawać oba paliwa. Lub źle wyregulowana instalacja.

Bogata mieszanka ADD czy MULT ? ? ? Jaki dokładnie kod błędu, bo to też ważne.

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 25 lis 2015, 22:46

Długie były same zera(grupa 32 ,albo coś źle spojrzałem) chyba było Mult. Dodam , że wcześniej byłem u gazownika i powiedział ,że mam zasyfiony reduktor. Rozebrałem go i wyczyściłem( faktycznie był zasyfiony). Poradził żebym wyj..ał ze środka te sprężyny (reduktor zavoli) bo one tylko syf zbierają. Po tym czyszczeniu po nastu dniach tak się stało.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 25 lis 2015, 23:04

To jak były same zera, to możliwe, że już przekroczyło -25% i wywaliło błąd. Co do LPG to poczytaj co i jak: -all-podstawy-montazu-i-strojenia-lpg-vt56145.htm W 2.8 prawie to samo co w 2.4 więc masz jak na tacy ;)

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 27 lis 2015, 18:10

Danke, już czytam. Jak polatam na samej benie i będzie dobrze to wiadomo że do gazownika.

[ Dodano: 2015-11-27, 18:10 ]
A jak korekty krótkie są w zakresie -+ 14 to gdzie szukać przyczyny? czy korekty długoterminowe są wpisane na stałe czy zapisują się za każdym razem jak odpalam samochód?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 27 lis 2015, 23:04

Długoterminowe kasują się w momencie kasowania błędów - jaka jest ich wartość?

Ale to bardziej + czy - 14? To ważne.

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 28 lis 2015, 17:50

Bardziej właśnie na minusie oscyluje. Sprawa wyglądała tak , że odłączyłem aku na 40 min, w tym samym czasie odłączyłem gaz i zakręciłem butle gazu. Przejechałem 60 km na samej benzynie i wróciłem do domu. Zgasiłem samochód i poszedłem po kompa żeby podpiąć vaga. Po podłączeniu sprawdziłem korekty i krótkie oscylowały w granicach +- 10 % a czasami wskakiwało na -14%. Powtórzę ,że bardzie chodziły na minusie.Potem sprawdziłem długie i tam były same zera ( stąd moje pytanie o zapisywaniu długich). Po paru minutach chodzenia na jałowym wskoczyły wartości na długich:
-1.5%, -0,8%, -1,9% , -0,8%
Po tych pomiarach przełączyłem na gaz i :
korekty krótkie oscylowały już znacznie wyżej, bank 2 nawet dochodził do -25% (stąd pewnie ten błąd na banku drugim o bogatej mieszance i zawahania obrotów na benzynie), bank 1 oscylował w granicy +-15%.
Po paru minutach chodzenia na jałowym na gazie korekty krótkie poprawiły się i już były w granicach +-10%.
Po tym wszystkim pojechałem w trasę (360 km) na gazie i po powrocie od razu za kompa i patrzenie w korekty:
na gazie krótkie oscylują w granicy +- 10%- 18% na dwóch bankach
korekty długie zapisały się tak
0.0% ; -0.8%; -1.1 % ; -10,2%
Widać po tym że bank drugi gorzej kuleje i leje za dużo wachy. Pojadę na pewno do gazownika bo widać ,że na gazie chodzi poza granicami .
Pytanie moje też jest takie :
czemu na początku jak odpalam długie są same zera?
jeżeli mam sprawne sondy, przepływkę, czujnik temperatury to czemu na benzynie oscyluję tak wysoko? <mysli>

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 28 lis 2015, 18:20

Czyli jednym słowem za bogato. Krótkie dotyczą biegu jałowego. I tu bym sprawdził podciśnienia. Bo może jest za małe i regulator leje za dużo paliwa. Jaki Ci wskazuje MAP (cisnienie) na jałowym w programie od LPG ? ? ? "10" to za dużo, jeszcze 5% to w granicy akceptacji.

Niskie wartości wyuczone lambda, czyli te MINUSOWE, mogą świadczyć o:
- lejącym wtryskiwaczu
- za wysokim ciśnieniu paliwa
- stale otwartym zaworze elektromagnetycznym zbiornika węgla aktywnego
- uszkodzonym przepływomierzu
- zabrudzonej sondzie lambda lub uszkodzeniu jej podgrzewania
- złych wskazaniach z czujnika temperatury cieczy chłodzącej G62

Gazownika odwiedzić musisz.

Zrobiłbyś logi na PB (najpierw skasuj błędy, nawet jak nie ma) - 002+032+033 byłoby lepiej widać co się dzieje. I statyczne i dynamiczne.

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 28 lis 2015, 19:27

Nie mam programu do gazu i nie mogę zobaczyć co tam się dzieję.Tak zrobię , odwiedzę gazownika bo na gazie słabo to wygląda.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja