Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C5 2.5 AKE] chodzi jak traktor

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
artur28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 13 kwie 2008, 09:23
Lokalizacja: Poznań

[C5 2.5 AKE] chodzi jak traktor

Post autor: artur28 » 14 mar 2009, 17:19

W grudniu zmiałem zmieniany rozrząd wałki i całą hudraulike. Na początku silnik chodził bardzo ladnie ale od pewnego czasu chodzi jak traktor dosyć glośno na wolnych obrotach. dodatkowo jak silnik jest przy 2000 obr/min ale tylko podczas jazdy słychać jeszcze glośniejszy klekot powyżej jak odpuszcze gazu to ten klekot ustaje.
Macie może jakieś propozycje dlaczego tak hałasuje?
2.5 tdi 180 AKE 2001 - jest
2.5 tdi 150 AKN 1999 - było

Awatar użytkownika
danek_22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 354
Rejestracja: 07 lip 2008, 09:32
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Białystok-Zabłudów
Kontakt:

Post autor: danek_22 » 14 mar 2009, 20:17

Odać do reklamacji do warsztatu co Ci to robił

A tak poważnie na początek ściągnij pokrywę zobacz co tam się dzieje

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 14 mar 2009, 21:22

artur28, przy jakiej temp silnika tak chodzi ? Jak jest zimny czy przy 90 oC ?

Mój jak jest zimny chodzi cichutko a jak wskazówka osiąga 90 stopni to w jednej chwili robi sie głośniejszy. Wyglada to na przestawienie kata wtrysku przy tej temperaturze, byc może zreszta mam w ogóle zbyt wczesny. Silnik po takich samych przejściach jak u Ciebie.
Jakby co to może sobie porównamy ten dźwięk ?
Części samochodowe online - Motostacja pl

artur28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 13 kwie 2008, 09:23
Lokalizacja: Poznań

Post autor: artur28 » 14 mar 2009, 21:38

Możemy się spiknąć i porównamy co do temperatury to nie ma znaczenia czy jest zimny czy ciepły zawsze chodzi tak samo
2.5 tdi 180 AKE 2001 - jest
2.5 tdi 150 AKN 1999 - było

falco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:25
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: falco » 14 mar 2009, 21:38

Romans,u mnie jest identyczna sytuacja jak u ciebie.
gdy jest zimny chodzi naprawdę cicho,mimo styranych wałków(wymiana w poniedziałek).
Gdy osiągnie 90C robi się głośniejszy.Kąt wtrysku dobrze ustawiony w grupie 004 BS podaje mi 1,4 stopnia BTDC przy 100,2 % wysterowania pompy na Late,a w grupie 004 0,2 stopnia ATDC przy 75% wysterowania pompy.
Pojawiło się to po wymianie visco i termostatu.Może wcześniej nie zwróciłem uwagi bo Viscoza szumiała jak diabli

artur28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 13 kwie 2008, 09:23
Lokalizacja: Poznań

Post autor: artur28 » 14 mar 2009, 21:40

A jaki powinien być ustawiony kąt wtrysku i gdzie do sprawdzić w vagu
2.5 tdi 180 AKE 2001 - jest
2.5 tdi 150 AKN 1999 - było

falco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:25
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: falco » 14 mar 2009, 22:05

Optymalnie to 2 stopnie ATDC,możliwa jest tolerancja +/- 2 stopnie.
Jak sprawdzić znajdziesz na forum,opisują to ludzie bardziej kompetentni jak ja

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 14 mar 2009, 22:53

falco pisze:Romans,u mnie jest identyczna sytuacja jak u ciebie.
gdy jest zimny chodzi naprawdę cicho,mimo styranych wałków(wymiana w poniedziałek).
Gdy osiągnie 90C robi się głośniejszy.Kąt wtrysku dobrze ustawiony w grupie 004 BS podaje mi 1,4 stopnia BTDC przy 100,2 % wysterowania pompy na Late,a w grupie 004 0,2 stopnia ATDC przy 75% wysterowania pompy.
Pojawiło się to po wymianie visco i termostatu.Może wcześniej nie zwróciłem uwagi bo Viscoza szumiała jak diabli
U mnie zauważyłem to po wymianie wałków i całej hydrauliki, termostatu również (był walnięty). Od zakupu auta do tej wymiany jeździłem może z miesiąc więc już za bardzo nie potrafię stwierdzić jak było przed naprawą. Cały czas byłem pewien, że po wymianie będzie inaczej (lepiej, ciszej). A było mniej więcej tak samo :shock:

Zaczałem drążyc temat samodzielnie i w efekcie wymieniłem EGR (nieszczelna membrana), elektrozawór nim sterujący (zatkany) oraz zrobiłem porządek z wężykami podciśnienia (nieszczelności a jeden sobie dyndał luzem :mrgreen: ).
Zauważyłem zmniejszenie głośności po tycch działaniach.

Co do VAG-a to niedawno nabyłem interfejs ale nie znam nikogo kto by mnie wprowadził w tajniki obsługi, więc czekam na cieplejszą aure coby zglębiac tego VAG-a <ok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Ława
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 13 wrz 2008, 01:18
Lokalizacja: Słupsk _ Irlandia

Post autor: Ława » 15 mar 2009, 18:10

RomanS
Czy po zmianie EGR'a jest duża róznica w głośności?
U mnie tak samo się zmienia dźwięk jak się nagrzeje i chodzi jak klekot...
U mnie zmiana następuje na 76*C( na klimatroniku).
Właśnie tak myślałem o tym EGR'ze żeby go wyczyścić.
Dźwięk u mnie jest taki jak, gdy się robi test EGR'a w grupi 003BS gdy się otwiera i zamyka zawór...

Pozdrawiam <ok>

EDIT:
falco
kąt 1,2 BTDC jest ze zlej strony, powinieneś mieć ATDC w 004 BS (IMHO)
Ostatnio zmieniony 15 mar 2009, 21:24 przez Ława, łącznie zmieniany 1 raz.
A4 2.8 ACK 1997/Vectra B 1.6 1998/Passat 2.0 AZM 2002, allroad 2.5 Tdi AKE 2001/Focus II 2.0 Tdci 2006/ Primastar 1.9 Dci 2006 - jest
A6 2.0 Tdi BRE 2007 - jest

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 15 mar 2009, 18:30

ÂŁawa pisze:RomanS
Czy po zmianie EGR'a jest duża róznica w głośności?
Wg moich subiektywnych odczuć "na słuch" jest zauważalna, aczkolwiek nie za duza niestety (dżwięk jest dalej ale troche mniej ostry- zawsze to coś :roll: )
Części samochodowe online - Motostacja pl

falco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:25
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: falco » 15 mar 2009, 19:00

Czyli w 004BS powinno wyskoczyć ATDC?
Dlaczego u mnie jest BTDC? Co te skróty oznaczaja(czy chodzi o GZP-górny zwrotny punkt)
W takim razie czy mam za wczesny kąt wtrysku?

Ława
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 13 wrz 2008, 01:18
Lokalizacja: Słupsk _ Irlandia

Post autor: Ława » 15 mar 2009, 20:16

- 4 (BTDC) ___ 0___(ATDC) 4

Zrób log 004 BS i wsiśnij przycisk "log" gdy nastawnik będzie na "LATE" i od razu start...
A4 2.8 ACK 1997/Vectra B 1.6 1998/Passat 2.0 AZM 2002, allroad 2.5 Tdi AKE 2001/Focus II 2.0 Tdci 2006/ Primastar 1.9 Dci 2006 - jest
A6 2.0 Tdi BRE 2007 - jest

falco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:25
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: falco » 15 mar 2009, 21:15

Tak logowałem,gdy nastawnik był na LATE wciskałem log i od razu start.Logi trwały z minute po czym przeszedłem do grupy 004 i znowu logowałem.
Po odczycie wyniki takie jak podałem wcześniej.

Ława
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 13 wrz 2008, 01:18
Lokalizacja: Słupsk _ Irlandia

Post autor: Ława » 15 mar 2009, 21:27

No to wygląda że masz za wczesny kąt wtrysku...
ustaw go według instruckji:
http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf

PS. Jeżeli byś to robił i miał aparat pod ręką mógłbyś zrobić zdjęcie i pokazać jak masz ustawiony napinacz paska pompy VP44(czy wskaźniki stoją na przeciwko siebie) i ja bym też zrobił, tak dla porównania...

Pozdrawiam <ok>
A4 2.8 ACK 1997/Vectra B 1.6 1998/Passat 2.0 AZM 2002, allroad 2.5 Tdi AKE 2001/Focus II 2.0 Tdci 2006/ Primastar 1.9 Dci 2006 - jest
A6 2.0 Tdi BRE 2007 - jest

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga