[C5 2.5 AKE] chodzi jak traktor
[C5 2.5 AKE] chodzi jak traktor
W grudniu zmiałem zmieniany rozrząd wałki i całą hudraulike. Na początku silnik chodził bardzo ladnie ale od pewnego czasu chodzi jak traktor dosyć glośno na wolnych obrotach. dodatkowo jak silnik jest przy 2000 obr/min ale tylko podczas jazdy słychać jeszcze glośniejszy klekot powyżej jak odpuszcze gazu to ten klekot ustaje.
Macie może jakieś propozycje dlaczego tak hałasuje?
Macie może jakieś propozycje dlaczego tak hałasuje?
2.5 tdi 180 AKE 2001 - jest
2.5 tdi 150 AKN 1999 - było
2.5 tdi 150 AKN 1999 - było
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
artur28, przy jakiej temp silnika tak chodzi ? Jak jest zimny czy przy 90 oC ?
Mój jak jest zimny chodzi cichutko a jak wskazówka osiąga 90 stopni to w jednej chwili robi sie głośniejszy. Wyglada to na przestawienie kata wtrysku przy tej temperaturze, byc może zreszta mam w ogóle zbyt wczesny. Silnik po takich samych przejściach jak u Ciebie.
Jakby co to może sobie porównamy ten dźwięk ?
Mój jak jest zimny chodzi cichutko a jak wskazówka osiąga 90 stopni to w jednej chwili robi sie głośniejszy. Wyglada to na przestawienie kata wtrysku przy tej temperaturze, byc może zreszta mam w ogóle zbyt wczesny. Silnik po takich samych przejściach jak u Ciebie.
Jakby co to może sobie porównamy ten dźwięk ?
Części samochodowe online - Motostacja pl
Romans,u mnie jest identyczna sytuacja jak u ciebie.
gdy jest zimny chodzi naprawdę cicho,mimo styranych wałków(wymiana w poniedziałek).
Gdy osiągnie 90C robi się głośniejszy.Kąt wtrysku dobrze ustawiony w grupie 004 BS podaje mi 1,4 stopnia BTDC przy 100,2 % wysterowania pompy na Late,a w grupie 004 0,2 stopnia ATDC przy 75% wysterowania pompy.
Pojawiło się to po wymianie visco i termostatu.Może wcześniej nie zwróciłem uwagi bo Viscoza szumiała jak diabli
gdy jest zimny chodzi naprawdę cicho,mimo styranych wałków(wymiana w poniedziałek).
Gdy osiągnie 90C robi się głośniejszy.Kąt wtrysku dobrze ustawiony w grupie 004 BS podaje mi 1,4 stopnia BTDC przy 100,2 % wysterowania pompy na Late,a w grupie 004 0,2 stopnia ATDC przy 75% wysterowania pompy.
Pojawiło się to po wymianie visco i termostatu.Może wcześniej nie zwróciłem uwagi bo Viscoza szumiała jak diabli
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
U mnie zauważyłem to po wymianie wałków i całej hydrauliki, termostatu również (był walnięty). Od zakupu auta do tej wymiany jeździłem może z miesiąc więc już za bardzo nie potrafię stwierdzić jak było przed naprawą. Cały czas byłem pewien, że po wymianie będzie inaczej (lepiej, ciszej). A było mniej więcej tak samo :shock:falco pisze:Romans,u mnie jest identyczna sytuacja jak u ciebie.
gdy jest zimny chodzi naprawdę cicho,mimo styranych wałków(wymiana w poniedziałek).
Gdy osiągnie 90C robi się głośniejszy.Kąt wtrysku dobrze ustawiony w grupie 004 BS podaje mi 1,4 stopnia BTDC przy 100,2 % wysterowania pompy na Late,a w grupie 004 0,2 stopnia ATDC przy 75% wysterowania pompy.
Pojawiło się to po wymianie visco i termostatu.Może wcześniej nie zwróciłem uwagi bo Viscoza szumiała jak diabli
Zaczałem drążyc temat samodzielnie i w efekcie wymieniłem EGR (nieszczelna membrana), elektrozawór nim sterujący (zatkany) oraz zrobiłem porządek z wężykami podciśnienia (nieszczelności a jeden sobie dyndał luzem :mrgreen: ).
Zauważyłem zmniejszenie głośności po tycch działaniach.
Co do VAG-a to niedawno nabyłem interfejs ale nie znam nikogo kto by mnie wprowadził w tajniki obsługi, więc czekam na cieplejszą aure coby zglębiac tego VAG-a

Części samochodowe online - Motostacja pl
RomanS
Czy po zmianie EGR'a jest duża róznica w głośności?
U mnie tak samo się zmienia dźwięk jak się nagrzeje i chodzi jak klekot...
U mnie zmiana następuje na 76*C( na klimatroniku).
Właśnie tak myślałem o tym EGR'ze żeby go wyczyścić.
Dźwięk u mnie jest taki jak, gdy się robi test EGR'a w grupi 003BS gdy się otwiera i zamyka zawór...
Pozdrawiam
EDIT:
falco
kąt 1,2 BTDC jest ze zlej strony, powinieneś mieć ATDC w 004 BS (IMHO)
Czy po zmianie EGR'a jest duża róznica w głośności?
U mnie tak samo się zmienia dźwięk jak się nagrzeje i chodzi jak klekot...
U mnie zmiana następuje na 76*C( na klimatroniku).
Właśnie tak myślałem o tym EGR'ze żeby go wyczyścić.
Dźwięk u mnie jest taki jak, gdy się robi test EGR'a w grupi 003BS gdy się otwiera i zamyka zawór...
Pozdrawiam

EDIT:
falco
kąt 1,2 BTDC jest ze zlej strony, powinieneś mieć ATDC w 004 BS (IMHO)
Ostatnio zmieniony 15 mar 2009, 21:24 przez Ława, łącznie zmieniany 1 raz.
A4 2.8 ACK 1997/Vectra B 1.6 1998/Passat 2.0 AZM 2002, allroad 2.5 Tdi AKE 2001/Focus II 2.0 Tdci 2006/ Primastar 1.9 Dci 2006 - jest
A6 2.0 Tdi BRE 2007 - jest
A6 2.0 Tdi BRE 2007 - jest
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
No to wygląda że masz za wczesny kąt wtrysku...
ustaw go według instruckji:
http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf
PS. Jeżeli byś to robił i miał aparat pod ręką mógłbyś zrobić zdjęcie i pokazać jak masz ustawiony napinacz paska pompy VP44(czy wskaźniki stoją na przeciwko siebie) i ja bym też zrobił, tak dla porównania...
Pozdrawiam
ustaw go według instruckji:
http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf
PS. Jeżeli byś to robił i miał aparat pod ręką mógłbyś zrobić zdjęcie i pokazać jak masz ustawiony napinacz paska pompy VP44(czy wskaźniki stoją na przeciwko siebie) i ja bym też zrobił, tak dla porównania...
Pozdrawiam

A4 2.8 ACK 1997/Vectra B 1.6 1998/Passat 2.0 AZM 2002, allroad 2.5 Tdi AKE 2001/Focus II 2.0 Tdci 2006/ Primastar 1.9 Dci 2006 - jest
A6 2.0 Tdi BRE 2007 - jest
A6 2.0 Tdi BRE 2007 - jest