Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Wymiana oleju w 3.0 TDI

Silniki wysokoprężne
Gość.

Post autor: Gość. » 23 paź 2015, 17:27

Też bym przy nim pozostał-jest lepszy.

Awatar użytkownika
Pawliko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 20 cze 2015, 13:30
Imię: Damian
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: RWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szczecin / Gryfice

Post autor: Pawliko » 25 paź 2015, 23:27

Okej, dzięki za poradę
Glebokombi 2.7 TDI+

pablo44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 174
Rejestracja: 28 cze 2015, 18:13
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kielce/Holandia

Post autor: pablo44 » 01 lis 2015, 17:19

Ja równie jestem już po wymianie oleju nie zalałem jednak Millersa tylko zdecydowałem się na Motul Specyfic 5w30 + wszystkie filtry Mann. Do tej pory auto jeździło na Castrolu. Koszt całej operacji 710 PLN :)

Slawek_S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 06 lis 2015, 21:18
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Slawek_S » 10 lis 2015, 20:27

Witam
Czy stosowaliscie jakąś płukankę silnika przed zmianą oleju na inny?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 10 lis 2015, 20:57

Jeśli przedtem był lany regularnie dobry olej (czyt. markowy) nie trzeba robić płukanki. Zamiast płukanki lepiej wymień normalnie olej, przejechać 1000 km i wymień jeszcze raz (najlepiej filtr oleju wymienić dwa razy, koszt mały). W ten sposób nic się nie stanie, a silnik będzie przeczyszczony. Markowe oleje mają w sobie 'substancje czyszczące', które dbają o silnik, aby nie był czarny od środka :). Mówisz o zmianie tylko na innego producenta bo chyba nie o innych parametrach?

Slawek_S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 06 lis 2015, 21:18
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Slawek_S » 10 lis 2015, 21:17

Chodzi o te że kupiłem auto i nie ma zadnych informacji o tym jaki był stosowany olej. Ja mam zmaiar zalc auto olejem MOTUL SPECIFIC 5w30

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 10 lis 2015, 22:01

Jeśli auto było serwisowane w ASO to na pewno lany był Castrol 5W30 (Audi ma podpisaną umowę z Castrolem). Także spokojnie możesz wlać tego Motula. Sam sprowadziłem auto z Niemiec i tam do końca latał na Castrolu. Od razu zmieniłem na Motula Specific 5W30 z normą 504.00-507.00 bez żadnych płukanek. Auto nie bierze teraz oleju, a sam olej jest czysty jak na diesla. Olej wymieniam co 15 tysiecy km, czyli co 3 miesiące :).

pajero195
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 22 maja 2011, 12:24
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: pajero195 » 12 lis 2015, 23:14

Sławek jeśli nie wiesz zbyt wiele na jakim oleju auto jeździło i czy to był tryb longlife czy wymiana co 10-15 kkm to płukanka zalecana.

Zapewne był to tryb LongLife...

Co do oleju to np. motul /castrol szału nie robi. Ja bym szedł bardziej w stronę np.
Liqui Moly Top Tec 4200 5W30
Shell Helix Ultra ECT 5W30
Mobil 1 ESP 5W40

ja stosuję u siebie i c5 i c6 archoil 9100 - jako dodatek do wzmocnienia parametrów eko ogołoconego oleju low saps


płukanka - archoil 2820 / Liqui moly pro line / amsoil engine flush

więcej info polecam na tym forum(trzeba się zarejestrować ale warto)
http://kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?f= ... it=olejowy

rafalk91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 04 lis 2014, 11:56
Imię: Rafał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2018
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rafalk91 » 13 lis 2015, 12:09

Zastanawiam się nad wyborem oleju przy następnej wymianie w A6 C6 3.0 TDI CDYA 2010. Pozostać przy Liqui Moly Top Tec 4200 5W30 czy przejść na Millers EE Longlife 5W30? Teoretycznie Top Tec 4200 to technologia syntetyczna, a Millers pełen syntetyk. Jednak patrząc na parametry obu z nich są bardzo zbliżone, nie przechylają szali zwycięstwa na którąkolwiek ze stron.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 13 lis 2015, 14:59

Według mnie są dwa typu olejów 'dobre' i 'przeciętne'. Dobre to np. Motul, Millers, Liqui Moly itp. Przeciętne to np. Castrol, Mobil, Shell itp. Jeśli lejesz jeden z tych dobrych, to nie ma sensu go zmieniać. Nawet zmieniając terminowo olej co 15 tysięcy km wybierając jeden z tych przeciętnych zapewniasz prawidłową ochronę silnika. Te dobre zapewniają jeszcze lepszą ochronę, bo są one dla tych ludzi co lubią naprawdę dbać o swoje autka. Sam leję Motula i nie zamierzam go zmieniać. Co za różnica czy zaleję Motula czy Millersa? Są one porównywalne, a i tak zmieniam olej co 15 tysięcy km, czyli w moim przypadku co 3 miesiące. Takie moje zdanie.

pajero195
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 22 maja 2011, 12:24
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: pajero195 » 13 lis 2015, 20:16

rafalk91 pisze:Zastanawiam się nad wyborem oleju przy następnej wymianie w A6 C6 3.0 TDI CDYA 2010. Pozostać przy Liqui Moly Top Tec 4200 5W30 czy przejść na Millers EE Longlife 5W30? Teoretycznie Top Tec 4200 to technologia syntetyczna, a Millers pełen syntetyk. Jednak patrząc na parametry obu z nich są bardzo zbliżone, nie przechylają szali zwycięstwa na którąkolwiek ze stron.
Oleje ekologiczne rzadko kiedy są pełnymi syntetykami PAO. Na przykład millers to HC(półsyntetyk + PAO, czyli ma w swoim składzie jakiś procent pełnosyntetyczny).
Co do róznicy między półsyntetykiem hc a PAO to hc krócej trzyma parametry...

Pełne syntetyki ekologiczne to np.
*Motorex Xperience FS-X 5W40 PAO
*RedLine Euro Series 5W30 ESTRY
*Amsoil ECF Low-SAPS 5W30 PAO

zamiast np. motula polecam w niższej cenie
*• Shell Helix Ultra ECT 5W30
(olej półsyntetyczny (GTL), lepkość kinetyczna w 100°C | 12,2cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 74,0cSt; indeks lepkości 159; temperatura płynięcia -48°C; Liczba zasadowa TBN - 7,7; Noack - 6,8%; HTHS - 3,6)

nowsza/lepsza technologia od hc (półsyntetyk)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga