Wymiana oleju w 3.0 TDI
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Jeśli przedtem był lany regularnie dobry olej (czyt. markowy) nie trzeba robić płukanki. Zamiast płukanki lepiej wymień normalnie olej, przejechać 1000 km i wymień jeszcze raz (najlepiej filtr oleju wymienić dwa razy, koszt mały). W ten sposób nic się nie stanie, a silnik będzie przeczyszczony. Markowe oleje mają w sobie 'substancje czyszczące', które dbają o silnik, aby nie był czarny od środka
. Mówisz o zmianie tylko na innego producenta bo chyba nie o innych parametrach?

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Jeśli auto było serwisowane w ASO to na pewno lany był Castrol 5W30 (Audi ma podpisaną umowę z Castrolem). Także spokojnie możesz wlać tego Motula. Sam sprowadziłem auto z Niemiec i tam do końca latał na Castrolu. Od razu zmieniłem na Motula Specific 5W30 z normą 504.00-507.00 bez żadnych płukanek. Auto nie bierze teraz oleju, a sam olej jest czysty jak na diesla. Olej wymieniam co 15 tysiecy km, czyli co 3 miesiące
.

Sławek jeśli nie wiesz zbyt wiele na jakim oleju auto jeździło i czy to był tryb longlife czy wymiana co 10-15 kkm to płukanka zalecana.
Zapewne był to tryb LongLife...
Co do oleju to np. motul /castrol szału nie robi. Ja bym szedł bardziej w stronę np.
Liqui Moly Top Tec 4200 5W30
Shell Helix Ultra ECT 5W30
Mobil 1 ESP 5W40
ja stosuję u siebie i c5 i c6 archoil 9100 - jako dodatek do wzmocnienia parametrów eko ogołoconego oleju low saps
płukanka - archoil 2820 / Liqui moly pro line / amsoil engine flush
więcej info polecam na tym forum(trzeba się zarejestrować ale warto)
http://kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?f= ... it=olejowy
Zapewne był to tryb LongLife...
Co do oleju to np. motul /castrol szału nie robi. Ja bym szedł bardziej w stronę np.
Liqui Moly Top Tec 4200 5W30
Shell Helix Ultra ECT 5W30
Mobil 1 ESP 5W40
ja stosuję u siebie i c5 i c6 archoil 9100 - jako dodatek do wzmocnienia parametrów eko ogołoconego oleju low saps
płukanka - archoil 2820 / Liqui moly pro line / amsoil engine flush
więcej info polecam na tym forum(trzeba się zarejestrować ale warto)
http://kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?f= ... it=olejowy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 04 lis 2014, 11:56
- Imię: Rafał
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 TFSI 252KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Zastanawiam się nad wyborem oleju przy następnej wymianie w A6 C6 3.0 TDI CDYA 2010. Pozostać przy Liqui Moly Top Tec 4200 5W30 czy przejść na Millers EE Longlife 5W30? Teoretycznie Top Tec 4200 to technologia syntetyczna, a Millers pełen syntetyk. Jednak patrząc na parametry obu z nich są bardzo zbliżone, nie przechylają szali zwycięstwa na którąkolwiek ze stron.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Według mnie są dwa typu olejów 'dobre' i 'przeciętne'. Dobre to np. Motul, Millers, Liqui Moly itp. Przeciętne to np. Castrol, Mobil, Shell itp. Jeśli lejesz jeden z tych dobrych, to nie ma sensu go zmieniać. Nawet zmieniając terminowo olej co 15 tysięcy km wybierając jeden z tych przeciętnych zapewniasz prawidłową ochronę silnika. Te dobre zapewniają jeszcze lepszą ochronę, bo są one dla tych ludzi co lubią naprawdę dbać o swoje autka. Sam leję Motula i nie zamierzam go zmieniać. Co za różnica czy zaleję Motula czy Millersa? Są one porównywalne, a i tak zmieniam olej co 15 tysięcy km, czyli w moim przypadku co 3 miesiące. Takie moje zdanie.
Oleje ekologiczne rzadko kiedy są pełnymi syntetykami PAO. Na przykład millers to HC(półsyntetyk + PAO, czyli ma w swoim składzie jakiś procent pełnosyntetyczny).rafalk91 pisze:Zastanawiam się nad wyborem oleju przy następnej wymianie w A6 C6 3.0 TDI CDYA 2010. Pozostać przy Liqui Moly Top Tec 4200 5W30 czy przejść na Millers EE Longlife 5W30? Teoretycznie Top Tec 4200 to technologia syntetyczna, a Millers pełen syntetyk. Jednak patrząc na parametry obu z nich są bardzo zbliżone, nie przechylają szali zwycięstwa na którąkolwiek ze stron.
Co do róznicy między półsyntetykiem hc a PAO to hc krócej trzyma parametry...
Pełne syntetyki ekologiczne to np.
*Motorex Xperience FS-X 5W40 PAO
*RedLine Euro Series 5W30 ESTRY
*Amsoil ECF Low-SAPS 5W30 PAO
zamiast np. motula polecam w niższej cenie
*• Shell Helix Ultra ECT 5W30
(olej półsyntetyczny (GTL), lepkość kinetyczna w 100°C | 12,2cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 74,0cSt; indeks lepkości 159; temperatura płynięcia -48°C; Liczba zasadowa TBN - 7,7; Noack - 6,8%; HTHS - 3,6)
nowsza/lepsza technologia od hc (półsyntetyk)