Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

problem z ogrzewaniem

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
Arek46
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 04 mar 2015, 18:48
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

problem z ogrzewaniem

Post autor: Arek46 » 28 wrz 2015, 23:22

Witam,
Mam następujący problem: ogrzewanie działa tylko podczas jazdy, gdy tylko zatrzymam się i silnik chodzi zaczyna lecieć letnie powietrze. Mechanik wymienił nagrzewnicę odrobinę lepiej grzeje ale cały czas to nie to. W poprzednim aucie (a4 b6) jak nastawiłem na postoju grzanie nawet na 26 stopni to się nie dało wytrzymać a tu leci letnie. Mam nadzieję że ktoś pomoże.
Pozdrawiam

maniutekc5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 07 lis 2015, 07:01
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: maniutekc5 » 07 lis 2015, 21:02

Siemka i jak problem rozwiązany bo mam podobny i pomocy z nikąd.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 07 lis 2015, 21:58

przyczyną może być np. zawalona syfem nagrzewnica lub węże od lpg wpięte tak że obieg płynu jest większy przez parownik a nie przez nagrzewnicę

maniutekc5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 07 lis 2015, 07:01
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: maniutekc5 » 12 lis 2015, 20:56

Gaz dopiero co założony a wszystko zauważyłem przed założeniem gazu nagrzewnice odkamienilem i przeplukalem i nie pomogło

Awatar użytkownika
yaszczur
Moderator
Moderator
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 12 lis 2015, 23:29

Pozdrawiam...

maniutekc5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 07 lis 2015, 07:01
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: maniutekc5 » 13 lis 2015, 17:57

Czytałem owe tematy i żaden z nich nie odpowiada na mój problem filtr kabinowego wymieniony gaz świeży nagrzewnica płukana 2x temp w czasie jazdy nie spada jakoś znacznie może do 87 85 przy włączonym jednocześnie nawiewie na postoju 90 wolno się nagrzewa z nawiewu leci ciepło na hi dopiero przy 3 tys leci gorące o i tyle.

krzysztofb51
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 20 paź 2013, 10:32
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Janikowo

Post autor: krzysztofb51 » 14 lis 2015, 07:41

Zwroc uwage jeszcze czy ze wszystkich kratek leci jednakowa temp

marcelolsztyn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 05 mar 2014, 14:32
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie/podlaskie

Post autor: marcelolsztyn » 14 lis 2015, 14:02

Może masz zapowietrzony układ .Spróbuj odpowietrzyć tak jak opisałem w swoim poście .Czytałem też ze taka sytuacja jaka opisujesz możne być spowodowana niewłaściwym montażem instalacji gazowej <parownika>.Przeczytaj wszystkie tematy związane z ogrzewaniem w dziale Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja - C5 (1997-2005) znajdziesz o tym. Albo klimatronik padnięty masz.
Spalanie LPG 11,38/100km ;-)

maniutekc5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 07 lis 2015, 07:01
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: maniutekc5 » 15 lis 2015, 23:13

Panowie czytajcie co wyżej napisałem awaria była przed założeniem gazu a układ był odpowietrzony prawidłowo wiec to nie to wrażenie jest takie jak by padła pompa i nie dawała odpowiedniego ciśnienia ale wykluczam to bo silnik się nie grzeje.

gniochu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 31 lip 2015, 00:46
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: gniochu » 17 gru 2015, 00:47

Witam mam podobny problem z ogrzewaniem w aucie. Zaczynają się coraz większe przymrozki a w aucie zimno tylko nie wiem co jest tego powodem. Jak wchodzę w to dodatkowe menu na climatronic na 59 pozycję gdzie podobno pokazuje odczyt z czujnika zewnetrznego to pokazuje mi 49 stopni. Czy to normalne? Czy to jest powodem ze w aucie po nagraniu do 90 stopni mam zimno dopiero po dłuższym czasie zaczyna lecieć ciepłe, nie gorące tak jak powinno być tylko trochę cieplejsze niż letnie.

[ Dodano: 2015-12-17, 00:47 ]
Nikt nic nie wie na ten temat?

darekborc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 21 lip 2013, 15:24
Lokalizacja: Grajewo

Post autor: darekborc » 03 sty 2016, 21:29

Cześć i jak z problemem?Rozwiązałeś?Mam to samo .Wszystko było ok do dzisiaj.Auto nagrzewa się dopiero po dodaniu gazu a tak leci chłodne powietrze, naz zegarze jak gazu nie dasz to tez wskazówka się nie podnosi.webasto tez nie chce odpalić.Nie mam pojęcia co mam już robić a mrozu -16.Masakra! Audi A6 C5 2.4165KM ALF

gniochu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 31 lip 2015, 00:46
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: gniochu » 03 sty 2016, 22:33

Ja niestety nie :(

Awatar użytkownika
rasti86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 23 lip 2010, 17:31
Lokalizacja: Kraków

Post autor: rasti86 » 03 sty 2016, 23:01

Ja bym wymienił termostat i sprawdził czy to pomogło...

Nagrzewnica ci nie cieknie?
Albo czy przewody które prowadzą ciecz do nagrzewnicy są drożne.
Don't drink & drive Just Smoke & Fly

Bylo: Golf MK2 Country 1.8 4x4 Syncro; Opel Omega 2.0; WV Passat B4 1.6; Opel Corsa B 1.2 - Aktualnie Audi a6 c5 1.8T

wysota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 06 sty 2013, 02:46
Lokalizacja: konin

Post autor: wysota » 04 sty 2016, 14:58

Często przyczyna słabego lub nierównego grzania jest gąbka znajdująca się w tunelach nawiewu która z wiekiem czasu zapycha kanały (co powoduje nierówny przepływ powietrza) lub potrafi blokować klapy. najlepiej jest to sprawdzić jak sytuacja wygląda gdy ustawimy klimatyzacje na LO czy równo wszędzie chłodzi i "dmucha"
Drugą możliwą przyczyną są same klapy sterujące ciepłe/zimne powietrze choć rzadko to się zdarza
Trzecia przyczyną jest sama nagrzewnica i przewody nic nie jest wieczne a nagrzewnica lubi zachodzić kamieniem :p
Czwartą przyczyną są same cylinderki od sterowania temp gdzieś na forum jest temat jak to zrobić będę miał trochę czasu to dokleję
Piąta opcja jest gdy mamy LPG często się zdarzą że na parownik idzie większy przepływ płynu niż na nagrzewnicę co powoduje słabe grzanie
Szóstą i najczęstszą przyczyna jest zabrudzony czujnik wew temp który znajduje się w panelu climatronica
Możliwych przyczyn jest wiele Termostat, Pompa, ale z tym się wiążą tez inne problemy z pracą silnika więc były by widoczne ;)

Awatar użytkownika
Aeternus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 422
Rejestracja: 02 mar 2014, 22:34
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Aeternus » 05 sty 2016, 20:03

u mnie problem nierównego grzania ( a w zasadzie grzania na zasadzie najpierw ciepło potem zimno ) był spowodowany brudnym czujnikiem w panelu climatronic tak jak napisał wysota, W sumie zacząłem szukać od najprostszego podejrzanego i udało się :P Wystarczy sprężone powietrze i troszkę cierpliwości :)
Moja Audi A6 C5 2.7 BI_TURBO :)

https://a6klub.pl/viewtopic.php?t=70027

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga