Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ARJ 2.4 165KM] Zamula po dłuższym postoju

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
mytek1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 04 lis 2015, 18:42
Lokalizacja: Rzeszów

[ARJ 2.4 165KM] Zamula po dłuższym postoju

Post autor: mytek1 » 04 lis 2015, 18:57

Witam, jestem nowy na forum i potrzebuje pomocy. Samochód jak w profilu z silnikiem 2.4 ARJ '99 z LPG. Problem polega na tym, że jak samochód przestoi noc w garażu, albo kilka godzin np, jak w pracy jestem to później jak odpalę i ruszę to zamula. Odpalę i wystartuję to tak jakby mocy nie miał, po krótkim czasie jak się już silnik przepali to wszystko jest gites. W czym szukać przyczyny?

Awatar użytkownika
yaszczur
Moderator
Moderator
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 05 lis 2015, 02:11

Czy kopci i czuć mocny zapach benzyny po odpaleniu?
Odpala od razu, czy trzeba dłużej pokręcić?
Są jakieś błędy na komputerze?
Pozdrawiam...

mytek1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 04 lis 2015, 18:42
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mytek1 » 05 lis 2015, 06:34

Czy kopci i czy czuć benzynę to dzisiaj oblukam.
Odpala normalnie
Na komputerze nie ma błędów, przynajmniej na moim chińskim kablu. Jedna lambda była zepsuta, ale to samo było na niej, po wymianie nie ma zmiany.
Może wina leżeć w cewkach, przewodach WN czy świecach?

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 05 lis 2015, 17:23

może w rozregulowanej instalacji lpg, (rozjeżdżają się mapy), albo puszczający reduktor i stąd problem. wykasuj korekty i sprawdź wtedy. najlepiej zakręć też butlę od lpg po wykasowaniu i pojeździj na samej benzynie. zrób parędziesiąt kilometrów aż ecu się na nowo zaadoptuje i zobaczysz czy jest poprawa.

mytek1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 04 lis 2015, 18:42
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mytek1 » 06 lis 2015, 18:27

LPG jest ustawione dobrze, w tamtym tygodniu byłem to sprawdzić i ok jest. Reduktor też wymieniałem kilka miesięcy temu na nowy, bo stary puszczał. Świece wymieniałem w kwietniu albo maju.
Wczoraj z rana patrzyłem i nie dymi i nie czuć benzyny. Dzisiaj po pracy zauważyłem, ze po odpaleniu wolniej na obroty wchodzi niż normalnie jak się rozgrzeje. Samochód zawsze na benzynie odpala i z rana potrzebuje tak z 6km, żeby na LPG przerzuciło. Jak sprawdzić cewki? obsłuży mi to ten chiński kabel?

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 07 lis 2015, 21:45

spróbuj zrobić jak pisałem wcześniej i sam sprawdzisz, to nic nie kosztuje a będziesz miał pewność. możesz też sprawdzić na kompie jak wyglądają korekty podczas pracy na lpg i na pb i porównać. gdyby było coś z cewkami to na lpg byś to odczuł bardziej niż na benzynie.

miałem dokładnie ten sam problem w mojej a6, instalacja była wystrojona za ubogo i sondy cały czas dawały sygnał do zwiększania dawki paliwa. zapisało się to w korektach długoterminowych i podczas porannego odpalania szła zwiększona dawka i silnik się przylewał. jak sondy się rozgrzały i zaczęły pracować to zubożały mieszankę i było ok. ale na zimno bardzo się dusił i mulił.

mytek1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 04 lis 2015, 18:42
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mytek1 » 02 gru 2015, 19:49

Na gazie też idealnie nie chodzi, bo czuć silnik że leciutko poszarpuje na wolnych i podczas jazdy jak wrzucisz luz to obroty spadają do ok. 300 i wracają w okolice 700 albo silnik gaśnie. Dlatego obstawiam przewody, albo świecę. grzałka ile km potrzebne by było na benzynie? z tym, że robię trasy takie po 15 km do pracy, nie przeszkadza, że tak małe odcinki? Da się jakoś sprawdzić przewody i cewki przy użyciu multimetru? Ich opór zmierzyłbym, ale czy to coś mi dać i jakie powinny być wartości?

[ Dodano: 2015-11-09, 19:59 ]
Byłem przed chwilką w garażu i przemierzyłem przewody WN. Wszystkie mają 5+- 0,2 kOhma, z tym, że z 1 i 2 gara są stabilne, a z pozostałych jak podepnie pod miernik i będzie nimi ruszał, przeginał je to rezystancja potrafi na mega Ohmy wskoczyć, więc przewody do wymiany. Jakie wybrać? MAGNETI MARELLI, SENTECH, BERU, NGK, czy BOSCH?

[ Dodano: 2015-12-01, 17:29 ]
AVANT dostał już chwilkę temu nowe przewody BERU. Wszystkie cewki mają po 12,19+/-0,05 kOhma. Gniazdo pomierzone wartości zaprezentowałem w tabeli.
Obrazek
Podpiąłem dzisiaj audi pod laptopa i takie błędy się pokazały:
17537 - Fuel Trim; Bank 2 (Mult): System too Rich
P1129 - 35-10 - - - Intermittent
17535 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Rich
P1127 - 35-10 - - - Intermittent
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 35-10 - - - Intermittent
16534 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: Malfunction in Circuit
P0150 - 35-10 - - - Intermittent
17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
P1136 - 35-10 - - - Intermittent
17931 - Crash Signal from Airbag Controller: Implausible Signal
P1523 - 35-10 - - - Intermittent

Doradzi ktoś w czym szukać przyczyny tych błędów i jak je wyeliminować?

[ Dodano: 2015-12-02, 19:49 ]
Wyczyściłem dzisiaj przepustnicę, następnie odpiąłem aku i po podłączeniu zaadoptowałem przepustnicę. Następnie przejechałem kilka kilometrów robiąc logi gr 2, 4, 31, chodziło mi o przepływomierz, czujniki temperatur i napięcia lambd, wrzuciłbym logi tylko nie wiem jak :|

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 02 gru 2015, 21:18

mytek1 pisze:wrzuciłbym logi tylko nie wiem jak :|
http://vaglog.pl/?l=pl
Ale sondy przednie to 032 i 033, a nie 031
motostacja - części samochodowe.

mytek1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 04 lis 2015, 18:42
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mytek1 » 03 gru 2015, 22:03

Mazdomania pisze: Ale sondy przednie to 032 i 033, a nie 031
Wiem :) miałem zrobić 32 i byłem przekonany że tak ustawiłem, ale okazało się, że pomyliłem się <uoee>
http://vaglog.pl/log_241765.html
Zrobiłem też log z instrumentów, czy to ciśnienie oleju ma tak być czy coś jest nie tak i ewentualnie gdzie szukać przyczyny?
http://vaglog.pl/log_241766.html

Wolnym czasem zrobię logi 32 i 33. A i zapomniałbym, w logach są markery dodane:
1. przełączenie na gaz
2. przełączenie na benzynę
3. przełączenie na gaz

[ Dodano: 2015-12-03, 22:03 ]
http://vaglog.pl/log_241841.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga