[ARJ 2.4 165KM] Zamula po dłuższym postoju
[ARJ 2.4 165KM] Zamula po dłuższym postoju
Witam, jestem nowy na forum i potrzebuje pomocy. Samochód jak w profilu z silnikiem 2.4 ARJ '99 z LPG. Problem polega na tym, że jak samochód przestoi noc w garażu, albo kilka godzin np, jak w pracy jestem to później jak odpalę i ruszę to zamula. Odpalę i wystartuję to tak jakby mocy nie miał, po krótkim czasie jak się już silnik przepali to wszystko jest gites. W czym szukać przyczyny?
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
może w rozregulowanej instalacji lpg, (rozjeżdżają się mapy), albo puszczający reduktor i stąd problem. wykasuj korekty i sprawdź wtedy. najlepiej zakręć też butlę od lpg po wykasowaniu i pojeździj na samej benzynie. zrób parędziesiąt kilometrów aż ecu się na nowo zaadoptuje i zobaczysz czy jest poprawa.
LPG jest ustawione dobrze, w tamtym tygodniu byłem to sprawdzić i ok jest. Reduktor też wymieniałem kilka miesięcy temu na nowy, bo stary puszczał. Świece wymieniałem w kwietniu albo maju.
Wczoraj z rana patrzyłem i nie dymi i nie czuć benzyny. Dzisiaj po pracy zauważyłem, ze po odpaleniu wolniej na obroty wchodzi niż normalnie jak się rozgrzeje. Samochód zawsze na benzynie odpala i z rana potrzebuje tak z 6km, żeby na LPG przerzuciło. Jak sprawdzić cewki? obsłuży mi to ten chiński kabel?
Wczoraj z rana patrzyłem i nie dymi i nie czuć benzyny. Dzisiaj po pracy zauważyłem, ze po odpaleniu wolniej na obroty wchodzi niż normalnie jak się rozgrzeje. Samochód zawsze na benzynie odpala i z rana potrzebuje tak z 6km, żeby na LPG przerzuciło. Jak sprawdzić cewki? obsłuży mi to ten chiński kabel?
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
spróbuj zrobić jak pisałem wcześniej i sam sprawdzisz, to nic nie kosztuje a będziesz miał pewność. możesz też sprawdzić na kompie jak wyglądają korekty podczas pracy na lpg i na pb i porównać. gdyby było coś z cewkami to na lpg byś to odczuł bardziej niż na benzynie.
miałem dokładnie ten sam problem w mojej a6, instalacja była wystrojona za ubogo i sondy cały czas dawały sygnał do zwiększania dawki paliwa. zapisało się to w korektach długoterminowych i podczas porannego odpalania szła zwiększona dawka i silnik się przylewał. jak sondy się rozgrzały i zaczęły pracować to zubożały mieszankę i było ok. ale na zimno bardzo się dusił i mulił.
miałem dokładnie ten sam problem w mojej a6, instalacja była wystrojona za ubogo i sondy cały czas dawały sygnał do zwiększania dawki paliwa. zapisało się to w korektach długoterminowych i podczas porannego odpalania szła zwiększona dawka i silnik się przylewał. jak sondy się rozgrzały i zaczęły pracować to zubożały mieszankę i było ok. ale na zimno bardzo się dusił i mulił.
Na gazie też idealnie nie chodzi, bo czuć silnik że leciutko poszarpuje na wolnych i podczas jazdy jak wrzucisz luz to obroty spadają do ok. 300 i wracają w okolice 700 albo silnik gaśnie. Dlatego obstawiam przewody, albo świecę. grzałka ile km potrzebne by było na benzynie? z tym, że robię trasy takie po 15 km do pracy, nie przeszkadza, że tak małe odcinki? Da się jakoś sprawdzić przewody i cewki przy użyciu multimetru? Ich opór zmierzyłbym, ale czy to coś mi dać i jakie powinny być wartości?
[ Dodano: 2015-11-09, 19:59 ]
Byłem przed chwilką w garażu i przemierzyłem przewody WN. Wszystkie mają 5+- 0,2 kOhma, z tym, że z 1 i 2 gara są stabilne, a z pozostałych jak podepnie pod miernik i będzie nimi ruszał, przeginał je to rezystancja potrafi na mega Ohmy wskoczyć, więc przewody do wymiany. Jakie wybrać? MAGNETI MARELLI, SENTECH, BERU, NGK, czy BOSCH?
[ Dodano: 2015-12-01, 17:29 ]
AVANT dostał już chwilkę temu nowe przewody BERU. Wszystkie cewki mają po 12,19+/-0,05 kOhma. Gniazdo pomierzone wartości zaprezentowałem w tabeli.
Podpiąłem dzisiaj audi pod laptopa i takie błędy się pokazały:
17537 - Fuel Trim; Bank 2 (Mult): System too Rich
P1129 - 35-10 - - - Intermittent
17535 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Rich
P1127 - 35-10 - - - Intermittent
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 35-10 - - - Intermittent
16534 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: Malfunction in Circuit
P0150 - 35-10 - - - Intermittent
17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
P1136 - 35-10 - - - Intermittent
17931 - Crash Signal from Airbag Controller: Implausible Signal
P1523 - 35-10 - - - Intermittent
Doradzi ktoś w czym szukać przyczyny tych błędów i jak je wyeliminować?
[ Dodano: 2015-12-02, 19:49 ]
Wyczyściłem dzisiaj przepustnicę, następnie odpiąłem aku i po podłączeniu zaadoptowałem przepustnicę. Następnie przejechałem kilka kilometrów robiąc logi gr 2, 4, 31, chodziło mi o przepływomierz, czujniki temperatur i napięcia lambd, wrzuciłbym logi tylko nie wiem jak
[ Dodano: 2015-11-09, 19:59 ]
Byłem przed chwilką w garażu i przemierzyłem przewody WN. Wszystkie mają 5+- 0,2 kOhma, z tym, że z 1 i 2 gara są stabilne, a z pozostałych jak podepnie pod miernik i będzie nimi ruszał, przeginał je to rezystancja potrafi na mega Ohmy wskoczyć, więc przewody do wymiany. Jakie wybrać? MAGNETI MARELLI, SENTECH, BERU, NGK, czy BOSCH?
[ Dodano: 2015-12-01, 17:29 ]
AVANT dostał już chwilkę temu nowe przewody BERU. Wszystkie cewki mają po 12,19+/-0,05 kOhma. Gniazdo pomierzone wartości zaprezentowałem w tabeli.
Podpiąłem dzisiaj audi pod laptopa i takie błędy się pokazały:
17537 - Fuel Trim; Bank 2 (Mult): System too Rich
P1129 - 35-10 - - - Intermittent
17535 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Rich
P1127 - 35-10 - - - Intermittent
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 35-10 - - - Intermittent
16534 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: Malfunction in Circuit
P0150 - 35-10 - - - Intermittent
17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
P1136 - 35-10 - - - Intermittent
17931 - Crash Signal from Airbag Controller: Implausible Signal
P1523 - 35-10 - - - Intermittent
Doradzi ktoś w czym szukać przyczyny tych błędów i jak je wyeliminować?
[ Dodano: 2015-12-02, 19:49 ]
Wyczyściłem dzisiaj przepustnicę, następnie odpiąłem aku i po podłączeniu zaadoptowałem przepustnicę. Następnie przejechałem kilka kilometrów robiąc logi gr 2, 4, 31, chodziło mi o przepływomierz, czujniki temperatur i napięcia lambd, wrzuciłbym logi tylko nie wiem jak
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
http://vaglog.pl/?l=plmytek1 pisze:wrzuciłbym logi tylko nie wiem jak
Ale sondy przednie to 032 i 033, a nie 031
Wiem miałem zrobić 32 i byłem przekonany że tak ustawiłem, ale okazało się, że pomyliłem sięMazdomania pisze: Ale sondy przednie to 032 i 033, a nie 031
http://vaglog.pl/log_241765.html
Zrobiłem też log z instrumentów, czy to ciśnienie oleju ma tak być czy coś jest nie tak i ewentualnie gdzie szukać przyczyny?
http://vaglog.pl/log_241766.html
Wolnym czasem zrobię logi 32 i 33. A i zapomniałbym, w logach są markery dodane:
1. przełączenie na gaz
2. przełączenie na benzynę
3. przełączenie na gaz
[ Dodano: 2015-12-03, 22:03 ]
http://vaglog.pl/log_241841.html
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga