Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Awaria filtra cząstek stałych w c7

Silniki wysokoprężne
Franciszek1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 13 paź 2015, 20:27
Lokalizacja: Warszawa

Awaria filtra cząstek stałych w c7

Post autor: Franciszek1 » 04 lis 2015, 19:23

Witam. Proszę o poradę (trochę spanikowałem). Dziś zapaliła mi się żółta kontrolka -ikonka filtra cząstka stałych a pod spodem napis awaria filtra.... Auto jeżdzi tak jak dawniej. Żadnych ujemnych objawów. Pytanie co robić:- przejechać się kilkanaście km po autostradzie z dużą prędkością> Czy to pomoże?, ASO, bądź inny zakład celem uzupełnienia "jakieś tam płynu"? Usuwać ? Jeśli tak to mechanicznie , czy elektronicznie? Auto ma 200t km.i nie zamierzam go sprzedać w najbliższym czasie. Bardzo proszę o propozycje rozwiązania tego problemu.

esVteca
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 03 lis 2015, 21:18
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Krakow

Post autor: esVteca » 04 lis 2015, 19:24

dla swietego spokoju lepiej usunac mechanicznie oraz w ECU

Franciszek1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 13 paź 2015, 20:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Franciszek1 » 04 lis 2015, 19:30

w ECU? Możesz rozwinąć bo nie bardzo rozumiem. Ile taka czynność usunięcia kosztuje i czy nie będzię skutków ubocznych takiego usunięcia?

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 04 lis 2015, 19:33

ECU czyli w sterowniku silnika żeby wiedział, że ten filtr został fizycznie usunięty. Spadnie Ci delikatnie spalanie, nie będzie błędu, może nawet delikatniej lepiej będzie jeździł.

Franciszek1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 13 paź 2015, 20:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Franciszek1 » 04 lis 2015, 19:39

Dzięki za podpowiedź.
Wolałbym co prawda pozostawić auto tak jak dała fabryka, ale...nie wykluczam takiego zabiegu. Ciekawe ile to kosztuje w jakimś profesjonalnym zakładzie, a ile kosztuje regeneracja, czy tez wypalenia.

Ł-y-S-y
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 221
Rejestracja: 30 gru 2012, 11:59
Lokalizacja: okolice 3Miasta

Post autor: Ł-y-S-y » 04 lis 2015, 20:11

Franciszek1 pisze:Dzięki za podpowiedź.
Wolałbym co prawda pozostawić auto tak jak dała fabryka, ale...nie wykluczam takiego zabiegu. Ciekawe ile to kosztuje w jakimś profesjonalnym zakładzie, a ile kosztuje regeneracja, czy tez wypalenia.
Wyciecie DPF wraz z programem ( ECU ) w zaleznosci gdzie i u kogo to okolo 1000 PLN

DPF - mozesz sprzedac i dostac pare stowek zwrotu :)

Ale jezeli wolisz zostawic to sprobuj wypalic - czyli autostrada i 15 min min. 3000 obrotow

Jaki masz przebieg ?
Bylo 1009 KM a juz jest 1183 w GARAGE - łacznie :) i jeszcze urosnie :)

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 04 lis 2015, 20:27

Jak czasem latasz za granicami kraju to lepiej zostaw DPF bo możesz mieć niemiłe i kosztowne spotkania z policją <stres>
Lektor.

Franciszek1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 13 paź 2015, 20:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Franciszek1 » 04 lis 2015, 21:10

autostrada i 15 min min. 3000 obrotow

ooooooo, oto mi właśnie chodziło. Spróbuję jutro i dam znać.
Przebieg mam 200t km.
Poruszam się tylko po kraju.

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 04 lis 2015, 21:12

Auto raz na jakiś czas musi dostać "w pizdę" czyli dynamiczne ruszanie, jazda na wyższych obrotach i autostrada z wyższymi obrotami. Mimo wszystko jeśli filtr się zapycha to te przepalani na trasie pomoże na 2-3 tygodnie i problem będzie wracał.

Franciszek1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 13 paź 2015, 20:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Franciszek1 » 04 lis 2015, 21:17

Dzięki Panowie za szybka odpowiedź.
A łysy mówisz DPF? sądziłem ,że tam jest tzw. mokry filtr, a DPF to chyba suchy? Dolewa sie tam jakiś płyn czy nie? Może plynu nie ma?

[ Dodano: 2015-11-04, 21:17 ]
2-3 tyg mi wystarczy :) Na szczęście mam drugie auto do użytku miejskiego ...więc moja "audiolka" będzie używana tylko okazjonalnie....i głównie na trasach...Koniec z miastem.

esVteca
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 03 lis 2015, 21:18
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Krakow

Post autor: esVteca » 04 lis 2015, 21:38

do DPF-u przedewszystkim trzeba stosowac specialny olej do silnika, widzialem jak po zalaniu nieodpowiedniego oleju wyskoczyl blad filtra po przejechaniu kilkudziesieciu kilmoetrow. Filtr mozna tez zmusic do wypalania poprzez uzycie odpowiedniego kabla oraz programu. Jezeli czesto uzywasz samochodu na krotkich odcinkach radze usuniecie (usunac wklad puszki, nie usuwac puszki, pozostawic wszystkie czujniki oraz usunac z ECU, nikt nie dojdzie ze owy filtr nie spelnia swojej funkcji) Przegonic dobze samochod nie tyczy sie to tylko uzytkownikow z DPF/FAP, ale rowniez uzytkownikow z turbinami z zmienna geometria.

Samochod sluzy do tego aby kozystac z niego w kazdych warunkach, a ze nastaly czasy kiedy to uzytkownik samochodu musi ponosic koszta "czystego powietrza"... trzeba sobie radzic. Niewiem czy kojazycie ale kiedys opel sprzedawal samochody z metalowa plytka z dwoma wycieciami w schowku oficialnie nikt nie wiedzial do czego ten element sluzy. Nie oficjalanie sprzedawcy informowali klientow o zaslepiniu zaworu EGR gdzie producent przewidzial ze ta technologia bedzie bardzo awaryjna. Akcja bardzo krotko trwala. To teraz odbilo sie wielka afera VW na normy spalin...

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 04 lis 2015, 21:45

Powiedzcie mi do czego ten swiat motoryzacyjny zmierza......zeby kupic w miare swieze 2-3 letnie auto i bac sie nawet po miescie poruszac bo DPF sie zapycha :) ......przeciez to jest jakas parodia <lol> .....niedlugo bedziemy glaskac swoje auta po dachu i wyjezdzac tylko okazjonalnie po bulki do sklepu zeby przypadkiem "czkawki" jakiejs nie dostal albo sie nie przeziebil :p ......na co komu taki samochod :)

Franciszek1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 13 paź 2015, 20:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Franciszek1 » 05 lis 2015, 21:11

Dobrze gadasz Piotrek....taki mamy klimat.

[ Dodano: 2015-11-05, 21:11 ]
Witam. Wjechałem na autostradę...2,5t obrotów ....0,5 min jazdy i......................ikonka z wizerunkiem filtra zanikła <radocha> <radocha> <radocha>
Przejechałem jeszcze (profilaktycznie) ......40 km przy obrotach 2,5-3,5t. :-D
Jest git.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga