Awaria filtra cząstek stałych w c7
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 13 paź 2015, 20:27
- Lokalizacja: Warszawa
Awaria filtra cząstek stałych w c7
Witam. Proszę o poradę (trochę spanikowałem). Dziś zapaliła mi się żółta kontrolka -ikonka filtra cząstka stałych a pod spodem napis awaria filtra.... Auto jeżdzi tak jak dawniej. Żadnych ujemnych objawów. Pytanie co robić:- przejechać się kilkanaście km po autostradzie z dużą prędkością> Czy to pomoże?, ASO, bądź inny zakład celem uzupełnienia "jakieś tam płynu"? Usuwać ? Jeśli tak to mechanicznie , czy elektronicznie? Auto ma 200t km.i nie zamierzam go sprzedać w najbliższym czasie. Bardzo proszę o propozycje rozwiązania tego problemu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 13 paź 2015, 20:27
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 13 paź 2015, 20:27
- Lokalizacja: Warszawa
Wyciecie DPF wraz z programem ( ECU ) w zaleznosci gdzie i u kogo to okolo 1000 PLNFranciszek1 pisze:Dzięki za podpowiedź.
Wolałbym co prawda pozostawić auto tak jak dała fabryka, ale...nie wykluczam takiego zabiegu. Ciekawe ile to kosztuje w jakimś profesjonalnym zakładzie, a ile kosztuje regeneracja, czy tez wypalenia.
DPF - mozesz sprzedac i dostac pare stowek zwrotu

Ale jezeli wolisz zostawic to sprobuj wypalic - czyli autostrada i 15 min min. 3000 obrotow
Jaki masz przebieg ?
Bylo 1009 KM a juz jest 1183 w GARAGE - łacznie
i jeszcze urosnie 


- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 13 paź 2015, 20:27
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 13 paź 2015, 20:27
- Lokalizacja: Warszawa
Dzięki Panowie za szybka odpowiedź.
A łysy mówisz DPF? sądziłem ,że tam jest tzw. mokry filtr, a DPF to chyba suchy? Dolewa sie tam jakiś płyn czy nie? Może plynu nie ma?
[ Dodano: 2015-11-04, 21:17 ]
2-3 tyg mi wystarczy
Na szczęście mam drugie auto do użytku miejskiego ...więc moja "audiolka" będzie używana tylko okazjonalnie....i głównie na trasach...Koniec z miastem.
A łysy mówisz DPF? sądziłem ,że tam jest tzw. mokry filtr, a DPF to chyba suchy? Dolewa sie tam jakiś płyn czy nie? Może plynu nie ma?
[ Dodano: 2015-11-04, 21:17 ]
2-3 tyg mi wystarczy

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 03 lis 2015, 21:18
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Krakow
do DPF-u przedewszystkim trzeba stosowac specialny olej do silnika, widzialem jak po zalaniu nieodpowiedniego oleju wyskoczyl blad filtra po przejechaniu kilkudziesieciu kilmoetrow. Filtr mozna tez zmusic do wypalania poprzez uzycie odpowiedniego kabla oraz programu. Jezeli czesto uzywasz samochodu na krotkich odcinkach radze usuniecie (usunac wklad puszki, nie usuwac puszki, pozostawic wszystkie czujniki oraz usunac z ECU, nikt nie dojdzie ze owy filtr nie spelnia swojej funkcji) Przegonic dobze samochod nie tyczy sie to tylko uzytkownikow z DPF/FAP, ale rowniez uzytkownikow z turbinami z zmienna geometria.
Samochod sluzy do tego aby kozystac z niego w kazdych warunkach, a ze nastaly czasy kiedy to uzytkownik samochodu musi ponosic koszta "czystego powietrza"... trzeba sobie radzic. Niewiem czy kojazycie ale kiedys opel sprzedawal samochody z metalowa plytka z dwoma wycieciami w schowku oficialnie nikt nie wiedzial do czego ten element sluzy. Nie oficjalanie sprzedawcy informowali klientow o zaslepiniu zaworu EGR gdzie producent przewidzial ze ta technologia bedzie bardzo awaryjna. Akcja bardzo krotko trwala. To teraz odbilo sie wielka afera VW na normy spalin...
Samochod sluzy do tego aby kozystac z niego w kazdych warunkach, a ze nastaly czasy kiedy to uzytkownik samochodu musi ponosic koszta "czystego powietrza"... trzeba sobie radzic. Niewiem czy kojazycie ale kiedys opel sprzedawal samochody z metalowa plytka z dwoma wycieciami w schowku oficialnie nikt nie wiedzial do czego ten element sluzy. Nie oficjalanie sprzedawcy informowali klientow o zaslepiniu zaworu EGR gdzie producent przewidzial ze ta technologia bedzie bardzo awaryjna. Akcja bardzo krotko trwala. To teraz odbilo sie wielka afera VW na normy spalin...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Powiedzcie mi do czego ten swiat motoryzacyjny zmierza......zeby kupic w miare swieze 2-3 letnie auto i bac sie nawet po miescie poruszac bo DPF sie zapycha
......przeciez to jest jakas parodia
.....niedlugo bedziemy glaskac swoje auta po dachu i wyjezdzac tylko okazjonalnie po bulki do sklepu zeby przypadkiem "czkawki" jakiejs nie dostal albo sie nie przeziebil
......na co komu taki samochod 




-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 13 paź 2015, 20:27
- Lokalizacja: Warszawa