[ALF 2.4 165 KM] Szarpie, strzela, duże spalanie
[ALF 2.4 165 KM] Szarpie, strzela, duże spalanie
Witam.
Posiadam od 3 tygodni Audi A6 C5 2,4 ALF 1998.
Audi od początku szarpię.
Wymieniłem:
Świece Ngk
Kable Beru
Podmieniałem Cewkę
Olej wszystkie filtry (oprócz benzynowego)
Rozrząd
Ezektor, Kable odmy.
Co się dzieje:
Silnik przy obciążeniu przyszarpuje i czasem potrafi strzelić .
Jego spalanie jadąc do 3000 obrotów wynosi 18 l na 100 km.
Brak mu mocy w dolnych partiach obrotów po 4000 obrotów włącza się bestia i idzie jak szalony.
W ostatnim czasie wyrzuciło 3 błedy dwa razy 16010, 16538, 16515, 16535.
Po usunięciu tych błędów Ciale wyskakuje 16515 i 16535.
Na postoju gdy samochód jest odpalony czuć zapach benzyny.
Logi :
031, 026, 027 http://vaglog.pl/log_237857.html
Nie ma obrotó lecz logi były robione na trójce do 5000 obrotów .
Obstawiał bym coś z sądami ponieważ podają ciągle 0 V . Lecz którą wymieniać i czy to może być przyczyną tych wszystkich objawów. ?
Logi z przed kilku dni na postoju Grupa 31:
http://vaglog.pl/log_237860.html
Posiadam od 3 tygodni Audi A6 C5 2,4 ALF 1998.
Audi od początku szarpię.
Wymieniłem:
Świece Ngk
Kable Beru
Podmieniałem Cewkę
Olej wszystkie filtry (oprócz benzynowego)
Rozrząd
Ezektor, Kable odmy.
Co się dzieje:
Silnik przy obciążeniu przyszarpuje i czasem potrafi strzelić .
Jego spalanie jadąc do 3000 obrotów wynosi 18 l na 100 km.
Brak mu mocy w dolnych partiach obrotów po 4000 obrotów włącza się bestia i idzie jak szalony.
W ostatnim czasie wyrzuciło 3 błedy dwa razy 16010, 16538, 16515, 16535.
Po usunięciu tych błędów Ciale wyskakuje 16515 i 16535.
Na postoju gdy samochód jest odpalony czuć zapach benzyny.
Logi :
031, 026, 027 http://vaglog.pl/log_237857.html
Nie ma obrotó lecz logi były robione na trójce do 5000 obrotów .
Obstawiał bym coś z sądami ponieważ podają ciągle 0 V . Lecz którą wymieniać i czy to może być przyczyną tych wszystkich objawów. ?
Logi z przed kilku dni na postoju Grupa 31:
http://vaglog.pl/log_237860.html
zobacz jeszcze pod VAGiem w danych grupach czy masz wartości ok. sondy również tutaj zobaczysz:
http://chomikuj.pl/xoslox/A6+C5/Opis+Gr ... 379246.pdf
http://chomikuj.pl/xoslox/A6+C5/Opis+Gr ... 379246.pdf
Wszystkie bloki
Dane ze wszystkich bloków na postoju silnik rozgrzany :
1 2 3 4
blok 001 od 700 do 750 - 90 - 00 - 00
blok 2 od 700 do 750 - 1,4do 1,5 - 2,82 - 2,8 do 4
blok 3 od 700 do 750 - 3,8 - 4 - 3 - 12,8 do 17,3
blok 4 od 700 do 750 - 13,8 - 90 - 43,5
blok 5 od 700 do 750 - 1,45 - 0 - idle
blok 6 od 700 do 750 - 1,45 - 43,5
blok 12 od 700 do 750 - 1,45 - 45 - 12,8 do 17
blok 20 0 - 0 - 0 - 0
blok 21 0 - 0
blok 22 od 700 do 750 - 1,45 - 0 -0
blok 23 od 700 do 750 - 1,4 - 0 - 0
blok 24 od 700 do 750 - 1,4 - 0 - 0
blok 26 0,7 do 0,8 - 0,7 do 0,9 - 0,7 do 0,9 - 1,1 do 1,5 TU mnie niepokoi Cylinder 4 i 6
blok 27 0,7 do 0,9 - 0,9 do 1,3
blok 30 00 - -- - 00
blok 31 00 - -- - 00
blok 32 0 - 0 - 0 - 0
blok 33 0 - 0 - 0 - 0
Blok 50 700 do 750 - 720 (sztywne) - a/c low - compr.off
blok 51 od 700 do 750 - 720 - 0 - 13,8
blok 54 od 700 do 750 - idle - 3 - 2,6
blok 55 od 700 do 750 - 0,12 - 0,36 - 0000
blok 56 od 700 do 750 - 720 - 0,19 - 0000
blok 60 3 - 2,6 - idle - adp
blok 61 od 700 do 750 - 13,7 - 75,7 - idle
blok 88 od 700 do 750 - 97,5 - 00 - o2-reg.off >> Ostatni punkt jest nie tak <<
blok 90 od 700 do 750 - cam ctrl.off - 0,0 - 0 do -1
blok 91 od 700 do 750 - 1,4 - cam ctrl off - 00
blok 92 od 700 do 750 - 1,4 - cam ctrl off - -1 do 1
blok 93 od 700 do 750 - 1,4 - 2 - -1 >> tak powinno być chodzi mi o pozycję wałka <<
blok 95 od 700 do 750 - 1,5 - 97,5 - imc-v off
blok 98 4,42 - 3,8 - idle - adp ok
blok 99 od 700 do 750 - 97,5 - 0,0 - o2-reg off <<<<<<<< o2-reg off ???? >>>>>>
blok 101 od 700 do 750 - 1,4 - 2,7 -3,7
blok 111 od 700 do 750 - 1,4 - 3 - idle
blok 112 od 700 do 750 - 1,4 - 3 - -2 do 3
blok 120 od 700 do 750 - 410 nm - 6 nm - asr off
blok 122 od 700 do 750 - 410nm - 4 do 6 nm - no torq red
blok 133 od 700 do 750 - 00% - -7,8 - 00
blok 135 89,8 - 93,5 - 73,3 - 34,5
blok 136 01000000 - 89,8 - 74,9 - 4
1 2 3 4
blok 001 od 700 do 750 - 90 - 00 - 00
blok 2 od 700 do 750 - 1,4do 1,5 - 2,82 - 2,8 do 4
blok 3 od 700 do 750 - 3,8 - 4 - 3 - 12,8 do 17,3
blok 4 od 700 do 750 - 13,8 - 90 - 43,5
blok 5 od 700 do 750 - 1,45 - 0 - idle
blok 6 od 700 do 750 - 1,45 - 43,5
blok 12 od 700 do 750 - 1,45 - 45 - 12,8 do 17
blok 20 0 - 0 - 0 - 0
blok 21 0 - 0
blok 22 od 700 do 750 - 1,45 - 0 -0
blok 23 od 700 do 750 - 1,4 - 0 - 0
blok 24 od 700 do 750 - 1,4 - 0 - 0
blok 26 0,7 do 0,8 - 0,7 do 0,9 - 0,7 do 0,9 - 1,1 do 1,5 TU mnie niepokoi Cylinder 4 i 6
blok 27 0,7 do 0,9 - 0,9 do 1,3
blok 30 00 - -- - 00
blok 31 00 - -- - 00
blok 32 0 - 0 - 0 - 0
blok 33 0 - 0 - 0 - 0
Blok 50 700 do 750 - 720 (sztywne) - a/c low - compr.off
blok 51 od 700 do 750 - 720 - 0 - 13,8
blok 54 od 700 do 750 - idle - 3 - 2,6
blok 55 od 700 do 750 - 0,12 - 0,36 - 0000
blok 56 od 700 do 750 - 720 - 0,19 - 0000
blok 60 3 - 2,6 - idle - adp
blok 61 od 700 do 750 - 13,7 - 75,7 - idle
blok 88 od 700 do 750 - 97,5 - 00 - o2-reg.off >> Ostatni punkt jest nie tak <<
blok 90 od 700 do 750 - cam ctrl.off - 0,0 - 0 do -1
blok 91 od 700 do 750 - 1,4 - cam ctrl off - 00
blok 92 od 700 do 750 - 1,4 - cam ctrl off - -1 do 1
blok 93 od 700 do 750 - 1,4 - 2 - -1 >> tak powinno być chodzi mi o pozycję wałka <<
blok 95 od 700 do 750 - 1,5 - 97,5 - imc-v off
blok 98 4,42 - 3,8 - idle - adp ok
blok 99 od 700 do 750 - 97,5 - 0,0 - o2-reg off <<<<<<<< o2-reg off ???? >>>>>>
blok 101 od 700 do 750 - 1,4 - 2,7 -3,7
blok 111 od 700 do 750 - 1,4 - 3 - idle
blok 112 od 700 do 750 - 1,4 - 3 - -2 do 3
blok 120 od 700 do 750 - 410 nm - 6 nm - asr off
blok 122 od 700 do 750 - 410nm - 4 do 6 nm - no torq red
blok 133 od 700 do 750 - 00% - -7,8 - 00
blok 135 89,8 - 93,5 - 73,3 - 34,5
blok 136 01000000 - 89,8 - 74,9 - 4
Audi a6 C5 2,4 ALF Szarpie, Strzela, Spalanie
Sprawdziłem jeszcze sądy miernikiem.
Rezystancja na białych przewodach jest w obu przypadkach .
Mierząc V - do masy + do czarnego przewodu sądy :
Sąda Cylinder 1,2,3 - 0,3 do 0,4 V
Sonda Cylinder 4,5,6 - 0,03 V bez zmian
Rezystancja na białych przewodach jest w obu przypadkach .
Mierząc V - do masy + do czarnego przewodu sądy :
Sąda Cylinder 1,2,3 - 0,3 do 0,4 V
Sonda Cylinder 4,5,6 - 0,03 V bez zmian
Re: Audi a6 c5 2,4 alf szarpanie
Zmierzone na pinie 4 i 5 ciągle 0,44 V, na pinach 1,2 po włączeniu zapłonu przez jakieś dwie sekundy od włączenia 12 v po czym zero. Co dalej obstawiać tą sondę na Cylindrze 4,5,6 ?
[ Dodano: 2015-11-01, 22:37 ]
Usunąłem błędy sond . Odpaliłem grupe 31 , odpaliłem samochód sądy wskazywały 0,4 v po 5 sekundach napięcie zaczeło spadać po czym spadło do zera. Po dodaniu gazu na jednej sądzie skoczyło do 0,01 i stało na 0,0 V. Rozgrzałem silnik i zalogowałem dynamicznie grupy:
http://vaglog.pl/log_238001.html 030, 001, 033.
Po czym wyrzuciło błąd sondy 1 i wychodzi na to że teraz druga sonda wyrzuciła błąd nie rozumiem już nic z tego ...
[ Dodano: 2015-11-01, 22:37 ]
Usunąłem błędy sond . Odpaliłem grupe 31 , odpaliłem samochód sądy wskazywały 0,4 v po 5 sekundach napięcie zaczeło spadać po czym spadło do zera. Po dodaniu gazu na jednej sądzie skoczyło do 0,01 i stało na 0,0 V. Rozgrzałem silnik i zalogowałem dynamicznie grupy:
http://vaglog.pl/log_238001.html 030, 001, 033.
Po czym wyrzuciło błąd sondy 1 i wychodzi na to że teraz druga sonda wyrzuciła błąd nie rozumiem już nic z tego ...
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7173
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
hm...jakby sondy padłu to pokazywało chociaż jakieś wartości napięcia dziwne...dobrze by się oscyloskpoem wpiąć w piny 3 i 4 zobaczyć jak sondy pracują bo miernikiem nic nie zobaczymy
Zastanawiające że korekta nie leci na + - mimo że sondy pokazuja 0V czyli tak jakby ignorował ich odczyt.
to jest chyba problem ECU - może jakaś podmiana na inne?
Zastanawiające że korekta nie leci na + - mimo że sondy pokazuja 0V czyli tak jakby ignorował ich odczyt.
to jest chyba problem ECU - może jakaś podmiana na inne?
Audi a6 c5 2,4 alf szarpanie
Witam.
Dzisiaj pojechalem do kolejnego mechanika ktory uznal ze nie ma cisnienia i proponowal pomiar. Ale mowie nie. Pojechalem do sklepu kupilem urzadzenie do mierzenia cisnienia.
Silnik mierzylem na kompletnie zimnym silniku wyniki na wszystkich cylindrach oscyluja w przedziale 12,6-13 z tego co sie orientuje nie jest zle. Gdzy wykrecalem świece zauwazylem ze świeca na 3 cylindrze jest czarna a reszta ze świec kawowa.
Pomyślalem moze cos z ukladem paliwowym tego cylindra.
Zrobilem taki test odpalilem silnik i odlaczylem wtrysk z 3 zylindra auto pracuje bez zmian. A jezeli odłączam kostke z innych cylindrów auto reaguje zmiana charakterystyki pracy. I twraz pytanie. Wtrysk? Czy on moze doprowadzac do strzałów?
Dzisiaj pojechalem do kolejnego mechanika ktory uznal ze nie ma cisnienia i proponowal pomiar. Ale mowie nie. Pojechalem do sklepu kupilem urzadzenie do mierzenia cisnienia.
Silnik mierzylem na kompletnie zimnym silniku wyniki na wszystkich cylindrach oscyluja w przedziale 12,6-13 z tego co sie orientuje nie jest zle. Gdzy wykrecalem świece zauwazylem ze świeca na 3 cylindrze jest czarna a reszta ze świec kawowa.
Pomyślalem moze cos z ukladem paliwowym tego cylindra.
Zrobilem taki test odpalilem silnik i odlaczylem wtrysk z 3 zylindra auto pracuje bez zmian. A jezeli odłączam kostke z innych cylindrów auto reaguje zmiana charakterystyki pracy. I twraz pytanie. Wtrysk? Czy on moze doprowadzac do strzałów?