Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALF 2.4 165 KM] Szarpie, strzela, duże spalanie

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Qetli
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 01 lis 2015, 11:32
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

[ALF 2.4 165 KM] Szarpie, strzela, duże spalanie

Post autor: Qetli » 01 lis 2015, 11:46

Witam.
Posiadam od 3 tygodni Audi A6 C5 2,4 ALF 1998.
Audi od początku szarpię.
Wymieniłem:
Świece Ngk
Kable Beru
Podmieniałem Cewkę
Olej wszystkie filtry (oprócz benzynowego)
Rozrząd
Ezektor, Kable odmy.
Co się dzieje:
Silnik przy obciążeniu przyszarpuje i czasem potrafi strzelić .
Jego spalanie jadąc do 3000 obrotów wynosi 18 l na 100 km.
Brak mu mocy w dolnych partiach obrotów po 4000 obrotów włącza się bestia i idzie jak szalony.

W ostatnim czasie wyrzuciło 3 błedy dwa razy 16010, 16538, 16515, 16535.
Po usunięciu tych błędów Ciale wyskakuje 16515 i 16535.
Na postoju gdy samochód jest odpalony czuć zapach benzyny.

Logi :
031, 026, 027 http://vaglog.pl/log_237857.html
Nie ma obrotó lecz logi były robione na trójce do 5000 obrotów .

Obstawiał bym coś z sądami ponieważ podają ciągle 0 V . Lecz którą wymieniać i czy to może być przyczyną tych wszystkich objawów. ?

Logi z przed kilku dni na postoju Grupa 31:
http://vaglog.pl/log_237860.html

z.daniel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 cze 2014, 01:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: z.daniel » 01 lis 2015, 12:08

zobacz jeszcze pod VAGiem w danych grupach czy masz wartości ok. sondy również tutaj zobaczysz:
http://chomikuj.pl/xoslox/A6+C5/Opis+Gr ... 379246.pdf

Qetli
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 01 lis 2015, 11:32
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Wszystkie bloki

Post autor: Qetli » 01 lis 2015, 13:03

Dane ze wszystkich bloków na postoju silnik rozgrzany :

1 2 3 4

blok 001 od 700 do 750 - 90 - 00 - 00
blok 2 od 700 do 750 - 1,4do 1,5 - 2,82 - 2,8 do 4
blok 3 od 700 do 750 - 3,8 - 4 - 3 - 12,8 do 17,3
blok 4 od 700 do 750 - 13,8 - 90 - 43,5
blok 5 od 700 do 750 - 1,45 - 0 - idle
blok 6 od 700 do 750 - 1,45 - 43,5
blok 12 od 700 do 750 - 1,45 - 45 - 12,8 do 17
blok 20 0 - 0 - 0 - 0
blok 21 0 - 0
blok 22 od 700 do 750 - 1,45 - 0 -0
blok 23 od 700 do 750 - 1,4 - 0 - 0
blok 24 od 700 do 750 - 1,4 - 0 - 0
blok 26 0,7 do 0,8 - 0,7 do 0,9 - 0,7 do 0,9 - 1,1 do 1,5 TU mnie niepokoi Cylinder 4 i 6
blok 27 0,7 do 0,9 - 0,9 do 1,3
blok 30 00 - -- - 00
blok 31 00 - -- - 00
blok 32 0 - 0 - 0 - 0
blok 33 0 - 0 - 0 - 0
Blok 50 700 do 750 - 720 (sztywne) - a/c low - compr.off
blok 51 od 700 do 750 - 720 - 0 - 13,8
blok 54 od 700 do 750 - idle - 3 - 2,6
blok 55 od 700 do 750 - 0,12 - 0,36 - 0000
blok 56 od 700 do 750 - 720 - 0,19 - 0000
blok 60 3 - 2,6 - idle - adp
blok 61 od 700 do 750 - 13,7 - 75,7 - idle
blok 88 od 700 do 750 - 97,5 - 00 - o2-reg.off >> Ostatni punkt jest nie tak <<
blok 90 od 700 do 750 - cam ctrl.off - 0,0 - 0 do -1
blok 91 od 700 do 750 - 1,4 - cam ctrl off - 00
blok 92 od 700 do 750 - 1,4 - cam ctrl off - -1 do 1
blok 93 od 700 do 750 - 1,4 - 2 - -1 >> tak powinno być chodzi mi o pozycję wałka <<
blok 95 od 700 do 750 - 1,5 - 97,5 - imc-v off
blok 98 4,42 - 3,8 - idle - adp ok
blok 99 od 700 do 750 - 97,5 - 0,0 - o2-reg off <<<<<<<< o2-reg off ?????? >>>>>>
blok 101 od 700 do 750 - 1,4 - 2,7 -3,7
blok 111 od 700 do 750 - 1,4 - 3 - idle
blok 112 od 700 do 750 - 1,4 - 3 - -2 do 3
blok 120 od 700 do 750 - 410 nm - 6 nm - asr off
blok 122 od 700 do 750 - 410nm - 4 do 6 nm - no torq red
blok 133 od 700 do 750 - 00% - -7,8 - 00
blok 135 89,8 - 93,5 - 73,3 - 34,5
blok 136 01000000 - 89,8 - 74,9 - 4

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 01 lis 2015, 17:01

Obejrzyj dokładnie instalację od obu sond.

16535 - Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2- niskie napięcie
16515 - Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- niskie napięcie

Pewnie większość czasu jeździsz bez układu regulacji lambda i stąd wszystkie problemy.

Qetli
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 01 lis 2015, 11:32
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Audi a6 C5 2,4 ALF Szarpie, Strzela, Spalanie

Post autor: Qetli » 01 lis 2015, 18:37

Sprawdziłem jeszcze sądy miernikiem.
Rezystancja na białych przewodach jest w obu przypadkach .
Mierząc V - do masy + do czarnego przewodu sądy :
Sąda Cylinder 1,2,3 - 0,3 do 0,4 V
Sonda Cylinder 4,5,6 - 0,03 V bez zmian

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 01 lis 2015, 18:51

Sprawdź napięcie zasilające ale na odłączonej wtyczce sondy. Wartości oczekiwane: 400...500 mV. Ostatecznie niech ktoś potwierdzi z ELSY albo autodaty jakie powinny być te wartości.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7171
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 01 lis 2015, 20:29

miedzy pinem 3 a 4 na włączonym zapłonie powinno być tak jak xoslox pisze 0.4-0.5V

miedzy pinem 1 a 2 na włączonym zapłonie 12V ( napięcie na grzałkę )

Qetli
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 01 lis 2015, 11:32
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Re: Audi a6 c5 2,4 alf szarpanie

Post autor: Qetli » 01 lis 2015, 22:37

Zmierzone na pinie 4 i 5 ciągle 0,44 V, na pinach 1,2 po włączeniu zapłonu przez jakieś dwie sekundy od włączenia 12 v po czym zero. Co dalej obstawiać tą sondę na Cylindrze 4,5,6 ?

[ Dodano: 2015-11-01, 22:37 ]
Usunąłem błędy sond . Odpaliłem grupe 31 , odpaliłem samochód sądy wskazywały 0,4 v po 5 sekundach napięcie zaczeło spadać po czym spadło do zera. Po dodaniu gazu na jednej sądzie skoczyło do 0,01 i stało na 0,0 V. Rozgrzałem silnik i zalogowałem dynamicznie grupy:
http://vaglog.pl/log_238001.html 030, 001, 033.
Po czym wyrzuciło błąd sondy 1 i wychodzi na to że teraz druga sonda wyrzuciła błąd nie rozumiem już nic z tego ...

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7171
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 01 lis 2015, 23:12

hm...jakby sondy padłu to pokazywało chociaż jakieś wartości napięcia dziwne...dobrze by się oscyloskpoem wpiąć w piny 3 i 4 zobaczyć jak sondy pracują bo miernikiem nic nie zobaczymy

Zastanawiające że korekta nie leci na + - mimo że sondy pokazuja 0V czyli tak jakby ignorował ich odczyt.

to jest chyba problem ECU - może jakaś podmiana na inne?

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 02 lis 2015, 14:49

Stala wartość 0,0 V może wskazywać na zwarcie z masą spowodowane przez:
- sondę lambda
- przewody sondy
- przewody masy
- komputer sterujący pracą silnika (ECU) - to co obstawił bendzji

Mi się wydaje, że nie działa w ogóle regulator lambda (odłącza sondę), bo wykrywa jej usterkę.

Qetli
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 01 lis 2015, 11:32
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Audi a6 c5 2,4 alf szarpanie

Post autor: Qetli » 02 lis 2015, 22:39

Witam.
Dzisiaj pojechalem do kolejnego mechanika ktory uznal ze nie ma cisnienia i proponowal pomiar. Ale mowie nie. Pojechalem do sklepu kupilem urzadzenie do mierzenia cisnienia.
Silnik mierzylem na kompletnie zimnym silniku wyniki na wszystkich cylindrach oscyluja w przedziale 12,6-13 z tego co sie orientuje nie jest zle. Gdzy wykrecalem świece zauwazylem ze świeca na 3 cylindrze jest czarna a reszta ze świec kawowa.
Pomyślalem moze cos z ukladem paliwowym tego cylindra.
Zrobilem taki test odpalilem silnik i odlaczylem wtrysk z 3 zylindra auto pracuje bez zmian. A jezeli odłączam kostke z innych cylindrów auto reaguje zmiana charakterystyki pracy. I twraz pytanie. Wtrysk? Czy on moze doprowadzac do strzałów?

sebool12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 162
Rejestracja: 16 wrz 2014, 17:54
Lokalizacja: Szczerców

Post autor: sebool12 » 02 lis 2015, 23:45

Jeżeli wymieniłeś świece i kable raczej nie pozostaje nic innego jak wtrysk. No chyba, że coś jest z kostka

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga