
[A6 C5] Montaż kierownicy multifunkcyjnej - opis
- molodecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 23 cze 2014, 21:52
- Lokalizacja: Teratyn (Hrubieszów-Chełm)
Witam wszystkich mam takie szybkie pytanie a nie chce zakładać nowego wątku. A nigdzie nie mogę znaleźć informacji i takiej kierownicy Czy w audi przed lift występowała kierownica z przyciskami do radia i zmiana biegów jeżeli tak to jaki wtedy idzie przekaźnik do sterowania tym.
A jak nie występowała taka opcja to czy da się w jakiś sposób za adaptować kierownice z polifta
A jak nie występowała taka opcja to czy da się w jakiś sposób za adaptować kierownice z polifta
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 19 wrz 2015, 11:44
- Lokalizacja: Chełm
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
tak ale musisz mieć przekaźnik obsługujący CAN-BUS , lub jak masz szczęście to w rns będzie jeszcze pin rem-c ( na pewno w 2000 roku były )
[ Dodano: 2015-10-30, 21:13 ]
Montowałem wiosną i porobiłem parę fotek.
Uszykowałem sobie wiązkę w domu:
![Obrazek]()
To co zaznaczyłem dotyczy montażu zwykłej multifunkcji przedliftowej , ja jeszcze montowałem dodatkowo podgrzewaną więc było więcej kabelków:
![Obrazek]()
Miejsce montażu i podpięć:
![Obrazek]()
Tu wpina sie sygnał BUS z przekaźnika którym przekazywane są sygnału z przycisków , dwa piny to poducha , dwa klakson:
![Obrazek]()
Podświetlenie przycisków , z licznika niebieskiej wtyczki
![Obrazek]()
sygnał do radia , pin remC/remo ( dokładałem FIS i zmieniarkę stąd tyle przewodów z opisami )
![Obrazek]()
Jakby ktoś był zainteresowany mogę przybliżyć montaż wiązki do podgrzewania kierownicy.
[ Dodano: 2015-10-30, 21:13 ]
Montowałem wiosną i porobiłem parę fotek.
Uszykowałem sobie wiązkę w domu:
To co zaznaczyłem dotyczy montażu zwykłej multifunkcji przedliftowej , ja jeszcze montowałem dodatkowo podgrzewaną więc było więcej kabelków:
Miejsce montażu i podpięć:
Tu wpina sie sygnał BUS z przekaźnika którym przekazywane są sygnału z przycisków , dwa piny to poducha , dwa klakson:
Podświetlenie przycisków , z licznika niebieskiej wtyczki
sygnał do radia , pin remC/remo ( dokładałem FIS i zmieniarkę stąd tyle przewodów z opisami )
Jakby ktoś był zainteresowany mogę przybliżyć montaż wiązki do podgrzewania kierownicy.
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2018, 10:55 przez bendzji, łącznie zmieniany 2 razy.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Tak wszystko jest tak samo jak w A6 C5 i w tym opisie ( na A4klub tez jest opis i schematy ) , jak masz RNS-D - sprawdź czy radiu masz w rozpiskach pin remo/remc
Jak jest to możesz szukać przekaźnika z opisem Radio , jak nie ma to musisz szukać z opisem CAN-BUS ( wpinasz się wtedy w CAN-H i CAN-L w tuner TMC lub w szarej wtyczce licznika )
Jedyna różnica A4 B5 że w linię K wpinasz się przy liczniku ( bo gniazdo OBD jest z tyłu ).
Masz ESP w swojej B5? Jeśli tak to masz kwadratową taśmę na 99% przygotowaną do multifunkcji.
Jak jest to możesz szukać przekaźnika z opisem Radio , jak nie ma to musisz szukać z opisem CAN-BUS ( wpinasz się wtedy w CAN-H i CAN-L w tuner TMC lub w szarej wtyczce licznika )
Jedyna różnica A4 B5 że w linię K wpinasz się przy liczniku ( bo gniazdo OBD jest z tyłu ).
Masz ESP w swojej B5? Jeśli tak to masz kwadratową taśmę na 99% przygotowaną do multifunkcji.
Panowie taki problem:
auto fabrycznie miało multifunkcje bez tipa,
kierownica wymieniona na taka z multi+tip, wymieniony przekaznik na taki z literka J, dorzucone dwa kable do skrzyni... i nie działa.
przyciski do radia działaja, natomiast do zmiany biegów są martwe. brak podswietlenia, brak reakcji na wciśnięcie w VAGu na kanale 3.
ale za to odpięcie kabli od guziczków tipa powoduje wyswietlenie błędu o ich braku w sterowniku multifunkcji.
wymieniłem moduł w kierownicy - nic.
bawie sie bawie - na chwile pojawiło się podświetlenie, w VAGu było widać naciskanie klawiszy, i po zgaszeniu zapłonu znowu martwo. sprawdzane inne klawisze od tipa bo mam druga kierownice i to samo. opornosci guzikow sprawdzone - wszystko wyglada ok. raczej problem w elektronice. najdziwniejsze jest to ze na chwile zadziałało...
jakies pomysły?
auto fabrycznie miało multifunkcje bez tipa,
kierownica wymieniona na taka z multi+tip, wymieniony przekaznik na taki z literka J, dorzucone dwa kable do skrzyni... i nie działa.
przyciski do radia działaja, natomiast do zmiany biegów są martwe. brak podswietlenia, brak reakcji na wciśnięcie w VAGu na kanale 3.
ale za to odpięcie kabli od guziczków tipa powoduje wyswietlenie błędu o ich braku w sterowniku multifunkcji.
wymieniłem moduł w kierownicy - nic.
bawie sie bawie - na chwile pojawiło się podświetlenie, w VAGu było widać naciskanie klawiszy, i po zgaszeniu zapłonu znowu martwo. sprawdzane inne klawisze od tipa bo mam druga kierownice i to samo. opornosci guzikow sprawdzone - wszystko wyglada ok. raczej problem w elektronice. najdziwniejsze jest to ze na chwile zadziałało...
jakies pomysły?
kodowanie chyba 00102, przyjmuje jedynie zmiane ostatniej cyfry (czyli telefon/telematik)
przekaznika z H nie probowalem, nie moge znalesc w sensownej cenie (150+ przesyłka to troche chore)
ale to juz chyba ostatnia opcja, ktora mozna sprobowac.
dziwia mnie jedynie dwie sprawy - kolega tutaj pisal, ze ma wlasnie przekaznik z literka J i jemu dziala. na dodatek ja osobiscie wyciagnalem moj z A6 po lifcie, nie pochodzi wiec np z a8.
znalazlem za to zastanawiajacy wpis w necie, ze po wsadzeniu takiej kiery do auta z manualem guziki nie swieca...
najdziwniejsze jest to ze po podmianie elektroniki w kierownicy na chwilke zadzialalo, choc tez nie odrazu...
sam juz nie wiem.
co ciekawe, kodowanie skrzyni to 0000001, nie da sie tego zmienic.
dodam jeszcze dla potomnych, ze kolory kabelkow przy skrzyni byly u mnie jak na tym obrazku, czyli fioletowo czerwony i fioletowo niebieski, zamiast szaro zielonego i szaro bialego
![Obrazek]()
przekaznika z H nie probowalem, nie moge znalesc w sensownej cenie (150+ przesyłka to troche chore)
ale to juz chyba ostatnia opcja, ktora mozna sprobowac.
dziwia mnie jedynie dwie sprawy - kolega tutaj pisal, ze ma wlasnie przekaznik z literka J i jemu dziala. na dodatek ja osobiscie wyciagnalem moj z A6 po lifcie, nie pochodzi wiec np z a8.
znalazlem za to zastanawiajacy wpis w necie, ze po wsadzeniu takiej kiery do auta z manualem guziki nie swieca...
najdziwniejsze jest to ze po podmianie elektroniki w kierownicy na chwilke zadzialalo, choc tez nie odrazu...
sam juz nie wiem.
co ciekawe, kodowanie skrzyni to 0000001, nie da sie tego zmienic.
dodam jeszcze dla potomnych, ze kolory kabelkow przy skrzyni byly u mnie jak na tym obrazku, czyli fioletowo czerwony i fioletowo niebieski, zamiast szaro zielonego i szaro bialego
Ostatnio zmieniony 11 lis 2015, 10:38 przez zenq, łącznie zmieniany 1 raz.