Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

1,8t awt uboga mieszanka

Silniki benzynowe
kosiarab
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 27 lip 2015, 11:14
Lokalizacja: as

1,8t awt uboga mieszanka

Post autor: kosiarab » 31 paź 2015, 13:37

Witam
Panowie potrzebuje odczyt z podobnego silnika (1,8t AWT) z:
engine / measuring block / basic settings / grupa 33 (odczyt z pierwszej tabelki "PreCat O2 Reg")
U mnie są to odczyty oscylujące koło 25;/ co może być tego przyczyną? Sonda była podmieniana, efekt był praktycznie taki sam. Ciągle ma nawracający błąd ubogiej mieszanki, męczę się już z tym jakiś czas, silnik nierówno pracuje na wolnych obrotach, przy przyspieszaniu szarpie, sporadyczne wypadanie zapłonu. To wszystko objawy na benzynie o jeździe na gazie mogę zapomnieć na razie. Po skasowaniu błędów silnik zaczyna pracować równo ale to chwilowy efekt na parę kilometrów.

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 31 paź 2015, 13:56

Zakrec butle od gazu zresetuj kompa i pojezdzij na benzynie trochę. Jak będzie dobrze to gaz do regulacji masz.

kosiarab
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 27 lip 2015, 11:14
Lokalizacja: as

Post autor: kosiarab » 31 paź 2015, 14:16

Resetowałem kompa wcześniej, niby na benzynie było ok ale tylko na jakiś czas tzn około 150 km, później znowu się sypie, a na Vagu i tak wartości ta w tej grupie co opisywałem wcześniej w okolicy 20-25. Fakt że butli nie zakręcałem..... na regulacji też byłem wyregulował mi jeszcze gorzej niż było, auto teraz gaśnie za gazie, szarpie jeszcze bardziej itp. rozwiercił dysze, grzebał coś przy parowniku, kazał zmienić świece, niestety nic nie pomaga.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 31 paź 2015, 15:38

Skoro idzie na PLUS to masz ubogo. Czyli za mało paliwa względem powietrza. Więc albo masz problemy z dozowaniem paliwa (pompa,wtryski) albo gdzieś zasysa lewusa i podaje tylko paliwo do zmierzonego powietrza (a nie do całości).

Logi 002 + 033 by wiele wyjaśniły.

Co pokazuje 032 ? ? ? Bo może być wina po stronie zmiany czasu wtrysku z częściowego obciążenia.

kosiarab
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 27 lip 2015, 11:14
Lokalizacja: as

Post autor: kosiarab » 04 lis 2015, 09:42

Chociaż robiłem tak już wcześniej zrobiłem tak jak pisał "pavel44" niby auto na benzynie ożyło, ale to raczej tymczasowy efekt. Sprawdziłem grupe 33 i teraz ma w miarę normalne wartości są bo na postoju to tak od 3-12% a w czasie jazdy oscyluje w okolicy zera. A co do bloku 32 to praktycznie obie wartości stoją na 0, zauważyłem ze pierwsza miła odchył na 0,8 i tyle. Jeśli chodzi o logi to mogę zrobić tylko kiedy, teraz na żwawym silniku czy jak złapie muła i zacznie, przerywac?

[ Dodano: 2015-11-04, 09:42 ]
Czy temat już "zdechł"?
Wracając.... W blokach 032, zauważyłem że wartości się zawieszają. Bywa że cały czas jest 0 0 albo staje na przypadkowych wartościach np 1,4 : 9,7. Co to może oznaczać, czy to jednak sonda?

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 04 lis 2015, 14:37

Zrób logi po skasowaniu korekt tzn po skasowaniu błędów w sterowniku (nawet jak ich nie ma). Auto rozgrzane do 90 st. 1500 - do odcinki na 3 biegu. najpierw z zakręconą butlą LPG potem na LPG.

kosiarab
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 27 lip 2015, 11:14
Lokalizacja: as

Post autor: kosiarab » 07 lis 2015, 16:04

Oto i logi. Przy większych obrotach zaczynał przerywacć..
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

krzysiekml
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 03 paź 2012, 22:06
Lokalizacja: mlawa
Kontakt:

Post autor: krzysiekml » 08 lis 2015, 01:07

logi wstaw tu http://vaglog.pl/?l=pl
szczelność dolotu do sprawdzenia i ciśnienie paliwa pod obciążeniem

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 08 lis 2015, 08:44

Czy auto jest po programie? jak na serie to przepływka za dużo pokazuje, napięcie sondy leży praktycznie w jednym miejscu, daj odczyt błedów jakie wystepują, do tego musisz zrobić komplet logów, daj statyczne na jałowym 002+033+032, dynamicznie jeszcze zrób 115+118 i 003+020.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

kosiarab
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 27 lip 2015, 11:14
Lokalizacja: as

Post autor: kosiarab » 08 lis 2015, 12:19

Auto seria, możesz mi na słowo uwierzyć że na postoju 32 i 33 też stoją, przepływka mieści się w nomach a nawet musi bo jest nowa pierburga. Co do błędów to tak: najczęściej pojawia się uboga mieszanka zaraz za nią wypadanie zapłonu i przypadkowe cylindry bez względu na przekładanie cewek, świece nowe. zdarza się jeszcze 17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High ale to przy dłuższej jeździe. Napiszę jeszcze ze te sondę przed katem podmieniałem z dwiema innymi (były to używki z allegro) i efekt był taki sam. A te logi dynamiczne postaram się jeszcze dzisiaj zrobić.

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 08 lis 2015, 13:08

Co to znaczy mieści się normach? bo ja widze że się nie miesci i pokazuje głupoty, poza tym pierburg nie będzie działał poprawnie w 1.8t i jak możesz to oddaj ją i weż org. boscha po numerach, zrób jeszcze te logi co napisałem.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

Mr.Mazi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 18 kwie 2015, 14:21
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Mr.Mazi » 08 lis 2015, 17:59

Łukasz13 wie co piszę na temat przepływomierza ja się nie posłuchałem i zamiast wydać na Boscha te 400 zł to teraz będzie mnie to kosztowało gdzieś 650 zł bo chłop w sklepie wcisnoł mi jakiś niby niemiecki huco i pochodził 3 miesiące..

kosiarab
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 27 lip 2015, 11:14
Lokalizacja: as

Post autor: kosiarab » 09 lis 2015, 12:49


Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 09 lis 2015, 16:32

Tak jak pisałeś program seria, turbo pracuje ok, przepływka pokazuje głupoty zacznij od wymiany na prawidłową wg. numeru vin Twojego auta bosch koszt ok 350-400zł lub sprawną używaną choć cięzko o taką, potem można diagnozować reszte problemów.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

kosiarab
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 27 lip 2015, 11:14
Lokalizacja: as

Post autor: kosiarab » 09 lis 2015, 18:40

Zmieniłem ją po namowach mechanika miała być dobra, nie ja ją wybierałem ;/ spróbuję jutro zmienić na "starą" albo podmienić z kimś. Czy nie powinno być poprawy jak odłączę od niej wtyczkę? jakieś sugestie poza przepływką?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja