Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AGA 2.4 165 KM] Odpala za drugim razem lub za pierwszym z d

Silniki benzynowe
Pawel_7

Post autor: Pawel_7 » 29 paź 2015, 21:12

yaszczur, dziękuję bardzo <okok>
Z odczytem obrotów sam sobie poradziłem.
xoslox, dziękuję <okok>

Coś się dzieję.

I) Pierwsze odpalenie po wymianie czujnika położenia wałka rozrządu 1000obr/min.
II) Podpięcie kabla i zero błędów na Silniku.
III) Kilka kolejnych odpaleń i tak samo - obroty 1000obr/min.

Przed chwilą rozwiązałem pierwszy problem :)
" ile (obrotów )pokazuje VAG - czy to nie czasem przekłamania licznika. "
Obrazek

IV) Podpiąłem kabel i wszedłem: Polski VAG 4.9 >>> Silnik >>> Bloki danych.
Obrazek
Początkowo Polski VAG wyświetlił (tak samo jak licznik) 1000obr/min, ale wystarczyło tylko, że wcisnąłem Start (Polski VAG 4.9 >>> Silnik >>> Bloki danych >>> Start) i od razu obroty spadły, co odczułem w ten sposób, że auto ucichło, a wartość 1000obr/min zniknęła z ekranu laptopa i z licznika <lol>

V) Wartość obrotów spadła. Poniżej skany z programu Polski VAG 4.9:
1 - odczyt na benzynie 800obr/min:
Obrazek
2 - podpięcie na benzynie:
Obrazek
3 - podpięcie na benzynie:
Obrazek
4 - odczyt na benzynie 720obr/min:
Obrazek
5 - odczyt na LPG 720obr/min:
Obrazek
6 - odczyt na LPG 780obr/min:
Obrazek
7 - odczyt na benzynie 720obr/min:
Obrazek
8 - odczyt na benzynie 680obr/min:
Obrazek
9- odczyt na benzynie 680obr/min:
Obrazek

Filmik po odłączeniu auta po zakończonej diagnostyce:


VI) Nadal zero błędów na silniku

Widać, że im silnik był cieplejszy tym obroty były niższe? Dobrze mówię?
Bo nie jestem pewny którą temperaturę pokazuje 2okiekno? Oraz 3 i 4 okienko?
Powiecie coś na ten temat tych zdjęć?

romanA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 01 sty 2015, 12:55
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kot

Post autor: romanA6 » 29 paź 2015, 22:27

Miałem podobny problem u Siebie u mnie bylo to przebicie na przewodach zaplonowych przy cewce dokladniej na wtykach poniewaz mialem ulamana koncowke w przewodzie :)

Pawel_7

Post autor: Pawel_7 » 30 paź 2015, 21:20

romanA6, ok, dzięki.
Ale jakie dokładnie miałeś objawy?

[ Dodano: 2015-10-30, 21:20 ]
Skomentuje ktoś powyższe skany?

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 31 paź 2015, 12:56

Miałeś zainstalować VCDS'a albo VAG'a a nie pokazywać skany z tego GÓW.. :P Powiedzieliśmy co robić a Ty słuchać nie chcesz.

Pawel_7

Post autor: Pawel_7 » 31 paź 2015, 16:28

Jeszcze nikt nie skomentował tego co wrzuciłem więc czekałem na odpowiedź.
Pisałeś, że
xoslox pisze: Zobacz jeszcze ile pokazuje VAG - czy to nie czasem przekłamania licznika.
I myślałem, że chodzi Ci o to, żebym z polskiego VAGA wrzucił te skany :>



Już się poprawiłem i zainstalowałem VCDS'a. (Musiałem przedtem usunąć antywirus).

Myślę, że udało się i zrobiłem adaptacje przepustnicy. Nie słyszałem żadnych dźwięków spod maski, ale chyba dobrze to zrobiłem ?

Skany:
1) Select :
Obrazek Uploaded with fotem.pl

2) Engine (01) :
Obrazek Uploaded with fotem.pl

3) Meas Blocks (08) :
Obrazek Uploaded with fotem.pl

4) Wpisałem w pole Group 098 :
Obrazek Uploaded with fotem.pl

5) Go! :
Obrazek Uploaded with fotem.pl

6) Ekran końcowy :
Obrazek Uploaded with fotem.pl

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 31 paź 2015, 17:35

Powinieneś na koniec kliknąć Switch To Basic Settings (Lewy dolny róg) i dopiero by się zrobiła adaptacja ;)

Pawel_7

Post autor: Pawel_7 » 01 lis 2015, 09:49

Oczywiście, tak zrobiłem ale nie miałem skanu.

Dzisiaj ponownie zrobiłem adaptację. Otworzyłem okno i faktycznie - słychać pracującą przepustnice spod maski.

Obrazek

Obrazek

Odnośnie obrotów silnika, okazało się, że po pierwszym odpaleniu (czyli na zimnym silniku) jest 1000obr/min. Po paru minutach spada skokowo na mniej. Wystarczy też, że podłącze Polski VAG w celu odczytu obrotów i wtedy też automatycznie spada na te niższe obroty:
Obrazek
Później - w miarę nagrzewania silnika obroty nadal delikatnie spadają. Widać to na skanach w poście u góry.

W wolnej chwili zrobię resztę z Waszych instrukcji.
Czekam na skomentowania tego co wrzuciłem <okok>

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7171
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 01 lis 2015, 10:37

U mnie na zimnym przy tych temperaturach ( około 4-5C rano ) startuje od 1300-1400 obr i stopniowo opada , na ciepłym muszę zwrócić uwagę po nie przywiązywałem do tego uwagi ( mam AML i elektryczna przepustnicę , mogą być inne mapy w ECU )

Ja już się pogubiłem i nie mogę znaleźć w temacie co próbujesz rozwiązać - że za każdym odpaleniem nawet na ciepłym masz 1000 obr/min i tak cały czas?

A dlaczego po podłączeniu Polskiego VAG obroty od razu spadają to już coś w programie musi być , a co pokazuje VCDS w tym momencie?

Pawel_7

Post autor: Pawel_7 » 01 lis 2015, 15:16

U mnie na zimnym startuje właśnie od 1tys obrotów, a później spada do 760obrotów/min i mniej... do 720 na Polskim VAGu.
Muszę sprawdzić jak to wygląda na rozgrzanym silniku (po kilkudziesięciu kilometrach).

Mimo wymiany czujnika położenia wałka rozrządu i zniknięciu błędu o tym właśnie sterowniku coś jest nie tak. Główny problem to:
1) "strzelanie" gazu po gwałtownym / szybkim przyspieszeniu a później odpuszczeniu gazu. Np. z wciśniętym gazem w podłogę przyspieszam od 0km/h do 130km/h, puszczam gaz i wtedy coś strzela. Dzieje się tak tylko na LPG. Na benzynie jest ok. "

2) Auto na LPG na niskich obrotach szarpie. Np. gdy wjeżdżam w zakręt 90' lub trójce, a nawet dwójce potrafi się dławić/szarpać. Nie jestem pewny czy na benzynie też - muszę to sprawdzić.

3) Auto pali już lepiej po wymianie tego czujnika położenia wałka, ale raz miałem już "ciężki" start mimo dodatnich temperatur na zewnątrz. Błędów mimo to nie ma na silniku.

Gazownik wmawia mi, że to przez falujące obroty, które już chyba są ustabilizowane - co widać na moich 2filmikach. Mówi też, że wg niego inne 2.4 165KM, którym montował LPG jechały lepiej. Mówi też, że nieszczelny wydech może mieć jakiś wpływ. Ale myślę, że gada głupoty bo auto na benzynie nie ma żadnych problemów ze "strzelaniem".

Może sprawdzę błędy na silniku po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów.

W tym momencie mam nadzieję, że auto jest 100% sprawne, a problemy robi tylko LPG.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 01 lis 2015, 16:53

Pisze już 2 raz:

Zrób logi statyczne i dynamiczne z kanałów 033 + 002 najpierw na samym PB uprzednio kasując błędy silnika nawet jak ich nie ma.Potem znowu kasujesz błędy i robisz to samo na LPG.

Po logach będzie można powiedzieć prędzej co jest nie tak.

Przed logami na PB najlepiej zakręć butlę, wykluczysz możliwość lania wtrysków LPG.

Pawel_7

Post autor: Pawel_7 » 02 lis 2015, 19:34

xoslox, daj mi trochę czasu. Dopiero od wczoraj mam VCDS.
Póki co zrobiłem już 2 na 5 rzeczy o których piszesz: -sprawdziłem obroty i -zrobiłem adaptację przepustnicy. Zostały jeszcze: 1)G62, 2)logi, 3)mapy LPG
Żeby to wykonać muszę zachować pewne wytyczne, takie jak choćby odpowiednia temperatura płynów. Przydałby się też ktoś do obsługi laptopa, także spokojnie, nie wszystko na raz.

Jutro zrobię sprawdzenie czujnika temperatury cieczy chłodzącej G2 i G62.
Wrzucę skany :)

[ Dodano: 2015-11-02, 19:34 ]
Wrzucam obiecaną diagnozę czujnika cieczy chłodzącej G2-G62.

CZUJNIK G2 Select---(01)Engine(Silnik)---(08)Measures Blocks(Bloki Pomiarowe)---Grupa004:
Obrazek
Obrazek

Okazało się, że muszę użyć grupy 004, a nie 007 jak radzili w instrukcji na youtube. Instrukcja kolegi xolsox była pomocna.
Obrazek

Wynik
Obrazek
Obrazek

CZUJNIK G62 Select---(17)(Instruments)---(08)Measures Blocks(Bloki Pomiarowe)---Grupa003:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wrzucam jeszcze 2 skany. Zrobiłem odczyty najszybciej jak się dało. Stąd różnicą pomiędzy dwoma czujnikami wyniosła zalewie 1 stopień celsjusza.

Obrazek
Obrazek

Wygląda na to, że czujniki 100% sprawne :)



Odczytałem błędy z silnika i standardowo - (...)Mieszanka za uboga(...)

Ponadto już sprawdziłem, że tylko i wyłącznie na LPG auto szarpie na niskich obrotach. "Strzela" też po gwałtownym przyspieszeniu np. od 0 do 120km/h.
Wygląda na to, że jedyny problem mojego Audi do problem z LPG.





xoslox napisał/a:
Połowa problemów to pewnie też źle zestrojone mapy LPG. Pokazuje, że ubogo, więc musi dolewać, potem na jałowych jest za dużo i pewnie go przylewa.

Tu już chyba potrzebny jest profesjonalny gazownik? Nic sam nie zrobię?


xoslox napisał/a:
Zrób logi statyczne i dynamiczne z kanałów 033 + 002 najpierw na samym PB uprzednio kasująć błędy silnika nawet jak ich nie ma.Potem znowu kasujesz błędy i robisz to samo na LPG.
To chyba ostatnie co mogę sam zrobić.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 02 lis 2015, 19:56

Czujniki OK. Po logach będziesz wiedział czy LPG bruździ.

Pawel_7

Post autor: Pawel_7 » 04 lip 2018, 07:22

xoslox, dzięki za zainteresowanie tematem <okok>
Jak tylko będę miał czas i możliwości to zajmę się tymi logami.

[ Dodano: 2018-07-03, 19:44 ]
Wracam po dwóch latach, aby nie zakładać nowego tematu. Ostatnim razem problem w nieznany mi sposób rozwiązali mechanicy. Jednak po latach mam podobny problem.

Audi A6 C5 2.4 AGA 1997r. z LPG nie odpala za pierwszym razem. Po nocy (zimny silnik) odpala za 10razem. Gdy jest ciepły odpala za każdy razem.

Na silniku było trochę błędów (dodałem screen w załączniku). Po wymianie pompy paliwa na nową nie ma już żadnego błędu. Pompa nie pomogła jednak na odpalanie od 10razu.

Wymieniłem więc czujnik temperatury płynu chłodniczego. (Dodałem dwa załączniki z VCDS z porównaniem wskazań czujnika na gorącym silniku). Wygląda na to, że nowy czujnik temperatury jest sprawny. Napiszę gdy sprawdzę czujnik na zimnym silniku.

Wymieniłem świece na nowe + kable zapłonowe na nowe. (stary komplet miał 41ty km). Nie pomogło to na odpalanie.

Usłyszałem, że coś syczy w okolicach baku i okazało się, że miałem duże podciśnienie w baku. Winny był prawdopodobnie zawór EVAP, który zacinał się oraz był lekko nieszczelny. To też nie pomogło na odpalanie "od pierwszego razu".

Zakęciłem więc butle z LPG i wypaliłem resztki gazu, aby wyeliminować nieszczelność LPG. Odłączyłem też zasilanie z elektrozaworu LPG. Najprawdopodobniej błędy trop, bo auto po kilku godzinach od zakręcenia zaworu nie odpaliło na benzynie za pierwszym razem. Być może gaz nie wypalił się do reszty więc jutro rano napiszę czy auto odpaliło na zakręconym LPG.

Zrobiłem adaptację przepustnicy na wyłączonym(zgaszonym) silniku, który uprzednio nagrzałem do 90stopni.

Zrobiłem też logi statyczne (na uruchomionym silniku na postoju, który wcześniem nagrzałem do 90stopni) na kanale 002 oraz 033. (Nie mam teraz możliwości zrobić logów dynamicznych).





Proszę o pomoc bo już nie daje rady...

[ Dodano: 2018-07-04, 07:22 ]
***Auto po nocy na zakręconym LPG nie odpaliło. Czyli wina nie jest po stronie LPG.

***Chyba znalazłem problem!! Okazało się że VCDS pokazał coś ciekawego. Czujnik temperatury na gorącym silniku pokazywał te same wartości. Na zimnym silniku tak nie jest!

G2/G62 pokazuje odpowiednio 19,5 oraz 30. Dodałem screeny w załączniku.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7171
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 04 lip 2018, 09:13

z zegarach mniej niż 30 nie pokaże ;)

Pawel_7

Post autor: Pawel_7 » 04 lip 2018, 11:51

Czyli czujnik sprawny.

To ja już nie mam pojęcia co jest zepsute. Pomoże ktoś??

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga