[ACK 2.8 193 KM] problem palenia z rana
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 106
- Rejestracja: 21 mar 2011, 19:49
- Lokalizacja: Osiecznica\dolnośląskie
Stawiam na czujnik temperatury płynu chłodzącego, dobrze go sprawdź. Przy porannym rozruchu ECU nie bierze sond pod uwagę. Chyba, że LPG jest do d...py wystrojone i masz mocno korekty długoterminowe na minus. Polecam czyszczenie błędów w silniku, zakręcenie butli LPG, zrobienie ok 100 km na PB aby pozbierał nowe korekty i w tedy zrób logi:
- czujnik temp pł. chłodzącego (Vag w dłoń i start od zimnego do 90C)
- przepływki - wolne obroty na rozgrzanym silniku, powyłączane wszystkoisto, na rozgrzanym 3 bieg i gaz w podłogę do odcięcia (przydatna pomoc drugiej osoby
)
- korekty długie i krótkie
- napięcia sond lambda na rozgrzanym silniku
- czujnik temp pł. chłodzącego (Vag w dłoń i start od zimnego do 90C)
- przepływki - wolne obroty na rozgrzanym silniku, powyłączane wszystkoisto, na rozgrzanym 3 bieg i gaz w podłogę do odcięcia (przydatna pomoc drugiej osoby

- korekty długie i krótkie
- napięcia sond lambda na rozgrzanym silniku
Wszystko to co wymieniłeś było juz sprawdzane i w dokładnie taki sam sposób jak opisałeś Vag nie pokazuje zadnych błędów i wszystkie wartości w normie poza lewą sondą(uszkodzona sonda czy poprostu błąd sondy, nie pamietam) po zamianie sond stronami z prawej na lewa i dalej ten sam błąd lewej sondy????
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 36
- Rejestracja: 11 gru 2007, 22:47
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pawłowice Śląskie
A czy po zalaniu Pb ponad połowę baku jest poprawa w odpalaniu bo na filmie widzę że mała pustynia
Mój motor miał identyczne objawy szczególnie w chłodniejsze dni jak robiło się niezłe podciśnienie w baku. Wcześniej na forum opisałem problem w tych motorach nie tyle z zaworem EVAP co całym wkładem węgla aktywnego w prawym nadkolu i nieszczęsnym zatkanym zaworem zwrotnym na dole tego filtra, który służy do oczyszczania filtra węglowego z oparów podczas pracy EVAP.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 106
- Rejestracja: 21 mar 2011, 19:49
- Lokalizacja: Osiecznica\dolnośląskie
Zawór EVAP można zaślepić i tak pojeździć z nim trochę i zaobserwować objawy. Co do puszczania LPG w kolektor ssący to jest tez dobry trop. Skoro wymienione rzeczy już były ogarnięte i pomierzone to faktycznie może go zalewać LPG. U znajomego pękła membrana po stronie gazowej i tez puszczał w kolektor.
Podepnę się pod temat sond. Może ktoś będzie mógł mi pomóc. Ja mam problem z sondą, nigdzie nie znalazłem podobnych objawów jak u mnie: kiedy przyspieszam włącza się błąd silnika, bo auto przyspiesza lekko szrpiąc i z małą mocą, błąd jaki się pojawia to brak grzania sondy, rezystancja na niej to 6ohm, ale najciekawsze jest napięcie jakie pojawia się na wtyczce:11-13 volt pulsujące. Dla ciekawości, czy rzeczywiście jest takie napięcie podłączyłem żarówkę 12v pod te piny, żarówka zapala się i przygasa. Ma ktoś może pomysł co jest grane?