Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ACK 2.8 193 KM] problem palenia z rana

Silniki benzynowe
snoopi21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 21 mar 2011, 19:49
Lokalizacja: Osiecznica\dolnośląskie

Post autor: snoopi21 » 07 sty 2014, 22:48

a sondy wrzucałeś ori czy zamienniki?? i podaj nr tego błędu

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 07 sty 2014, 23:07

Sondy na razie można sobie odpuścić. Jest gaz to i jest błąd. 99% aut tak ma, na razie zróbmy odpalanie z rana. Ile pokazuje na VAG-u temperaturę silnika z rana? Z czujnika temperatury?

snoopi21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 21 mar 2011, 19:49
Lokalizacja: Osiecznica\dolnośląskie

Post autor: snoopi21 » 08 sty 2014, 10:20

ja też stawiam na któryś z czujników temp lub może czujnik położenia wału coś szwankuje. gdzieś czytałem że błąd wyskakuje dopiero po kilku sekundach kręcena

steinar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 23 cze 2011, 23:10
Lokalizacja: Płock/Mazowsze

Post autor: steinar » 08 sty 2014, 10:28

Tak jak pisałem wcześniej, sprawdź czujnik ten obok przepustnicy. On daje sygnał do kompa i u mnie właśnie on był uwalony. Ten od dołu steruje wentylatorami głównie.

Awatar użytkownika
kamilo021
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 11 lut 2013, 10:57
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: kamilo021 » 13 paź 2015, 20:49


snoopi21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 21 mar 2011, 19:49
Lokalizacja: Osiecznica\dolnośląskie

Post autor: snoopi21 » 19 paź 2015, 19:00

Stawiam na czujnik temperatury płynu chłodzącego, dobrze go sprawdź. Przy porannym rozruchu ECU nie bierze sond pod uwagę. Chyba, że LPG jest do d...py wystrojone i masz mocno korekty długoterminowe na minus. Polecam czyszczenie błędów w silniku, zakręcenie butli LPG, zrobienie ok 100 km na PB aby pozbierał nowe korekty i w tedy zrób logi:
- czujnik temp pł. chłodzącego (Vag w dłoń i start od zimnego do 90C)
- przepływki - wolne obroty na rozgrzanym silniku, powyłączane wszystkoisto, na rozgrzanym 3 bieg i gaz w podłogę do odcięcia (przydatna pomoc drugiej osoby <rotfl> )
- korekty długie i krótkie
- napięcia sond lambda na rozgrzanym silniku

Awatar użytkownika
kamilo021
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 11 lut 2013, 10:57
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: kamilo021 » 19 paź 2015, 19:24

Wszystko to co wymieniłeś było juz sprawdzane i w dokładnie taki sam sposób jak opisałeś Vag nie pokazuje zadnych błędów i wszystkie wartości w normie poza lewą sondą(uszkodzona sonda czy poprostu błąd sondy, nie pamietam) po zamianie sond stronami z prawej na lewa i dalej ten sam błąd lewej sondy????

Mjasiek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:47
Imię: Tomasz
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pawłowice Śląskie

Post autor: Mjasiek » 19 paź 2015, 22:01

A czy po zalaniu Pb ponad połowę baku jest poprawa w odpalaniu bo na filmie widzę że mała pustynia <lol> Mój motor miał identyczne objawy szczególnie w chłodniejsze dni jak robiło się niezłe podciśnienie w baku. Wcześniej na forum opisałem problem w tych motorach nie tyle z zaworem EVAP co całym wkładem węgla aktywnego w prawym nadkolu i nieszczęsnym zatkanym zaworem zwrotnym na dole tego filtra, który służy do oczyszczania filtra węglowego z oparów podczas pracy EVAP.

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 19 paź 2015, 23:20


snoopi21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 21 mar 2011, 19:49
Lokalizacja: Osiecznica\dolnośląskie

Post autor: snoopi21 » 20 paź 2015, 21:00

Zawór EVAP można zaślepić i tak pojeździć z nim trochę i zaobserwować objawy. Co do puszczania LPG w kolektor ssący to jest tez dobry trop. Skoro wymienione rzeczy już były ogarnięte i pomierzone to faktycznie może go zalewać LPG. U znajomego pękła membrana po stronie gazowej i tez puszczał w kolektor.

tomass77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 28 cze 2015, 22:21
Lokalizacja: łódź

Post autor: tomass77 » 21 paź 2015, 20:51

Podepnę się pod temat sond. Może ktoś będzie mógł mi pomóc. Ja mam problem z sondą, nigdzie nie znalazłem podobnych objawów jak u mnie: kiedy przyspieszam włącza się błąd silnika, bo auto przyspiesza lekko szrpiąc i z małą mocą, błąd jaki się pojawia to brak grzania sondy, rezystancja na niej to 6ohm, ale najciekawsze jest napięcie jakie pojawia się na wtyczce:11-13 volt pulsujące. Dla ciekawości, czy rzeczywiście jest takie napięcie podłączyłem żarówkę 12v pod te piny, żarówka zapala się i przygasa. Ma ktoś może pomysł co jest grane?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja