Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AEB 1.8 150 KM] [A6 C5 1.8T 98''] Odpala i gaśnie - błąd 16

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
gocci
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 19 maja 2011, 00:29
Lokalizacja: Katowice

[AEB 1.8 150 KM] [A6 C5 1.8T 98''] Odpala i gaśnie - błąd 16

Post autor: gocci » 18 paź 2015, 19:18

Cześć,
Wczoraj miałem nieprzyjemną sytuację bo auto podczas jazdy zaczęło przerywać. Na zegarach wszystko OK. Zatrzymałem się, wyłączyłem silnik. Po chwili odpalam, samochód pracuje sekundę i gaśnie. Na PB i na LPG po odpaleniu awaryjnym z gazu to samo. Przyholowałem auto pod dom. Podpiąłem kompa i wywaliło kilka błędów:
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent
Tego wcześniej nie widziałem - sporadyczny więc olewka
00561 - Mixture Adaptation
14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent
Ten jest mi znany, od montażu LPG mam ten błąd - świece w prawidłowym stanie i kolorze, sporadyczny więc też olewka
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 35-00 - -
Ten błąd jest problemem dla którego piszę tu na forum.

17.10 - po wykasowaniu błędów trochę pogrzebałem na forum, trochę poobserwowałem auto i teraz:
Auto po odpaleniu nawet jak nie zgaśnie to po dotknięciu gazu gaśnie.
Sprawdziłem bezpieczniki(te duże) wszystkie wydają się OK - jeżeli wiecie na jakim jest podpięta przepływka to proszę o info, na wszelki wypadek wymienię.
Zdjąłem podszybie a tam powódź, woda sięgała blachy ba której stoi aku, kilka przewodów pływało - okazało się że zatkał się odpływ więc go wyczyściłem, spuściłem wodę, zostawiłem na chwilę do wyschnięcia, poskładałem wszystko do kupy.

18.10 ok 12:00 - Zdemontowałem pokrywę filtra powietrza przy okazji sprawdzając przewody i węże - wszystko OK.
Po skanowaniu został jeden błąd, który po wykasowaniu od razu wraca, nawet nie trzeba wyłączać silnika:
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 35-00 - -
Po odpięciu przepływomierza błąd dalej jest ten sam. Wyczyściłem przepływomierz za pomocą preparatu do czyszczenia przepływomierzy.
Wiem, że bez dynamicznych logów będzie ciężko coś podpowiedzieć ale może jednak się coś uda :)
W VAGu wskazanie mas airflow które na postoju wynosi niecałe 4g.
Poskładałem wszystko do kupy

18.10 ok 16:00 - Błąd dalej jest ale auto nie gaśnie, po wciśnięciu gazu również nie gaśnie, być może mogę zrobić logi dynamiczne ale kurka boję się żeby zaś nie zgasło w terenie i zaś na hol :(

Dodam że cała elektryka w aucie działa prawidłowo pomimo zalania.

Teraz podsumowanie pytań:
Który bezpiecznik i przekaźnik dokładnie sprawdzić/wymienić, który odpowiada za przepływomierz?
Czy po odpięciu przepływomierza program nie powinien wskazywać innego błędu? Jeżeli inny to będę wiedział, że nie mam co wymieniać przepływki tylko pewnie przez zalania któryś z przewodów ma zwarcie, ale to budzi kolejną wątpliwość czy w przypadku zwarcia nie powinno wskazywać w VAG'u w bloku pomiarowym braku dostępności kanału? Jak uda się, że nie zgaśnie przy dodawaniu gazu to wartość powietrza się zmienia więc już w ogóle głupieje :(
Czy miernikiem mogę zmierzyć parametry na wtyczce do przepływki i jakie powinny być wartości?
Czy można jeździć z wypiętą przepływką - przynajmniej tak około 20km spokojnej jazdy?

Prośba o jakieś podpowiedzi bo nie chce kupować wszystkiego po kolei i metodą prób i błędów diagnozować bo trochę szkoda kasy.
Nie jeździj szybciej niż Twój Anioł Stróż potrafi latać...

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 19 paź 2015, 06:41

jeśli to przepływka ,to ją odepnij , komputer podstawi stałe parametry i wszystko powinno wrócić do normy tyle tylko że będzie słabsze , ale jeśli się nic nie zmieni i dalej będzie gasł :| to myślimy dalej ;)
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

gocci
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 19 maja 2011, 00:29
Lokalizacja: Katowice

Post autor: gocci » 19 paź 2015, 18:34

Po odpięciu przepływki wygląda jakby działał prawidłowo.

[ Dodano: 2015-10-19, 18:34 ]
Dzisiaj znowu trochę powalczyłem z Audi:
1. Kupiłem nowy przepływomierz, oryginał Bosch. Po podłączeniu objawy bez zmian: auto po odpaleniu gaśnie.
2. Zauważyłem, że po dłuższym postoju np 1h lub 2h po odpaleniu na podpiętej przepływce auto pracuje około 1-2min i dopiero wtedy gaśnie, po każdym kolejnym odpaleniu auto gaśnie od razu.
3. Na odpiętej przepływce auto pracuje, zrobiłem kilka kilometrów i jest OK nawet nie odczuwam spadku mocy.
4. Zrobiłem logi dynamiczne na odłączonej przepływce bo przy podłączonej jak już wcześniej pisałem auto od razu gaśnie, ale nie miałem za bardzo warunków, więc zrobione na 2 biegu do odcięcia, wklejam link http://vaglog.pl/log_236505.html
5. Kable przy wtyczkach sprawdzone, nie widać przerwań.

Już jestem trochę zrezygnowany :(
Nie jeździj szybciej niż Twój Anioł Stróż potrafi latać...

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 19 paź 2015, 19:18

gocci pisze:
Już jestem trochę zrezygnowany :(
Przestrzel kable od przepływki do kompa , może któryś zgnił i nie łączy .
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

gocci
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 19 maja 2011, 00:29
Lokalizacja: Katowice

Post autor: gocci » 19 paź 2015, 20:05

Pytanie moje to które piny gdzie sprawdzać?
Nie jeździj szybciej niż Twój Anioł Stróż potrafi latać...

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 20 paź 2015, 05:35

gocci pisze:Pytanie moje to które piny gdzie sprawdzać?
Odpinasz wtyczkę od przepływki i od kompa , miernikiem sprawdzasz przejścia tam są chyba 5 kabli , zobacz optycznie tą wiązkę może gołym okiem będzie widać uszkodzenie .
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

gocci
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 19 maja 2011, 00:29
Lokalizacja: Katowice

Post autor: gocci » 28 paź 2015, 14:24

Problem wydaje się rozwiązany. Błąd obecnie nie występuje. Co zrobiłem:
- wymiana przepływomierza na nowy z montażem na swoim miejscu(wcześniej po prostu go podpinałem bez montażu w obudowie filtra powietrza)
- weryfikacja sygnałów na przewodach - sygnał OK - jako podpowiedź dla amatorów samodzielnych napraw dodam, że większość przewodów jest różnych kolorów, u mnie wtyczka jest 4-pinowa, kabel brązowy to zapewne masa więc jeżeli weryfikujemy to nie ma znaczenia do której masy sprawdzamy jeżeli tylko wszystkie są przykręcone/podpięte, tak samo było z kablem zasilającym, u mnie czerwony z żółtym paskiem i również sprawdzając na innym kablu zasilającym sygnał był, pozostałe dwa kabelki były unikalne więc ich weryfikacja była prosta - jeżeli coś źle napisałem lub źle zinterpretowałem to proszę poprawcie.
- weryfikacja bezpieczników - wszystkie OK
- wyczyszczenie styków w gniazdach komputera
- wykasowanie błędów

Trudno mi obecnie powiedzieć co było przyczyną bo nie chciało mi się już montować starego przepływomierza. Temat do zamknięcia.

[ Dodano: 2015-10-28, 14:24 ]
Dopytał bym jeszcze czy po wymianie przepływomierza należy wykonać jakieś dodatkowe czynności związane np z jakąś adaptacją, kasowaniem mapy, resetowaniem komputera itp?
Nie jeździj szybciej niż Twój Anioł Stróż potrafi latać...

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 28 paź 2015, 17:03

gocci pisze:
[ Dodano: 2015-10-28, 14:24 ]
Dopytał bym jeszcze czy po wymianie przepływomierza należy wykonać jakieś dodatkowe czynności związane np z jakąś adaptacją, kasowaniem mapy, resetowaniem komputera itp?
Nie , ale skasować mapy i korekty nie zaszkodzi , sterownik nauczy się nowych " poprawnych" wartości .
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga