Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Czyszczenie kolektora dolotowego

Silniki wysokoprężne
sabciu2000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 26 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Warszawa

Czyszczenie kolektora dolotowego

Post autor: sabciu2000 » 05 maja 2015, 07:04

Czy czyszczenie kolektora dolotowego bez demontażu np . preparatem liqui moly ma sens?
Sabciu 2000

Awatar użytkownika
M1A1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 166
Rejestracja: 02 wrz 2011, 08:50
Imię: Marian
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Okolice Giżycka
Kontakt:

Post autor: M1A1 » 05 maja 2015, 11:31

Kolego jestem właśnie po czyszczeniu kolektora w 3.0 TDI metodą mechaniczną,czyli wszystko rozebrane i wyskrobane i według mnie nie ma sensu stosować tych środków ,gdyż jest tam tyle twardego nalotu ,że żaden środek tego nie rozpuści (chyba ,że ktoś miałby auto od nowości i stosował go co jakiś czas zapobiegawczo.

W ostatnim poście moje kolektory przejechane 310 tyś

viewtopic.php?t=15282&start=630
Wykonane
-lampy przednie LED wykonane 17.11.2012, APS plus, ledy całego auta+tablica, AMI, Polskie menu

sabciu2000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 26 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sabciu2000 » 27 wrz 2015, 18:17

W takim razie czy ktoś ma namiar w Warszawie na warsztat który może polecić?

[ Dodano: 2015-09-27, 18:17 ]
Czy ktoś podpowie czy przy czyszczeniu kolektora dolotowego klapki można przestawiać ręcznie i czy po temu same ustawią się odpowiednio czy potrzebna będzie adaptacja?

Pozdrawiam
Sabciu 2000

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 816
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Rocznik: 2022
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 28 wrz 2015, 06:22

sabciu2000 pisze:Czy ktoś podpowie czy przy czyszczeniu kolektora dolotowego klapki można przestawiać ręcznie i czy po temu same ustawią się odpowiednio czy potrzebna będzie adaptacja?
Nie potrzeba adaptacji, bo przy czyszczeniu nie zmieniasz ich pozycji. Wypada zacząć od czyszczenia EGR bo tam jest największe bagno. Jest filmik jak to robić i cała operacja jest bardzo prosta, ale też bardzo brudna
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7

sabciu2000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 26 mar 2011, 16:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sabciu2000 » 11 paź 2015, 13:05

Egr oraz kolektor ssący wyczyszczony przy przebiegu 150 tyś w kolektorze nie było zbyt wiele sadzy ale egr był zawalony jednocześnie zębatka egr już dość zużyta.
Sabciu 2000

gre8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 31 sty 2016, 20:36
Lokalizacja: Szczecin

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego

Post autor: gre8 » 01 wrz 2018, 14:44

sabciu2000 pisze:Czy czyszczenie kolektora dolotowego bez demontażu np . preparatem liqui moly ma sens?
Wg mnie nie ma najmniejszego sensu.
Kto miał kiedykolwiek doczynienia z kolektorem ssącym po demontażu, wie doskonale jak ciężko usuwa się spiek sadzy i oleju ze ścianek kolektora.
Jedynym sposobem usunięcia spieku jest jego rozpuszczenie. Oczywiście jeśli spieku jest grubo, pierwszą warstwę można zeskrobać / wydłubać. Potem rozpuszczanie wiąże się niejednokrotnie z kilkugodzinną walką z rozpuszczaniem spieku i jego wypłukiwaniem wodą pod dużym ciśnieniem i tak na zmianę aż do skutku.
Środki chemiczne reklamowane do czyszczenia, o których mówisz, nie będą wstanie rozpuścić spieku a już na pewno nie w takim trybie i czasie jak je reklamują. Środki te są zrobione na bazie rozpuszczalników, które bardzo szybko odparowują. On szybciej odparuje niż zacznie cokolwiek czyścić czy rozpuszczać spiek. Takim środkiem, to można wyczyścić co najwyżej przepustnicę i na tym ich skuteczna rola się skończy.
Drugą ważną sprawą jest to , gdzie ten syf - spiek pójdzie jeśli zacznie się rozpuszczać.
Np pójdzie na zawory i do komory spalania. Jeśli jakiś większy kawałek się oderwie, to może podwiesić zawór. Wg. mnie zbyt ryzykowna sprawa.

Wnioski są takie... albo demontować i porządnie wyczyścić albo wymienić na nowe (jak ktoś ma kaprys) albo nie robić tego wcale.

Jak ktoś sam będzie czyścić, to polecam chemię HG dostępną w castodramacie albo mrówkojadzie.

mas0n
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 266
Rejestracja: 27 lis 2012, 17:18
Imię: Dawid
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mas0n » 02 wrz 2018, 23:37

A jak bym chciał czyścić egr z kolektorami, jakich części potrzebuje na podmianke? Tzn. Uszczelek?

gre8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 31 sty 2016, 20:36
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: gre8 » 03 wrz 2018, 11:23

uszczelki pod dolne kolektory by nowe się przydały ...
poszukaj w sieci ... groszowe sprawy ... resztę będziesz sam w stanie ogarnąć

Jak kupisz zestaw naprawczy klapek, to w kpl są już uszczelki .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl