Czyszczenie kolektora dolotowego
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 26 mar 2011, 16:21
- Lokalizacja: Warszawa
Czyszczenie kolektora dolotowego
Czy czyszczenie kolektora dolotowego bez demontażu np . preparatem liqui moly ma sens?
Sabciu 2000
- M1A1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 166
- Rejestracja: 02 wrz 2011, 08:50
- Imię: Marian
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Okolice Giżycka
- Kontakt:
Kolego jestem właśnie po czyszczeniu kolektora w 3.0 TDI metodą mechaniczną,czyli wszystko rozebrane i wyskrobane i według mnie nie ma sensu stosować tych środków ,gdyż jest tam tyle twardego nalotu ,że żaden środek tego nie rozpuści (chyba ,że ktoś miałby auto od nowości i stosował go co jakiś czas zapobiegawczo.
W ostatnim poście moje kolektory przejechane 310 tyś
viewtopic.php?t=15282&start=630
W ostatnim poście moje kolektory przejechane 310 tyś
viewtopic.php?t=15282&start=630
Wykonane
-lampy przednie LED wykonane 17.11.2012, APS plus, ledy całego auta+tablica, AMI, Polskie menu
-lampy przednie LED wykonane 17.11.2012, APS plus, ledy całego auta+tablica, AMI, Polskie menu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 26 mar 2011, 16:21
- Lokalizacja: Warszawa
- pan42
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 816
- Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2022
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lubelskie
Nie potrzeba adaptacji, bo przy czyszczeniu nie zmieniasz ich pozycji. Wypada zacząć od czyszczenia EGR bo tam jest największe bagno. Jest filmik jak to robić i cała operacja jest bardzo prosta, ale też bardzo brudnasabciu2000 pisze:Czy ktoś podpowie czy przy czyszczeniu kolektora dolotowego klapki można przestawiać ręcznie i czy po temu same ustawią się odpowiednio czy potrzebna będzie adaptacja?
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 31
- Rejestracja: 26 mar 2011, 16:21
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego
Wg mnie nie ma najmniejszego sensu.sabciu2000 pisze:Czy czyszczenie kolektora dolotowego bez demontażu np . preparatem liqui moly ma sens?
Kto miał kiedykolwiek doczynienia z kolektorem ssącym po demontażu, wie doskonale jak ciężko usuwa się spiek sadzy i oleju ze ścianek kolektora.
Jedynym sposobem usunięcia spieku jest jego rozpuszczenie. Oczywiście jeśli spieku jest grubo, pierwszą warstwę można zeskrobać / wydłubać. Potem rozpuszczanie wiąże się niejednokrotnie z kilkugodzinną walką z rozpuszczaniem spieku i jego wypłukiwaniem wodą pod dużym ciśnieniem i tak na zmianę aż do skutku.
Środki chemiczne reklamowane do czyszczenia, o których mówisz, nie będą wstanie rozpuścić spieku a już na pewno nie w takim trybie i czasie jak je reklamują. Środki te są zrobione na bazie rozpuszczalników, które bardzo szybko odparowują. On szybciej odparuje niż zacznie cokolwiek czyścić czy rozpuszczać spiek. Takim środkiem, to można wyczyścić co najwyżej przepustnicę i na tym ich skuteczna rola się skończy.
Drugą ważną sprawą jest to , gdzie ten syf - spiek pójdzie jeśli zacznie się rozpuszczać.
Np pójdzie na zawory i do komory spalania. Jeśli jakiś większy kawałek się oderwie, to może podwiesić zawór. Wg. mnie zbyt ryzykowna sprawa.
Wnioski są takie... albo demontować i porządnie wyczyścić albo wymienić na nowe (jak ktoś ma kaprys) albo nie robić tego wcale.
Jak ktoś sam będzie czyścić, to polecam chemię HG dostępną w castodramacie albo mrówkojadzie.