Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5]stuk puk przy skrecaniu na postoju

Zawieszenie
filcuch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 28 gru 2008, 19:56
Lokalizacja: Zakrzewo

Post autor: filcuch » 14 mar 2009, 07:01

A może to bardziej skrzypienie jak zgrzyt?Na prostej też ?czy tylko podczas skręcania kierownicą?

Awatar użytkownika
DANIO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 251
Rejestracja: 19 gru 2008, 23:50
Lokalizacja: Lathom UK
Kontakt:

Post autor: DANIO » 14 mar 2009, 22:24

Na prostej również, choć nie jest bardzo slyszalne to ale jest na pewno.

Czy skrzypienie??? Hmmm nie wiem być może. Mnie to wydaje dźwięk raczej jakby się coś rwało lub coś takiego.

Ma ktoś jeszcze jakieś teorie na ten temat??

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
DoRuS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 08 sty 2009, 13:10
Lokalizacja: Nowy Jork

Post autor: DoRuS » 15 mar 2009, 04:27

lewy dolny wachacz! byc moze poczatek jego konca. sciagnij kolo i sprawdz stan gumy na wachaczu blizej silnika. mi tez cos poskrzypiwalo stukalo i si eokazalo ze to wachacz dolny "banan". a najlepiej wez "zabe" i lap pokolei kazdy wachacz lacznik mniej wiecej w polowie i porzuszaj dosyc silniej itd... wtedy wyjdzie na jaw skrzypienie. moge sie mylic. ale sprawdzic mozesz.

Awatar użytkownika
DANIO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 251
Rejestracja: 19 gru 2008, 23:50
Lokalizacja: Lathom UK
Kontakt:

Post autor: DANIO » 15 mar 2009, 11:48

Dzieki Dorus spróbuje się zaraz za to wziasc. Choć bylem przekonany, ze jeśli dwóch mechaników to sprawdziło to powinno być ok, no ale jak nie zrobisz samemu to się nie dowiesz. :mrgreen:

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
DoRuS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 08 sty 2009, 13:10
Lokalizacja: Nowy Jork

Post autor: DoRuS » 15 mar 2009, 16:07

DANIO, moge sie mylic... ale czesto mechanik sprawdza luzy poprzez szarpanie kolem w pionie i poziomie, czesto to niewystarcza bo jak wiadomo na kolo dzialaja wieksze sily niz raczki mechanika
DANIO pisze:no ale jak nie zrobisz samemu to się nie dowiesz.
dokladnie!

P.S. co do mechanikow ostatnio u mnie wybuchla afera ze u dealera na manhattanie mechanicy dolewali po szklance wody lub coolantu do oleju.... pozatym znam tysiace przypdakow jak ktos pojechal do aso wydal fortune na naprawe a oni albo cos innego rozkrecili albo wogole nietkneli...

Depo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 143
Rejestracja: 07 mar 2009, 00:19
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlasie
Kontakt:

Post autor: Depo » 15 mar 2009, 18:40

Sprawdził bym przeguby oraz łożyska na piastach.

Awatar użytkownika
DANIO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 251
Rejestracja: 19 gru 2008, 23:50
Lokalizacja: Lathom UK
Kontakt:

Post autor: DANIO » 16 mar 2009, 17:51

giena pisze:Sprawdził bym przeguby oraz łożyska na piastach.
To odpada już wykonane i jest OK

Dorus co do tego wahacza to faktycznie mogę mieć zastrzeżenia.

Czy tym wahaczem reguluje się zbieżność kół także??

Bo wygląda on jakby się przesunął w stronę kola i poza tym powinna być tam jeszcze guma pomiędzy belka a wahaczem na szpilce, a jej tam nie ma.

Musze zerknąć ile kosztuje nowy wahacz i wymienić.

Kurka a zawieszenie miałem robione niecały rok temu, ach... :-/

Pozdrawiam

Depo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 143
Rejestracja: 07 mar 2009, 00:19
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlasie
Kontakt:

Post autor: Depo » 16 mar 2009, 20:06

Niestety wachacze nie mają żadnej regulacji ,regulację masz jedynie na drążkach kierowniczych.

Awatar użytkownika
DoRuS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 08 sty 2009, 13:10
Lokalizacja: Nowy Jork

Post autor: DoRuS » 16 mar 2009, 21:14

tak jak kolega giena, napisal.

DANIO, pewnie jakis dolek zaliczyles... :mrgreen: i gumy zerwales. wkoncu zacznie przesowac sie do belki i lada dzien bedziesz sie czul jak w starym polonezie z piszczacym zawieszeniem....nieczekaj tylko wymienaj

Awatar użytkownika
DANIO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 251
Rejestracja: 19 gru 2008, 23:50
Lokalizacja: Lathom UK
Kontakt:

Post autor: DANIO » 17 mar 2009, 08:50

No chłopaki to tutaj z ta regulacja wahacza to się mylicie!!!

Mozna go przesuwać w lewo i w prawo, ale nie ma to nic wspólnego ze zbieżnością, no może w małym stopniu.

DORUS
z tym wahaczem się nie myliłeś jest do wymiany, ale dołka żadnego nie było. W UK mamy proste drogi.

Prawdo podobnie stało się to tak, ze "nasz" polski wspaniały dealer Audi Margo w Rybniku źle skręcił wahacz jak wymieniał na nowy i tuleja metalowo-gumowa się wyrobiła niestety.

No cóż bywa i tak.

Wielkie dzięki za pomoc chłopaki, teraz czekam na nowy OEM i zobaczymy po wymianie.

Pozdrawiam

Depo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 143
Rejestracja: 07 mar 2009, 00:19
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlasie
Kontakt:

Post autor: Depo » 17 mar 2009, 20:42

DANIO pisze:No chłopaki to tutaj z ta regulacja wahacza to się mylicie!!!

Mozna go przesuwać w lewo i w prawo
Prosił bym abyś coś więcej powiedział na temat regulacji wachaczy "gdzie się znajdują śruby regulacyjna , na czym to polega i który z kątów można ustawić"
Kąt wyprzedzenia swożnia zwrotnicy ?
Kąt nachylenia ?
Z tego co mi wiadomo to żadnej regulacji na wachaczach nie ma chociaż sam wielokrotnie dokonywałem ich wymiany.

Awatar użytkownika
DANIO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 251
Rejestracja: 19 gru 2008, 23:50
Lokalizacja: Lathom UK
Kontakt:

Post autor: DANIO » 18 mar 2009, 08:01

Giena naprawdę nie wiem co się nimi reguluje, być może wysokość nachylenia wahacza, nie wiem. Ale przy mocowaniu do belki jest możliwość przesunięcia o jakieś 2 do 3 cm.

Jutro postaram się zrobić fotkę to pokażę dokładnie gdzie to się znajduje.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
DoRuS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 294
Rejestracja: 08 sty 2009, 13:10
Lokalizacja: Nowy Jork

Post autor: DoRuS » 21 mar 2009, 02:34

DANIO, tylko przypilnuj jak beda ci zakladali te wachacze i wogole elementy zawieszenia aby podlozyli stojak pod piaste kola, chodzi mi oto aby zawieszenie przed dokreceniem bylo ulozone mniejwiecej tak jakby stal samochod na ziemi. wydaje mi sie ze jest to bardzo wazne przy dokreceniu srub bo jesli on zlozy na wiszacym zawieszeniu i opuszeniu samochodu gumy sie napnal a jak wjedziesz jakis dolek i kolo pojdzie do gory to mozesz pozrywac gumy, i tak czy siak ograniczy Tobie zywotnosc zawiecszenia. ostrzegam bo nie wszyscy mechanicy to robia. pozdro!

[ Dodano: 2009-03-21, 02:37 ]
DANIO pisze:W UK mamy proste drogi.
ciesz sie ciesz!!! w US gorzej jak kociej wolce!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja