[A6 C5] 1.8t swap na 4.2 v8
[A6 C5] 1.8t swap na 4.2 v8
Cos mi zaczelo stukac w silniku na wolnych obrotach,wstepna diagnoza panewki.
Czeka mnie wiec remont silnika,zastanawiam sie nad swapem.
Doradzcie co zrobic,rozwazam 3 opcje,swap na 4.2 lub 2.7 t,lub remont silnika 1.8t i tuning na okolice 300km.
Marzy mi sie v 8 ale to chyba ciezka sprawa bedzie.
Model 1.8 t awt quattro,manual.
Czeka mnie wiec remont silnika,zastanawiam sie nad swapem.
Doradzcie co zrobic,rozwazam 3 opcje,swap na 4.2 lub 2.7 t,lub remont silnika 1.8t i tuning na okolice 300km.
Marzy mi sie v 8 ale to chyba ciezka sprawa bedzie.
Model 1.8 t awt quattro,manual.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Tak mi sie wydaje ze panewki,dzis zauwazlem ze jak odkrece korek wlewu oleju to powietrze bije jak z kompresora.
Problemy sie zaczely po wlaniu polsyntetyka,kolega pare dni temu pozyczyl auto i zaswiecila mu sie kontrolka,dolal jakiegos dziadostwa pol syntetycznego i pare dni po paru dniach zaczal sie problem.
Pompa oleju mam nowa tzn przejechane 30 tys.
Co trzeba wymienic przy przekladce na 2.7 t?
Moze lepiej sprzedac i kupic 2.7 t zamiast sie bawic?
Problemy sie zaczely po wlaniu polsyntetyka,kolega pare dni temu pozyczyl auto i zaswiecila mu sie kontrolka,dolal jakiegos dziadostwa pol syntetycznego i pare dni po paru dniach zaczal sie problem.
Pompa oleju mam nowa tzn przejechane 30 tys.
Co trzeba wymienic przy przekladce na 2.7 t?
Moze lepiej sprzedac i kupic 2.7 t zamiast sie bawic?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 120
- Rejestracja: 28 sty 2015, 19:39
- Imię: Arek
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
Kupisz silnik na przekładkę to wypadałoby i do niego zajrzeć. Rozrząd, turbiny, łańcuchy, odma itp. drugie sprzęgło, mocowania (chyba sanki), instalacja itd. Te silniki raczej oszczędzane nie były i nalatane już mają. Wg mnie podwójny wydatek. Ale nie jest powiedziane, że się nie da. Ja chyba wolałbym robić 1.8t + moc w nim.Co trzeba wymienic przy przekladce na 2.7 t?
Moze lepiej sprzedac i kupic 2.7 t zamiast sie bawic?
Swap to nie tylko jeżdzenie to nie kończąca się zabawa i wpadka finansowa. Jeżeli lubisz to - to OK.
Najprostszym sposobem jest diagnoza silnika i jego naprawa.
Kupując silnik na swap ponosisz ryzyko szrotu silnika czyli całkowity remont + jego adaptacja - wymiana.
Moim skromnym zdaniem najlepszą opcją jest remont twojego - bo go znasz, wiesz na czym jeżdzisz a po remoncie - moc + 300PS.
Najprostszym sposobem jest diagnoza silnika i jego naprawa.
Kupując silnik na swap ponosisz ryzyko szrotu silnika czyli całkowity remont + jego adaptacja - wymiana.
Moim skromnym zdaniem najlepszą opcją jest remont twojego - bo go znasz, wiesz na czym jeżdzisz a po remoncie - moc + 300PS.

Do pewnego stopnia poradzi sobie sam chip ale dalej to juz trza w mechanike iśc a to sa drogie tematy i nie mniej niepewne jak swap. No chyba że robisz to w konkretnej firmie u konkretnych ludzi.
Znam tylko jednego gościa w PL i jego firme co robi swapy naprawde profesjonalnie i te projekty to az sie chce patrzeć. Niedługo daje do nich swoje audi na swapa najpierw skrzyni a potem jak wsio bedzie ok to silnika
Znam tylko jednego gościa w PL i jego firme co robi swapy naprawde profesjonalnie i te projekty to az sie chce patrzeć. Niedługo daje do nich swoje audi na swapa najpierw skrzyni a potem jak wsio bedzie ok to silnika
