Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5] 1.8t swap na 4.2 v8

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
skaper
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 06 maja 2014, 21:49
Lokalizacja: slask

[A6 C5] 1.8t swap na 4.2 v8

Post autor: skaper » 30 wrz 2015, 17:33

Cos mi zaczelo stukac w silniku na wolnych obrotach,wstepna diagnoza panewki.
Czeka mnie wiec remont silnika,zastanawiam sie nad swapem.
Doradzcie co zrobic,rozwazam 3 opcje,swap na 4.2 lub 2.7 t,lub remont silnika 1.8t i tuning na okolice 300km.

Marzy mi sie v 8 ale to chyba ciezka sprawa bedzie.

Model 1.8 t awt quattro,manual.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 30 wrz 2015, 17:50

4.2 to będzie straszna rzeźba, aby to w ogóle wykonać. Jeśli już swap to lepiej 2.7.

Delfor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 28 sty 2015, 19:39
Imię: Arek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Delfor » 30 wrz 2015, 18:43

Napewno to panewki?? Ciśnienie oleju mierzyłeś? Może to napinacz.? Sprawdź to dokładnie bo być może remont aż taki nie będzie potrzebny.

skaper
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 06 maja 2014, 21:49
Lokalizacja: slask

Post autor: skaper » 30 wrz 2015, 20:06

Tak mi sie wydaje ze panewki,dzis zauwazlem ze jak odkrece korek wlewu oleju to powietrze bije jak z kompresora.
Problemy sie zaczely po wlaniu polsyntetyka,kolega pare dni temu pozyczyl auto i zaswiecila mu sie kontrolka,dolal jakiegos dziadostwa pol syntetycznego i pare dni po paru dniach zaczal sie problem.
Pompa oleju mam nowa tzn przejechane 30 tys.

Co trzeba wymienic przy przekladce na 2.7 t?
Moze lepiej sprzedac i kupic 2.7 t zamiast sie bawic?

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 30 wrz 2015, 22:12

Kolega powinien Ci fundować remoncik silnika : <lol>
Ciekawe co on Ci tam nalał aż silnik się rozsypał? może oranżadę? :D

skaper
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 06 maja 2014, 21:49
Lokalizacja: slask

Post autor: skaper » 30 wrz 2015, 22:14

Jakis mobil 10w 40 polsyntetyk,
Mozliwe ze sie syplo od litra gownianego oleju`?

Gość.

Post autor: Gość. » 30 wrz 2015, 22:20

Predzej się sypło od braku oleju. To czy wlejesz mineral czy syntetyk nie ma znaczenia i sie wymieszaja.

Delfor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 28 sty 2015, 19:39
Imię: Arek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Delfor » 30 wrz 2015, 23:42

Co trzeba wymienic przy przekladce na 2.7 t?
Moze lepiej sprzedac i kupic 2.7 t zamiast sie bawic?
Kupisz silnik na przekładkę to wypadałoby i do niego zajrzeć. Rozrząd, turbiny, łańcuchy, odma itp. drugie sprzęgło, mocowania (chyba sanki), instalacja itd. Te silniki raczej oszczędzane nie były i nalatane już mają. Wg mnie podwójny wydatek. Ale nie jest powiedziane, że się nie da. Ja chyba wolałbym robić 1.8t + moc w nim.

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 01 paź 2015, 06:58

Swap to nie tylko jeżdzenie to nie kończąca się zabawa i wpadka finansowa. Jeżeli lubisz to - to OK.
Najprostszym sposobem jest diagnoza silnika i jego naprawa.
Kupując silnik na swap ponosisz ryzyko szrotu silnika czyli całkowity remont + jego adaptacja - wymiana.

Moim skromnym zdaniem najlepszą opcją jest remont twojego - bo go znasz, wiesz na czym jeżdzisz a po remoncie - moc + 300PS. <mysli>

Kliku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 25 cze 2011, 17:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kliku » 01 paź 2015, 20:23

Działaj na bogato, jak już swap to na v8 biturbo.
A6c4 AEL Quattro Power by' To JA
Obrazek

skaper
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 06 maja 2014, 21:49
Lokalizacja: slask

Post autor: skaper » 01 paź 2015, 21:58

No myslalem zeby wladowac v8 turbo u Guziora,ale zrezygnowalem-
Ja potrzebuje w miare pewny samochod,po swapie zawsze cos moze wyskoczyc.
Decyzja zapadla,silnik do naprawy i tuning na 250-300 km.

Awatar użytkownika
emilzizi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 594
Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
Imię: Emil
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: emilzizi » 01 paź 2015, 22:17

skaper pisze:Decyzja zapadla,silnik do naprawy i tuning na 250-300 km.
Jaki jest koszt orientacyjny takiej zabawy?
Jestem ciekaw, jaki jest moment obrotowy w 1.8T przy mocy około 300km.

Jarek-LT pisze:a po remoncie - moc + 300PS.
300PS z niczego się nie weźmie.

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 01 paź 2015, 22:24

Gdzieś czytałem, że da się w 1.8T zrobić 300ps za ok. 8.000 - 10.000 ;)

230ps to wydatek zaledwie 3.000 - 4.000.

Nie jest tak źle. W 1.8T przewagą jest waga auta :D

Pozdro
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

Awatar użytkownika
emilzizi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 594
Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
Imię: Emil
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: emilzizi » 01 paź 2015, 22:31

bboykoti," Model 1.8 t awt quattro,manual." Pierwszy post.
Aż tak dużej nie ma różnicy :)

Gość.

Post autor: Gość. » 02 paź 2015, 05:55

Do pewnego stopnia poradzi sobie sam chip ale dalej to juz trza w mechanike iśc a to sa drogie tematy i nie mniej niepewne jak swap. No chyba że robisz to w konkretnej firmie u konkretnych ludzi.
Znam tylko jednego gościa w PL i jego firme co robi swapy naprawde profesjonalnie i te projekty to az sie chce patrzeć. Niedługo daje do nich swoje audi na swapa najpierw skrzyni a potem jak wsio bedzie ok to silnika :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl