[ASN 3.0 220 KM] Biały dym z rur.
[ASN 3.0 220 KM] Biały dym z rur.
Witam. Osiatnio w moim nowo zakupionym audi a6 c5 3.0 asn quattro tiptronic bez lpg zaczął pokazywać się biały dym z rur a następnie ubytek płynu chłodniczego i spaliny w płynie. Samochód stoi u mechanika ze zdjetymi głowicami. Uszczelki całe. Głowice pojechały dzisiaj do sprawdzenia pod kątem ewentualnych uszkodzeń. Widać, że głowica po stronie pasażera była już wymieniana. Pierwszy cylinder różni się od pozostałych. Tzn. Ma takie ślady jakby płynu chłodniczego,jest taki śliski. Podejrzenie pada tez na to ze wcześniej była źle głowica złożona i uszczelka jakby nie dopasowana. Co o tym myślicie?dodam że vag pokazal wypadanie zapłonów na cylindrze pierwszym. Dzisiaj jeszcze wstawię dokładnie jakie błędy były. Proszę o opinie co o tym myślicie. Będę raportowal dalej jak coś będzie wiadomo.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Ktoś prawdopodobnie przegrzał silnik. Oby głowice były całe. Jeśli nie to przygotuj spory zasób PLNów. To właśnie urok ASNa i niechlujnym użytkowników. Silnik są fajne, wytrzymałe i dynamiczne ale muszą być traktowane z głową - dobry olej, pilnowanie regularnych wymian płynów ustrojowych. Wystarczy, że raz ktoś niedopatrzył się ubytku płynu i przegrzał piec - efekt jest taki jaki masz.
Jeśli czapki (głowice) okażą się popękane wewnętrznie to taniej wyjdzie Ci poszukać w UK A6 z tym silnikiem i stargania jej do PL - silnik sobie przełożysz a wyprzedaż reszty zrekompensuje wymiane silnika.
Jeśli czapki (głowice) okażą się popękane wewnętrznie to taniej wyjdzie Ci poszukać w UK A6 z tym silnikiem i stargania jej do PL - silnik sobie przełożysz a wyprzedaż reszty zrekompensuje wymiane silnika.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Juz dzisiaj się trochę sprawa wyjaśniła. Facet który sprawdza głowicę zauważył, ze głowica jest cała ale ma uskok. Twierdzi ze była ostatnio zle splanowana. Na jutro obie głowice będą zrobione i pewnie silnik będzie składany do kupy. Na prawej głowicy jest naklejka termoczuła i po niej widac, że silnik był przegrzany. I teraz ciekawe czy głowica była źle splanowana, czy tez zwichrowało ją po przegrzaniu.
Obyś nie miał racji...na tej naklejce termoczulej było zaznaczone 120 stopni C.
Edit
Głowice dzisiaj przyjechały spalowane i będzie silnik składany.
Mam nadzieje, że będzie dobrze..
[ Dodano: 2015-09-26, 19:15 ]
No i niestety dalej to samo. Wali białym dymem i strasznie duze cisnienie w zbiorniku płynu chłodniczego..Czyli jednak raczej blok... a jakie są objawy zabitych katalizatorów?
Edit
Głowice dzisiaj przyjechały spalowane i będzie silnik składany.
Mam nadzieje, że będzie dobrze..
[ Dodano: 2015-09-26, 19:15 ]
No i niestety dalej to samo. Wali białym dymem i strasznie duze cisnienie w zbiorniku płynu chłodniczego..Czyli jednak raczej blok... a jakie są objawy zabitych katalizatorów?
Blok sie raczej nie zwichrował tylko to raczej typowe dla ASNa pekniecie tuleji miedzy 1 a 2 garem ?
Instalacje gazowe LPG - Profesjonalny Montaż/poprawki/strojenie - Lublin (Lubelskie) > Zapraszam > PW
Galeria moich montaży - LPG Forum
Galeria moich montaży - LPG Forum
Niedługo będę wiedział co i jak bo silnik jest właśnie rozbierany. Musi to być duza dziura bo jak przy wykreconej świecy na cylinder podałem sprężone ciśnienie to w zbiorniczku z płynem chłodniczym ostro bablowalo a ciśnienie podane było dość małe. Takie cyrki dzialy się jak samochod osiągnął około 50 stopni. Przed rozebraniem dołu silnika pójdzie jeszcze raz głowica do sprawdzenia. Jak myślicie, możliwe żeby w bloku zrobiła się aż tak duża dziura?
pęknięcie tuleji cylindra ... przeciez juz nawet o tym było na forum.
Instalacje gazowe LPG - Profesjonalny Montaż/poprawki/strojenie - Lublin (Lubelskie) > Zapraszam > PW
Galeria moich montaży - LPG Forum
Galeria moich montaży - LPG Forum