Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ASN 3.0 220 KM] Biały dym z rur.

Silniki benzynowe
lorakw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 19 sie 2015, 21:40
Lokalizacja: warszawa

[ASN 3.0 220 KM] Biały dym z rur.

Post autor: lorakw » 24 wrz 2015, 16:03

Witam. Osiatnio w moim nowo zakupionym audi a6 c5 3.0 asn quattro tiptronic bez lpg zaczął pokazywać się biały dym z rur a następnie ubytek płynu chłodniczego i spaliny w płynie. Samochód stoi u mechanika ze zdjetymi głowicami. Uszczelki całe. Głowice pojechały dzisiaj do sprawdzenia pod kątem ewentualnych uszkodzeń. Widać, że głowica po stronie pasażera była już wymieniana. Pierwszy cylinder różni się od pozostałych. Tzn. Ma takie ślady jakby płynu chłodniczego,jest taki śliski. Podejrzenie pada tez na to ze wcześniej była źle głowica złożona i uszczelka jakby nie dopasowana. Co o tym myślicie?dodam że vag pokazal wypadanie zapłonów na cylindrze pierwszym. Dzisiaj jeszcze wstawię dokładnie jakie błędy były. Proszę o opinie co o tym myślicie. Będę raportowal dalej jak coś będzie wiadomo.
Pozdrawiam :]

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 24 wrz 2015, 19:23

Ktoś prawdopodobnie przegrzał silnik. Oby głowice były całe. Jeśli nie to przygotuj spory zasób PLNów. To właśnie urok ASNa i niechlujnym użytkowników. Silnik są fajne, wytrzymałe i dynamiczne ale muszą być traktowane z głową - dobry olej, pilnowanie regularnych wymian płynów ustrojowych. Wystarczy, że raz ktoś niedopatrzył się ubytku płynu i przegrzał piec - efekt jest taki jaki masz.

Jeśli czapki (głowice) okażą się popękane wewnętrznie to taniej wyjdzie Ci poszukać w UK A6 z tym silnikiem i stargania jej do PL - silnik sobie przełożysz a wyprzedaż reszty zrekompensuje wymiane silnika.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

lorakw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 19 sie 2015, 21:40
Lokalizacja: warszawa

Post autor: lorakw » 24 wrz 2015, 19:36

Juz dzisiaj się trochę sprawa wyjaśniła. Facet który sprawdza głowicę zauważył, ze głowica jest cała ale ma uskok. Twierdzi ze była ostatnio zle splanowana. Na jutro obie głowice będą zrobione i pewnie silnik będzie składany do kupy. Na prawej głowicy jest naklejka termoczuła i po niej widac, że silnik był przegrzany. I teraz ciekawe czy głowica była źle splanowana, czy tez zwichrowało ją po przegrzaniu.

gibon_81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 29 sie 2012, 19:49
Lokalizacja: Tczew

Post autor: gibon_81 » 24 wrz 2015, 19:46

Przykro mi to mówić ale chyba problem będzie po stronie bloku :/ Oby ci się udało i sprawa skończyła się na głowicy. Jeśli nie pomoże odrazu szukaj angola z ASENEM pod maską. Wiem co piszę u mnie była taka sama historia. Życzę powodzenia.

lorakw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 19 sie 2015, 21:40
Lokalizacja: warszawa

Post autor: lorakw » 24 wrz 2015, 19:55

gibon_81, dlaczego uważasz, że to blok? myślisz, że to raczej nie wina głowic?

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 24 wrz 2015, 19:58

Blok jest ameliniowy i jeśli został silnik przegrzany to i dół oberwał - zwłaszcza ścianki cylindrów.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

lorakw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 19 sie 2015, 21:40
Lokalizacja: warszawa

Post autor: lorakw » 26 wrz 2015, 19:15

Obyś nie miał racji...na tej naklejce termoczulej było zaznaczone 120 stopni C.

Edit
Głowice dzisiaj przyjechały spalowane i będzie silnik składany.
Mam nadzieje, że będzie dobrze..

[ Dodano: 2015-09-26, 19:15 ]
No i niestety dalej to samo. Wali białym dymem i strasznie duze cisnienie w zbiorniku płynu chłodniczego..Czyli jednak raczej blok... a jakie są objawy zabitych katalizatorów?

gibon_81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 29 sie 2012, 19:49
Lokalizacja: Tczew

Post autor: gibon_81 » 26 wrz 2015, 20:17

Niestety :/ Szukaj angola. Albo samego silnika kompletnego.

lorakw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 19 sie 2015, 21:40
Lokalizacja: warszawa

Post autor: lorakw » 26 wrz 2015, 20:21

a co myslisz o wymianie samego bloku? znalazlem kilka ofert i ceny nie sa jakies strasznie wysokie. Ma to sens?

gibon_81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 29 sie 2012, 19:49
Lokalizacja: Tczew

Post autor: gibon_81 » 29 wrz 2015, 19:06

Ma sens ale dobrze przelicz sobie koszty. blok pewnie 3000 do tego robota itd. a jak dobrze poszukasz za 5 koła kupisz całego audika :) /jak nie masz gotówki to kup chociaż kmpletny silnik a twój opyl na części.

soul
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 03 lis 2013, 19:32
Lokalizacja: Lublin / Łęczna

Post autor: soul » 01 paź 2015, 09:19

Blok sie raczej nie zwichrował tylko to raczej typowe dla ASNa pekniecie tuleji miedzy 1 a 2 garem ?
Instalacje gazowe LPG - Profesjonalny Montaż/poprawki/strojenie - Lublin (Lubelskie) > Zapraszam > PW
Galeria moich montaży - LPG Forum

lorakw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 19 sie 2015, 21:40
Lokalizacja: warszawa

Post autor: lorakw » 01 paź 2015, 12:09

Niedługo będę wiedział co i jak bo silnik jest właśnie rozbierany. Musi to być duza dziura bo jak przy wykreconej świecy na cylinder podałem sprężone ciśnienie to w zbiorniczku z płynem chłodniczym ostro bablowalo a ciśnienie podane było dość małe. Takie cyrki dzialy się jak samochod osiągnął około 50 stopni. Przed rozebraniem dołu silnika pójdzie jeszcze raz głowica do sprawdzenia. Jak myślicie, możliwe żeby w bloku zrobiła się aż tak duża dziura?

kierowiec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 15 lut 2013, 13:36
Imię: Krzyszyof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: kierowiec » 01 paź 2015, 13:30

Hej! Jakoś nie chce mi się wierzyć że ta dziura będzie tak duża. Może jakiś błąd w montażu albo ocenie szczelności głowicy? Sprawdź dobrze założone uszczelki pod głowicami, może któraś ma wadę. Trzymam kciuki!
Fan AUDI!!!!

lorakw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 19 sie 2015, 21:40
Lokalizacja: warszawa

Post autor: lorakw » 01 paź 2015, 13:55

Raczej na pewno problem jest z pierwszym cylidrem. Tylko tam dmucha. Wszędzie indziej jest dobrze. Oby to głowica była...

soul
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 03 lis 2013, 19:32
Lokalizacja: Lublin / Łęczna

Post autor: soul » 02 paź 2015, 09:28

pęknięcie tuleji cylindra ... przeciez juz nawet o tym było na forum.
Instalacje gazowe LPG - Profesjonalny Montaż/poprawki/strojenie - Lublin (Lubelskie) > Zapraszam > PW
Galeria moich montaży - LPG Forum

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga