Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 Allroad] Zawieszenie - dziwna praca

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Zerd
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 26 lip 2015, 20:05
Lokalizacja: Warszawa / Leszno

[A6 C5 Allroad] Zawieszenie - dziwna praca

Post autor: Zerd » 10 wrz 2015, 08:13

Wiem że dużo czytania ale proszę o pomoc i może jakieś sugestie.

Forumowicze opiszę swój przypadek i dziwne zachowanie zawieszenia. Mianowicie podczas zakupu auta teoretycznie wszystko działało lecz długo się unosił w górę. Po zakupie i kilku tygodniach jazdy zauważyłem że zaczyna usiadać mi lewym przednim kołem. Po jakimś czasie przestał pompować wyrzucając różne błędy w tym blokowanie układu poprzez stale zapaloną kontrolkę na liczniku. Błędy wywalało różne, m.in. 01772, 01577, 01780 i jeszcze pewnie kilka innych... Przejrzałem cały układ, okazało się że lewy przedni miech był wymieniany na zamiennik, dodatkowo rozebrałem kompresor (przeczyściłem i przesmarowałem pierścień bo już się kończy), poskładałem wszystko + zrobiłem adaptacje zawieszenia z obniżeniem o 40mm. Auto zaczęło pracować tak ja powinno tj. szybko pompuje i schodzi z poszczególnych poziomów, wszystko wedle regułki, powyżej 35 km/h zrzuci z 4 na 3, na autostradzie powyżej 130 km/h zrzuci z 2 na 1, po powrocie na normalną drogę (do 120 km/h) podniesie z powrotem na 2 ale zaczęły dziać się inne dziwne rzeczy :/

Teoretycznie poziom wyjściowy jest ustawiony na 2. Ostatnio co nie podszedłem do auta, przekręcam zapłon a auto jest już ustawione na poziom 3. Zaobserwowałem że kończąc jazdę na poziomie czy to 1 czy to 2 i zamknięciu drzwi (sygnał z centralnego) auto od razu podnosi się na poziom 3 z zasobnika powietrza (bez włączania kompresora) i tak zostaje. Podpiąłem vaga a obecnie odczytane błędy to 01836 35-10 oraz 01772 27-10. Wykasowałem błędy i ucieszyłem się bo przestał się podnosić po zamknięciu drzwi na poziom 3 niestety przedwcześnie bo po nocy zaczął tym razem kucać ale nie jak wcześniej na lewe przednie koło a tym razem na prawe przednie. Przy takim stanie rzeczy po przekręceniu zapłonu zaczyna upuszczać tył do równego poziomu tj. poziomu 1. Po odpaleniu auta kompresor się włączy i wyrówna całe auto ale na poziomie 1. Nie podnosi go do poziomu 2 który to teoretycznie jest ustawiony jako poziom startowy (wyjściowy).

Wydaje mi się że uwalony może być rozdzielacz ale proszę o jakieś sugestie / podpowiedzi. Z góry dziękuję za zainteresowanie.

[ Dodano: 2015-09-10, 08:13 ]
Mam jeszcze kilka pytań odnośnie działania

1. Auto dopompowuje praktycznie przy każdym hamowaniu (czas pompowania ok 3-5 s). Czy to jest normalne ?
2. Jak często powinien się włączać kompresor ?
3. O ile maksymalnie można obniżyć auto podczas adaptacji zawieszenia ?

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 13 wrz 2015, 15:32

Czy przy prędkości poniżej 90 km/h zejdzie na poziom 2, a poniżej 130 km/h obniży się na 1 ?

Wydaje mi się że coś masz z kodowaniem albo sterownikiem nie tak, teraz poziom 3 jest ustawieniem "domyślnym" dla sterownika.
Zerd pisze:1. Auto dopompowuje praktycznie przy każdym hamowaniu (czas pompowania ok 3-5 s). Czy to jest normalne
Raczej nie jest to normalne, u mnie tego nie zarejestrowałem, aczkolwiek wiem że są przypadki że kompresor co chwilę dopompowuje powietrze, w sumie cholera wie czemu.
Zerd pisze:2. Jak często powinien się włączać kompresor
Jw.
Zerd pisze:O ile maksymalnie można obniżyć auto podczas adaptacji zawieszenia
Nigdzie nie dostaniesz jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, wiąże się z tym wiele problemów typu cierpiące poduszki, wahacze.
Warsztat, naprawy Audi A6.

Awatar użytkownika
Zerd
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 26 lip 2015, 20:05
Lokalizacja: Warszawa / Leszno

Post autor: Zerd » 14 wrz 2015, 11:48

Z tym kucaniem to moja gafa. Przewód był źle dokręcony dlatego uchodziło przodem. Teraz trzyma ciśnienie ładnie na którymkolwiek poziomie zostawię. Dzisiaj wpiąłem komputer i znowu te same dwa błędy.

01836 - sprężarka wyłączona
35-10 - sporadyczny
01772 - Przewód sygnałowy czujnika ciśnienia w układzie poziomowania pojazdu (G291)
27-10 - Niezrozumiały sygnał - Sporadyczny

Coś się kiełbasi z tym unoszeniem po zamknięciu auta. Raz unosi a raz nie. Nie dopatrzyłem się jakiejś reguły. Jeśli zacznie podnosić się po zamknięciu mogę przerwać ten tryb otwierając auto a wtedy opuści się z powrotem do poziomu na jakim auto zostało zgaszone i zostawione.

szalony czy zapamiętany tryb "domyślny" tak właśnie działa ? Tj. że po zamknięciu ustawia na tryb domyślny ? Możesz sprawdzić u siebie ?
Jak ustawia się tryb domyślny ?

Obecne kodowanie sterownika 34 jakie odczytałem to 25500 - coding standard
+4
+8
+16
+128
+256
+512
+8192
+16384

Czy ktoś się orientuje co oznaczają owe wartości ? Próbowałem wyszukać w sieci innych nastawów ale poległem.

[ Dodano: 2015-09-14, 11:48 ]
szalony pisze: Zerd napisał/a:
O ile maksymalnie można obniżyć auto podczas adaptacji zawieszenia

Nigdzie nie dostaniesz jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, wiąże się z tym wiele problemów typu cierpiące poduszki, wahacze.
To jest sprawa oczywista jednak gdzieś wyczytałem że ktoś za nisko opuścił auto a potem miał problem z adaptacją i przywróceniem do stanu fabrycznego, podczas adaptacji auto nie chciało mu się ustawić w tryb początkowy od którego zaczynamy kalibrację. Bardziej chodziło mi o ten minimalny próg żeby nie wpaść w taką samą sytuacje...

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 16 wrz 2015, 19:24

Zerd pisze: Możesz sprawdzić u siebie
Jeśli zamknę na poziomie trzecim to tak trzyma przez kilkanaście godzin. Na drugim tak samo. Nie próbowałem pierwszego ani czwartego, wiesz wolę nie grzebać w czymś co może zacząć śmierdzieć. Wartości na tą chwilę nie mogę sprawdzić bo znowu posypał się mi laptop a z nim Vagi, Etki itp. (Spadł z dachu Audiczki kumpla) <zalamka>
Warsztat, naprawy Audi A6.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja