Witam
Pacjent tak jak w temacie 2.4 BDV.
Problem z rozruchem pojawia się przeważnie na rozgrzanym silniku, tzn. jeśli na dworze mamy +/- 30°C nie ma znaczenia czy jeździłem wcześniej czy nie i tak autko na 99% nie odpali... Jak jest chłodniej problem też się pojawia, ale już nie w takiej skali. Zauważyłem również, że przy " kręceniu " pomaga dodanie gazu.
Po przeczytaniu internetów, wyszło mi, że do wymiany może być -->
* Zawór regulacji ciśnienia paliwa
* Zawór oparów paliwa
* Czujnik cieczy chłodzącej
* Czujnik zasysanego powietrza
I teraz moi mili pytanie do Was, od czego zacząć ? Tak aby nie pchać się w koszty. A może jest jeszcze coś, co warto sprawdzić?
[BDV 2.4 170 KM] Problem z rozruchem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
Re: Problem z rozruchem
W jakim kraju ty żyjesz, że masz aż tak wredny klimat? ...od -30 do +30 i nawet potrafi być jeszcze chłodniej (mroźniej) ...źle to napisałeś, więc pozwoliłem sobie zażartowaćjarek1 pisze:jeśli na dworze mamy +/- 30°C nie ma znaczenia czy jeździłem wcześniej czy nie i tak autko na 99% nie odpali... Jak jest chłodniej (...)
Zauważyłem również, że przy " kręceniu " pomaga dodanie gazu.
Nigdy, ale to przenigdy nie dodawaj gazu tuż przed i w trakcie rozruchu. Ten silnik ma zasilanie paliwem poprzez wtrysk, a nie gaźnik. Później będziesz miał tylko błędy i problemy. ...ano tak, już masz.
Pierwsze co, to diagnostyka VAG, czyli sprawdzenie i skasowanie ew. wyeliminowanie błędów. Bez tego, to jak wróżenie z fusów.
Uwierz mi, że na wschodzie PL wszystko jest możliwe
Dobra a tak poważnie, diagnostyka była ( fakt że miesiąc temu - ale problem już był ) ... przy okazji serwisu LPG i nie wywaliło żadnych błędów. Więc nie wiem za bardzo jak do tego podejść. Majster od gazu wspominał coś o czujniku położenia wału, ale wydaje mi się, że powinno coś pokazać
Chodzi mi po głowie jeszcze jedna rzecz -> odkręcałem i czyściłem przepustnicę ... Może to mieć coś wspólnego ?
Dobra a tak poważnie, diagnostyka była ( fakt że miesiąc temu - ale problem już był ) ... przy okazji serwisu LPG i nie wywaliło żadnych błędów. Więc nie wiem za bardzo jak do tego podejść. Majster od gazu wspominał coś o czujniku położenia wału, ale wydaje mi się, że powinno coś pokazać
Chodzi mi po głowie jeszcze jedna rzecz -> odkręcałem i czyściłem przepustnicę ... Może to mieć coś wspólnego ?
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
jarek1, , jeszcze -a6-c5-adaptacja-przepustnicy-vt40005.htm i jeszcze w kilku tematach na Forum na pewno jest procedura adaptacji opisana.
Lektor.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga