[A6 C5] Dymi się z bloku silnika, prawdopodobnie z wycieku o
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 104
- Rejestracja: 07 sty 2015, 18:13
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Pomorskie
O to chodzi że to nie ja wymieniałem uszczelkę ale mechanik i mnie przy tym nie było zaślepki nie wymieniałem ale wg mnie jest gorzej niż przed wymiana zresztą mechanik mówił że uszczelka była prawie jak nowa ale wymienili czy dali silikon na rogach nie wiem nawet czy o tym wiedzą zawsze się staram być przy mechaniku i pilnować i podpowiadać a teraz nie byłem i są niestety problemy będę musiał zrobić to jeszcze raz łącznie ze sprawdzeniem i ewentualna wymianą "kapsla" ale jak mam sprawdzić czy to nie jest wina odmy i z jakich elementów się składa? i druga część poprzedniego pytania czy ma też wpływ na to błąd 17887elwarka1 pisze:Kosmy, ezektora w tym silniku nie szukaj, bo go tam nie ma. Jak wymieniałeś uszczelki pod pokrywą, to wymieniłeś też pod napinaczami i czy wymieniłeś też zaślepki wałków z tyłu silnika? Sylikon dany w odpowiednie miejsca w czasie wymiany? Tam nie ma innej opcji, musi sadzić z góry silnika na kolektor i turbiny, dlatego dymi.
Z tego co kojarzę to błąd 17887 związany jest z podciśnieniem układu hamulcowego, sprawdź wszystkie wężyki, od DV też. Przy wymianie tych uszczelek trzeba bardzo, ale to bardzo dokładnie oczyścić powierzchnie i dokładnie ułożyć uszczelkę. Może się nie przyłożyli przy tej wymianie i jest jeszcze gorzej niż przed. Sprawdź jeszcze te zaślepki.
[
[
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 104
- Rejestracja: 07 sty 2015, 18:13
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Pomorskie
A to ciekawe rano były po 40 teraz 44Mazdomania pisze:Ja jak szukałam do siebie części (akurat uszczelek pod dekle, nastawniki i zaślepekelwarka1 pisze:Gosia, dzięki za takie info. Niedawno wymieniałem sam uszczelki pod pokrywami, napinaczami i te nieszczęsne zaślepki. I oczywiście z zaślepek zaczęło się lać znowu. Kupiłem zamiennik febi i się dziwiłem, że aż tak lekko wszedł. Teraz już wiem dlaczego.Mazdomania pisze:Kupisz i zamiennik w motoryzacyjnym, ale on jest o milimetr mniejszy i mimo wymiany wraz cieknieZapytaj w najbliższym ASO o cenę, ale to nie jest drogie (ok. 35-40zł/szt z tego co pamiętam)
) to znalazłam takie info w sieci, dlatego napisałam i fajnie, że komuś się przydała informacja
diabeleek tak przy okazji tych zaślepek to z tego co widzę u SID-a są na stanie:
http://sidmotorsport.pl/pl/test/2030-za ... owicy.html
Zadzwoń, to może będziesz miał szybciej
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 616
- Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
- Imię: Filip
- Rocznik: 2000
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów
Włożyłem dwie nowe zaślepki z ASO. Posmarowałem je jeszcze silikonem dla pewności, ale tak jakoś nie mam zaufania - weszły z pewnym oporem.
Tam olej nie jest pod jakimś wysokim ciśnieniem, żeby one nie wyleciały?
[ Dodano: 2015-09-07, 11:22 ]
Po wymianie zaślepek wałka rozrządu połowicznie problem ustał. Tzn. nie cieknie już z tyłu silnika jednak i tak się trochę dymi po otwarciu maski i czuć smród oleju ale z innego miejsca.
Na poniższych fotach zaznaczyłem miejsce dymienia. Dym wydobywa się między silnikiem a taka aluminiową blachą pod zbiorniczkiem płynu chłodniczego (co to wogole za blacha).
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Tam olej nie jest pod jakimś wysokim ciśnieniem, żeby one nie wyleciały?
[ Dodano: 2015-09-07, 11:22 ]
Po wymianie zaślepek wałka rozrządu połowicznie problem ustał. Tzn. nie cieknie już z tyłu silnika jednak i tak się trochę dymi po otwarciu maski i czuć smród oleju ale z innego miejsca.
Na poniższych fotach zaznaczyłem miejsce dymienia. Dym wydobywa się między silnikiem a taka aluminiową blachą pod zbiorniczkiem płynu chłodniczego (co to wogole za blacha).
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 616
- Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
- Imię: Filip
- Rocznik: 2000
- Moje auto: Allroad C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów
Możesz pomacać ręką czy jest spocone.Kosmy pisze:Witam czy jest jakaś możliwość włożenia ręki by pomacać czy tam się sączy olej spod tych zaślepek lub popatrzyć małym lusterkiem takim na teleskopie prawa strona (od pasażera ) była wymieniana uszczelka a jest gorzej czyli mocniej dymi
[ Dodano: 2015-09-09, 15:46 ]
Z zaślepek nie cieknie i nie leci dym do środka tak jak to było przed wymianą więc zabieg oceniam na duży plus.Mazdomania pisze:. Jeśli stamtąd Ci dymi to na pewno cieknie pod deklem i daje na kolektor wydechowy.
W związku z tym, ze do kabiny dochodzi nieprzyjemny zapach oleju to czy wymiana filtra przeciwpyłkowego z węglem pomoże i nie będzie śmierdzieć w kabinie?
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Ale ja nie miałam na myśli zaślepek wałków, tylko uszczelkę pod pokrywą zaworów. Wymiana filtra nic nie da, dalej będzie śmierdziało spalonym olejem w kabinie.diabeelek pisze:Z zaślepek nie cieknie i nie leci dym do środka tak jak to było przed wymianą więc zabieg oceniam na duży plus.
Zdejmij tą plastikową osłonę, która jest na wierzchu silnika i odchyl (stojąc przodem do auta) tą osłonę termiczną na prawo, a zobaczysz, że pod uszczelką mokro od oleju.
P.S. Przed chwilą zerknęłam i w ASO za zaślepkę wałka rozrządu płaciłam 36,46zł./szt.