Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6 3.0 TDI 240 KM]

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Woijtek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 25 sie 2014, 10:15
Lokalizacja: Warszawa

[A6 C6 3.0 TDI 240 KM]

Post autor: Woijtek » 31 sie 2015, 15:46

Rozważam zakup takiego auta, ale nie igły z Niemiec z nalotem 180k, tylko pięcioletni z salonu w PL o nalocie (mam nadzieję nie kręconym) 280k. Czy mogę Was prosić o informacje, jakie podzespoły silnika mogą grozić padnięciem przy takim przebiegu, oraz ewentualnie jakie powinny już być uprzednio wymienione. Poszukiwałem informacji na forum ale chyba brak zbiorczego wątku.

Lustrous
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 12 lis 2014, 07:56
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrzeszów

Post autor: Lustrous » 01 wrz 2015, 14:21

Jeśli chodzi o diesla i nie tylko to bardzo dużo ...
Wymiana oleju w skrzyni (drogi koszt)
Piezowtryski 6 sztuk ( okolo 1400zł sztuka)
Nie wiele km zostaje do wymiany rozrządu
I wiele wiecej rzeczy których nie jestes wstanie od razu przewidziec, zalezy tez od wyposażenia auta.

Audi A7 Klub

Post autor: Audi A7 Klub » 01 wrz 2015, 17:26

Lustrous, piszesz o swoim bmk. Kolega zaznaczył, że ma to być już polift. Więc rozrząd będzie ok. Wtryski również powinny być ok. CO do skrzyni to zależy czy ktoś wcześniej wymieniał czy nie. Jeżeli nie to 2500zł i wymiana zrobiona. Co do reszty to jak w każdym innym aucie może się posypać a może jeździć i jeździć .

Awatar użytkownika
Woijtek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 25 sie 2014, 10:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Woijtek » 01 wrz 2015, 18:14

Dziękuję za informacje. To ma być silnik CDYA lub CDYC, nie wiem czym się różnią te modele.

Audi A7 Klub

Post autor: Audi A7 Klub » 01 wrz 2015, 18:55

Woijtek, Wszystkie silniki, które mają już 4 znaki w kodzie są poprawione i nie powinny stwarzać problemów. Oczywiście jak się będzie o nie dbać.

widokzgierz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 24 gru 2014, 15:10
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: widokzgierz » 01 wrz 2015, 22:42

Z tego co mi wiadomo a wiadomo że oleju w skrzyni nie powinno się wymieniać - tak zaleca ASO.
Co do rozrządu to jest łańcuszek którego też nie powinno się wymieniać chyba że przy jedzie odczuwalne jest szarpanie i hałas łańcucha - tu koszt bedzie bardzo duzy około 10k
Jak sie nie ma co sie lubi

Awatar użytkownika
fireman.uns
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 08 cze 2013, 12:30
Lokalizacja: Warmia

Post autor: fireman.uns » 02 wrz 2015, 04:49

@widokzgierz- poczytaj najpierw trochę forum, a dopiero potem dawaj rady. Swoim postem tylko zamieszanie wprowadzasz...

Audi A7 Klub

Post autor: Audi A7 Klub » 02 wrz 2015, 15:26

widokzgierz, Nie zaśmiecaj głowy ludziom w potrzebie. Zasada jest jedna :

Olej w skrzyni zawszesię wymienia. A aso mówi, że się nie wymienia bo oni mają z tego hajs za wymianę całej skrzyni a nie tylko oleju.

Łańcuch w rozrządach również jest narażony na rozciąganie a do tego dochodzą słabej jakości napinacze, które nie wytrzymują i powodują właśnie przeskakiwanie rozrządu a na samym początku jego hałasowanie.

cbartek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 14 paź 2013, 14:59
Lokalizacja: Poznań

Post autor: cbartek » 02 wrz 2015, 15:54

Najważniejsze czy auto było serwisowane i wymiany olejów przebiegały według książki.
Przebieg 280 tys. świadczy że autko dużo podróżowało. Ale jeśli ktoś dbał to nie powinno być żadnego problemu. Sprawdz po VIN-ie jakie serwisy miał robione.
P.S. gdybyś miał problem z ustaleniem historii po VIN napisz na priv. pomogę

Awatar użytkownika
Woijtek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 25 sie 2014, 10:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Woijtek » 03 wrz 2015, 00:10

dziękuję za uwagi. Mam jeszcze pytanie czy poszukiwać tipa czy manuala. Od zawsze byłem fanem manuali (bezawaryjność, 100% czucia auta "pod ręką", brak opóxnionej reakcji) ale starzeję się chyba i mam chęć wypróbować czy istotnie skrzynie automatyczne zapewniają komfort, tym bardziej że głównie poruszam się w korkach. czy tiptroniki istotnie są wolne i denerwująco opóźnione wobec poleceń kierowcy?

Koledzy jak myślicie, jakie to będzie odczucie przesiąść się po 20 latach z manuala na automat? Bo się waham.

cbartek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 14 paź 2013, 14:59
Lokalizacja: Poznań

Post autor: cbartek » 03 wrz 2015, 08:29

od 2 lat jeżdżę tip i jestem bardzo zadowolony. Żałuje że tak późno zasiadłem za kierownicą auta z automatem.

poczekaj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 14 sty 2015, 15:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: poczekaj » 03 wrz 2015, 09:50

Zawsze byłem zwolennikiem manuali. Teraz bardzo żałuję, że moje a4, nie ma tipa. Wściec się można szuflując tymi biegami, szczególnie w jeździe po mieście. Nigdy więcej mocnego diesla bez automatu.

Audi A7 Klub

Post autor: Audi A7 Klub » 03 wrz 2015, 15:09

Woijtek, Bierz tipa bez żadnego zastanawiania się. Ja też trochę przejeździłem manualem ale jak wpadło mi tip w rękę to już nie chciałem innej skrzyni. Co do samego tipa - skrzynia jest bardzo szybka i nie zamula kierowcy. Chcesz wyprzedzić to ona od razu wie co ma robić :)

Awatar użytkownika
Woijtek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 25 sie 2014, 10:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Woijtek » 03 wrz 2015, 16:39

KL4K50N pisze:Woijtek, Bierz tipa bez żadnego zastanawiania się. Ja też trochę przejeździłem manualem ale jak wpadło mi tip w rękę to już nie chciałem innej skrzyni. Co do samego tipa - skrzynia jest bardzo szybka i nie zamula kierowcy. Chcesz wyprzedzić to ona od razu wie co ma robić :)
dzięki za poradę, chyba mnie przekonałeś :) co prawda znam ludzi którzy twierdzą że dziura w tipach sprawia że to już nie to samo co manual... i że skrzynia jest wolna. a ja chcę go trochę podpalić po zakupie.

Audi A7 Klub

Post autor: Audi A7 Klub » 03 wrz 2015, 18:18

Woijtek, Nie słuchaj ich, każdy chwali to co ma. Po drugie strasznie ciężko jest znaleźć 3.0TDI w manualu. A potem będziesz żałował, że musisz zmieniać biegi szybciej niż pomyślisz. Jeżeli tip jest zadbany, olej zmieniany to sprawi Ci taka frajdę z jazdy, że już nie będziesz chciał powrotu do manuala. Ja teraz mam manual i nawet nie weisz jak brakuje mi tipa <nerwus>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga