[A6 C5 2.4]Problem z temperaturą chłodzenia
Witam mam spory problem w audiku , mianowicie chodzi o to wymieniałem chłodnice bo stara sie po latach z użyła i przeciekała płyn został zalany układ odpowietrzony a mimo to temperatura wody dochodzi do 105 stopni coś koło tego a temperatura oleju do 120 wcześniej na starej chłodnicy tego nie było olej trzymał około 90- 95 i borygo to samo , z tego co mówił mi znajomy to że może być termostat chodzic nie wiem bo kable przy chłodnicy są gorące a on twierdzi ze może się cały nie otworzył i że to jego wina , pomocy wie ktoś co o tym myśleć albo miał ktos podobnie ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Jesli podczas jazdy temperatura jest ok, a gdy stajemy w korku to nagle rosnie.......i gdy ponownie ruszamy w trase to temperatura znowu sie normuje.........to nie szukajmy od razu przczyczyn tam, gdzie jest najmniejsze prawdopodobienstwo. Praktycznie na 90 % jest to problem z chlodzeniem w obrebie samej chlodnicy......czyli wisko lub wentylator elektryczny. Radze najpierw posprawdzac prace wentylatorow a dopiero potem brac sie za termostat, i inne podzespoly.
Logiczne jest przeciez, ze jesli podczas jazdy, temperatura jest ok, a w korku rosnie to jest to wina niedostatecznego przeplywu powietrza przez chlodnice (najczesciej padniety ktorys wentylator).
Logiczne jest przeciez, ze jesli podczas jazdy, temperatura jest ok, a w korku rosnie to jest to wina niedostatecznego przeplywu powietrza przez chlodnice (najczesciej padniety ktorys wentylator).
jeśli chodzi o wentylator to ten z wiskiem działa kręci sie jest ok , a drugi wentylator elektryczny sie włącza normalnie jak samochod uzyska ponad 90 stopni , co do temperatury oleju zawsze miałem 90 -95 czy w mieście czy w korku czy w trasie czasami jak dostał buta to do 100 doszło a teraz jest cały czas 110 - 120 a boryga tak jak dzisiaj jest chłodniej była taka umiarkowana ale tez sie wychylała poza 90 , wczesniej nawet w upalne dni było ok tam do 97 stopni doszło wentylator sie odpalil i zaraz 90 miał ale nigdy ponad 100
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Twoj przypadek jest troszke inny od tego, ktory opisalem....przynajmniej tak wnioskuje.matix6611 pisze:jeśli chodzi o wentylator to ten z wiskiem działa kręci sie jest ok , a drugi wentylator elektryczny sie włącza normalnie jak samochod uzyska ponad 90 stopni , co do temperatury oleju zawsze miałem 90 -95 czy w mieście czy w korku czy w trasie czasami jak dostał buta to do 100 doszło a teraz jest cały czas 110 - 120 a boryga tak jak dzisiaj jest chłodniej była taka umiarkowana ale tez sie wychylała poza 90 , wczesniej nawet w upalne dni było ok tam do 97 stopni doszło wentylator sie odpalil i zaraz 90 miał ale nigdy ponad 100
Jesli wymieniales chlodnice to zapewne kupiles jakis zamiennik, a wyjales stary, padniety.....ale jednak oryginal. Moze tu lezy problem......wymiana ciepla w nowej chlodnicy moze nie ma takiej sprawnosci, jak oryginal, moze rozni sie nieco konstrukcja,gruboscia, liczba rurek wewnatrz........powodow moze byc kilka. Jak zarzucisz klime to wentylator elektryczny pracuje

tak pracuje na 100% ale dzisiaj właśnie juz jest niby dobrze a nic nie robiłem wracałem z trasy 20km do miasta i trzymał temperaturę olej lekko ponad 100 i woda 90 nic nie ruszyło , i właśnie juz sam nie wiem ... dzisiaj jest o wiele chłodniej niż było w sobote , a w sobote to dosłownie sie gotował , ale nigdy przy dużych temperaturach na zewnątrz nie miałem problemu z audikiem ... dopiero po tej wymianie . Bylem u mechanika i twierdzi ze albo termostat sie przycina albo czujnik , termostat niby 50zł wiec nie wiele ale rozbierania od groma wolał bym tego uniknąć a czujnik wydaje mi sie dobry tyle czasu był dobry a w trakcie wymiany nie zostawał odpinany..
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Nie, jest idealny stan pomiędzy min-max wiec wszystko gra będę nadal obserwował jeśli bd to samo to planuje brać sie do wymiany termostatu i czujników jeśłi to nic nie da to nie wiem
[ Dodano: 2015-08-10, 23:47 ]
http://zapodaj.net/0a67e3ebce117.jpg.html
oto fotka temperatury w malutkim korku w sobotę korek może był przez dosłownie 4 min
[ Dodano: 2015-08-10, 23:47 ]
http://zapodaj.net/0a67e3ebce117.jpg.html
oto fotka temperatury w malutkim korku w sobotę korek może był przez dosłownie 4 min
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Moze termostat nie otwiera sie do konca i przez to jest slaba cyrkulacja plynu przez chlodnice. A wiskoze masz sprawna
Bo to ze wiatrak sie obraca na wolnych obrotach, to nic nie znaczy. Mi ktos podpowiadal, zeby sprawdzic wisko na zimnym silniku a potem na goracym. Na zimnym zgaszonym silniku, wisko powinno dac sie leciutko obrocic reka. Na rozgrzanym ale tez zgaszonym silniku, wisko powinno chodzic ciezko i duzo trudniej go zakrecic reka. Jesli w twoim przypadku wisko bedzie sie obracac lekkow jednym i drugim przypadku to masz przyczyne problemu.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 02 wrz 2015, 07:32
- Lokalizacja: Żary
Problem z wentelatorem
Witam Kolegów 
Podłączam się do tematu!
W mojej Audianie mam podobny problem. Jeżdżąc temp. silnika 90C czasem jak mu dam po garach w mieście troszkę wzrośnie ale wentylator działa i chce schłodzić. Zas problem sie zaczyna gdy kończę przejażdżkę i gaszę silnik temp 90C po chwili sprawdzam a temp juz wzrosła do 100-105C a wentylator się nie załącza aby silnik schłodzić
W każdym innym aucie wentylator mi się załącza po zgaszonym silniku.
Pytanie czy to będzie przyczyna czujnika czy jakiś inny mankament??

Podłączam się do tematu!
W mojej Audianie mam podobny problem. Jeżdżąc temp. silnika 90C czasem jak mu dam po garach w mieście troszkę wzrośnie ale wentylator działa i chce schłodzić. Zas problem sie zaczyna gdy kończę przejażdżkę i gaszę silnik temp 90C po chwili sprawdzam a temp juz wzrosła do 100-105C a wentylator się nie załącza aby silnik schłodzić

W każdym innym aucie wentylator mi się załącza po zgaszonym silniku.
Pytanie czy to będzie przyczyna czujnika czy jakiś inny mankament??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Osobiście to tylko w starym Polonezie spotkałem się z sytuacją, że wentylator elektryczny pracował po zgaszeniu auta. Słyszałem co prawda, że sa modele aut, w których tak pracuje wentylator, ale w Audi po zgaszeniu silnika nie pracuje żaden wentylator i tak powinno pozostać. Osobiście uważam, że bezsensowna jest praca wentylatora chłodnicy po wyłączeniu źródła ciepła. Jeśli ciepło przestaje być wytwarzane, odcinamy jego źródło, to po co ma pracować wentylator 

- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Wentylator załącza się kiedy wzrośnie temperatura płynu w chłodnicy bo wtedy ma sygnał, że pęd powietrza nie jest w stanie go schłodzić i ten pęd trzeba wymusić wentylatorem. Po zgaszeniu silnika nie ma krążenia płynu więc w chłodnicy temp pozostaje bez zmian, a że silnik jest rozgrzany i ciepło cały czas oddaje to podniesie się temperatura płynu w silniku. Po ponownym odpaleniu temperatura zaraz spada bo załącza się obieg i płyn jest znów chłodzony w chłodnicy. Wszystko jest w jak najlepszym porządku.