Witam.
Mam taką przypadłość w mojej szóstce, że wciśnięcie pedału gazu do końca daje dużo słabsze przyśpieszenie niż np. stopniowe jego wciskanie.
Ponad to jeśli stopień wciśnięcia pedału gazu będzie zbyt duży w SPAM do aktualnych obrotów silnika, to silnik przyśpiesza powoli, tak jakby trochę się dusił, jakby chciał "ciągnąć" a nie mógł. A gdy w takiej sytuacji zacznę powolutku odpuszczać gaz, to w pewnym momencie silnik nagle dostaje większego powera i wtedy przy dalszym wciskaniu pedału silnik już ładnie "ciągnie".
Ja wiem, że moment obrotowy zależy od obrotów silnika, ale chodzi mi o to, że gdy silnik ma np. 2000rpm i wcisnę gaz do połowy, to przyśpieszenie do 3000rpm zajmie mu dłużej niżeli gdybym wciskał gaz stopniowo i z wyczuciem.
Czy wiecie jak to poprawić aby wciśnięcie pedału gazu do samego końca zawsze skutkowało możliwie najlepszym przyśpieszaniem silnika?
Nie wiem jak to lepiej opisać, ale trochę mnie drażni ta sytuacja z tym przyśpieszaniem, bo chciawszy szybko kogoś wyprzedzić wciskam mocniej gaz, a tu silnik nie chce "iść".
[AGA 2.4 165 KM] Słabe przyśpieszanie przy mocniejszym wciśn
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
Czy masz na myśli potencjometr? ...nie wiem jak to wygląda, ale poprzedni mechanik, jak niwelował mi luz w pedale gazu, to wspominał, że owy potencjometr jest już dość wyślizgany.
Mam jeszcze jedno zjawisko, o którym zapomniałem napisać wcześniej, a mianowicie jest to lekkie nierównomierne przyśpieszanie raczej na zimnym silniku gdy na spokojnie się rozpędzam. To jest dobrze wyczuwalne, że silnik krótkimi momentami ciągnie słabiej.
Czy da radę zrobić to samemu, czy to już wyższa szkoła jazdy?
PS.
Kabel mam Viaken-owski, program VCDS Lite. Ale jak chciałem wejść w sekcje "Engine", to po dłuższej chwili oczekiwania wyskakiwał komunikat o braku odpowiedzi modułu.
Mam jeszcze jedno zjawisko, o którym zapomniałem napisać wcześniej, a mianowicie jest to lekkie nierównomierne przyśpieszanie raczej na zimnym silniku gdy na spokojnie się rozpędzam. To jest dobrze wyczuwalne, że silnik krótkimi momentami ciągnie słabiej.
Czy da radę zrobić to samemu, czy to już wyższa szkoła jazdy?
PS.
Kabel mam Viaken-owski, program VCDS Lite. Ale jak chciałem wejść w sekcje "Engine", to po dłuższej chwili oczekiwania wyskakiwał komunikat o braku odpowiedzi modułu.
- yaszczur
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 822
- Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Moreno pisze:Czy masz na myśli potencjometr? ...nie wiem jak to wygląda, ale poprzedni mechanik, jak niwelował mi luz w pedale gazu, to wspominał, że owy potencjometr jest już dość wyślizgany.
Ten objaw wiąże się z tym co już opisałeś wcześniej.Moreno pisze:Mam jeszcze jedno zjawisko, o którym zapomniałem napisać wcześniej, a mianowicie jest to lekkie nierównomierne przyśpieszanie raczej na zimnym silniku gdy na spokojnie się rozpędzam. To jest dobrze wyczuwalne, że silnik krótkimi momentami ciągnie słabiej.
Dostęp nie jest tragiczny i nie trzeba do tego jakichś specjalistycznych narzędzi. Jeśli wcześniej "dłubałeś" coś przy aucie powinieneś dać radęMoreno pisze:Czy da radę zrobić to samemu, czy to już wyższa szkoła jazdy?

Musisz więc podjechać gdzieś na sprawdzenie błędów, to podstawa. Do adaptacji przepustnicy po czyszczeniu, czy też po wymianie VAG również będzie potrzebny.Moreno pisze:PS.
Kabel mam Viaken-owski, program VCDS Lite. Ale jak chciałem wejść w sekcje "Engine", to po dłuższej chwili oczekiwania wyskakiwał komunikat o braku odpowiedzi modułu.
Pozdrawiam...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
Jeszcze nie wyciągałem tej przepustnicy. Wymiana olejów i filtrów miała wyższy priorytet
...ale podczas wymiany filtra powietrza wyciągnąłem przepływomierz i obejrzałem go od środka - jest czysty, nie widziałem żadnych śladów kurzu, więc chyba raczej nie ma potrzeby jego czyszczenia.
A czy możecie powiedzieć jakie klucze są potrzebne do demontażu tej przepustnicy i jej rozkręcenia w celu wyczyszczenia oraz jakiego specyfiku użyć? ...ile mniej więcej czasu schodzi na to wszystko?


A czy możecie powiedzieć jakie klucze są potrzebne do demontażu tej przepustnicy i jej rozkręcenia w celu wyczyszczenia oraz jakiego specyfiku użyć? ...ile mniej więcej czasu schodzi na to wszystko?
poczytaj tutaj masz ładnie opisane ze zdjęciami :
http://www.audizine.com/forum/showthrea ... ACK-engine
http://www.audizine.com/forum/showthrea ... ACK-engine