Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] 1.8T po chipie - ocena wykresów

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Lechoooo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 03 lip 2014, 16:36
Imię: Lecho
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Lubelskie

[A6 C5] 1.8T po chipie - ocena wykresów

Post autor: Lechoooo » 25 sie 2015, 23:27

Witam, w końcu jestem po zrobieniu programu i chciałem Wam przedstawić co wyszło :)

A6 C5 1.8T 150KM AWT - nic nie modyfikowane, seryjne graty, zrobiony tylko sam program.

Śmiało komentujcie :) pozdr

wykres seria:


Obrazek

I pomiar i seria:

Obrazek

II pomiar:

Obrazek

Awatar użytkownika
Karolex...
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 29 sty 2012, 15:05
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Karolex... » 26 sie 2015, 21:03

A co tu komentować wykres jak wykres. Jeśli tuner chce to może go naciągnąć w każdą stronę. Pokaż logi to będzie można skomentować jak to wygląda. :D

Lechoooo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 03 lip 2014, 16:36
Imię: Lecho
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Lechoooo » 27 sie 2015, 21:58

Dużo można by pisać, tym bardziej ze przeczytałem wiele tematów gdzie ludzie pisali że w 1.8t 150KM 210Nm po chipie uzyskali 190KM i 280-300 Nm ... zastanawiam sie czy nie pojechac na korektę w celu zwiększenia momentu kosztem KM ? Powiedzcie czy będzie duża różnica jesli byłoby np. 180KM i 280-290 Nm ? Dodam że program miał być bezpieczny gdyż niedługo będę zakładał LPG, pozdrawiam

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 28 sie 2015, 14:50

Czemu zwiększenie momentu kosztem KM? jeżeli podciągniesz moment w dolnym zakresie obrotów, a w górnym przebieg momentu pozostanie ten sam, to moc maksymalna się nie zmieni, zmieni się natomiast moc przy niższym zakresie obrotów w których moment został podniesiony oczywiście na plus.
Większy moment z dołu to lepsze przyśpieszenie w dolnym zakresie. Im bardziej płasko przebiega moment tym bardziej jednostajne przyspieszenie. Wg mnie wykres jak najbardziej ok.

krzysiekml
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 03 paź 2012, 22:06
Lokalizacja: mlawa
Kontakt:

Post autor: krzysiekml » 29 sie 2015, 23:30

bardzo bobry wynik,moc około 6000obr <okok> a nie jak w większości przy 5200
Nm też dobry

Lechoooo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 03 lip 2014, 16:36
Imię: Lecho
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Lechoooo » 03 wrz 2015, 23:40

Dzięki Panowie za komentarze, myślałem ze kiepsko wyszło patrząc na wykresy innych 1.8t 150KM, ale mimo wszystko został mały niedosyt bo chcialo by sie miec troche wiecej Nm ;) , z drugiej strony czy bardzo bym odczuł zmiane na np. 190 KM i 280 - 290 Nm ? Chodzi o różnice raptem 20-30Nm.
I czy mozliwe jest zeby max moment po chipie był zachowany od 3 do 5 tys obrotów podobnie jak w serii ?
Program miał być bezpieczny bo na seryjnych gratach i pod LPG , radzili zeby juz tak zostawić wiec zostalo, a teraz mysle zeby znowu cos dłubnąć, moze wywalić kata i wstawić downpipe z allegro za 500 zł ? Co myślicie ?

krzysiekml
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 03 paź 2012, 22:06
Lokalizacja: mlawa
Kontakt:

Post autor: krzysiekml » 04 wrz 2015, 00:09

jak tej mocy mało i motorownia zdrowa to zakładaj dp,k03s lub hybryda i wtrysk wydajniejszy,będzię pan zadowolony

MrcZk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 301
Rejestracja: 07 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: MrcZk » 04 wrz 2015, 15:11

wynik normalny jak na sam soft. natomiast sam piszesz ze program mial byc delikatny.Jak dla mnie to najlepiej przez robieniem softa pozbyc sie kata byloby wiecej Nm.Tak czy siak zawsze bedzie malo ile by nie bylo :), niebawem jade na hamownie to wrzuce swoj wykres bo auto juz prawie ogarniete.
pozdro
1.8T MrcZk'a hybryda itd

Lechoooo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 03 lip 2014, 16:36
Imię: Lecho
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Lechoooo » 16 wrz 2015, 23:00

krzysiekml pisze:jak tej mocy mało i motorownia zdrowa to zakładaj dp,k03s lub hybryda i wtrysk wydajniejszy,będzię pan zadowolony
motor zdrowy jak najbardziej ale wymiana tego co piszesz to juz niestety zbyt duże koszta dla mnie ;/

[ Dodano: 2015-09-16, 23:00 ]
MrcZk pisze:wynik normalny jak na sam soft. natomiast sam piszesz ze program mial byc delikatny.Jak dla mnie to najlepiej przez robieniem softa pozbyc sie kata byloby wiecej Nm.Tak czy siak zawsze bedzie malo ile by nie bylo :), niebawem jade na hamownie to wrzuce swoj wykres bo auto juz prawie ogarniete.
pozdro
no tak bezpiecznie mialo być ze wzgledu na przyszły montaz LPG, a co do pozbycia sie kata to własnie znajomy polecał mi to zrobić przed programem, teraz troche żałuje, ale czy na pewno jest czego ? ile mogło by być wiecej Nm ?

Mam jeszcze pytanie: jakbym teraz wywalił kata i wstawił downpipe to czy musze jechać na korekte programu ?

Awatar użytkownika
Karolex...
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 29 sty 2012, 15:05
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Karolex... » 20 wrz 2015, 15:18

Lechoooo pisze:motor zdrowy jak najbardziej ale wymiana tego co piszesz to juz niestety zbyt duże koszta dla mnie ;/
Jak turbo zdrowe to można zmienić wtryski i przekroczyć barierę 200KM i 300Nm, ale mogą zacząć się problemy ze sprzęgłem.
no tak bezpiecznie mialo być ze wzgledu na przyszły montaz LPG
Zapewne do zapętlenia tam jeszcze dużo brakuje. Po wykresie widać, że koks dołożony z dołu, a potem, albo turbo nie wyrabia, albo tak zrobiony soft. LOGI prawdę powiedzą.
Generalnie z bezpieczeństwem dla sprzęgła max Nm przesunąłbym wyżej i złagodził z dołu. Spokojnie można by osiągnąć wyższy Nm i lepsze odczucia z jazdy.
Lechoooo pisze:a co do pozbycia sie kata to własnie znajomy polecał mi to zrobić przed programem, teraz troche żałuje, ale czy na pewno jest czego ? ile mogło by być wiecej Nm ?
Jak kat nie jest zabity to nie licz na nic. Jak jest przy pchany to coś można poczuć.
Nie ma znaczenia czy go wyrzucisz teraz czy wcześniej... Korekty w sofcie nie ma potrzeby robić, ale jak nie wyłączyłeś przy robieniu softu drugiej sondy to po demontażu kata będzie walić checkiem.

krzysiekml
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 03 paź 2012, 22:06
Lokalizacja: mlawa
Kontakt:

Post autor: krzysiekml » 20 wrz 2015, 16:30

tam wtryski to już pewnie na granicy są a przy 200KM jak wogóle to jest do zrobienia na k03 to zaczną się problemy prędzej z samą turbiną jak sprzęgłem

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 20 wrz 2015, 19:53

Jak wyżej napisano logi prawde powiedzą czy mozna zrobić więcej czy nie i jak to wszystko wygląda, bo kreski to tylko można sobie na ścianie powiesić, co do pętlenia wtrysków seryjnych to w awt nie ma aż takiego dużego problemu, nie zapominajmy że w awt regulator jest 4 barowy na listwie który daje większe ciśnienie niż stałe 4 bar w a4 b6.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 20 wrz 2015, 21:36

Ja przy 190KM niestety już miałem zapętlanie wtrysków przy ok. 5500 ;/ Ale ja mam AEB'a.

Wtedy jest problem z LPG...

Pozdro
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

Awatar użytkownika
Karolex...
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 29 sty 2012, 15:05
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Karolex... » 21 wrz 2015, 17:47

AEB ma mniejsze wtryski niż AWT. :D
190KM w AEB na seryjnych gratach bez zapętlenia się nie da...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja