Ostatnio przeglądam forum i czytam o silniku 3.0 bo mam możliwość kupić takie auto ale niestety w tipie . Przebieg już 220 tkm więc troche się obawiam bo skrzynia może być do remontu
Opinie o silniku 3.0 ASN ? Czy dobra jednostka ?
Opinie o silniku 3.0 ASN ? Czy dobra jednostka ?
Cześć
Ostatnio przeglądam forum i czytam o silniku 3.0 bo mam możliwość kupić takie auto ale niestety w tipie . Przebieg już 220 tkm więc troche się obawiam bo skrzynia może być do remontu
Moje pytanie jaka to jest tak na prawdę jednostką bo opinie są pół na pół . Czytałem o uszkodzeniach fazatorów itd . Czy tu rozrząd jest na pasku czy łańcuchu ? Czy rozrząd jest z tyłu silnika czy jak w 2.4 które mam z przodu ? Koszty wymiany są dużo wyższe niż w zwykłej V6 bo oscylują w granicach 2000 zł ? Jak ma się eksploatacja takiego V6 w LPG ? ( Wiem , że spalania ogólnie 12-14 litrów LPG / 100km ) Dziękuje za każde opinie 
Ostatnio przeglądam forum i czytam o silniku 3.0 bo mam możliwość kupić takie auto ale niestety w tipie . Przebieg już 220 tkm więc troche się obawiam bo skrzynia może być do remontu
Witam.
Co do opinii o regulatorach faz rozrządu, to niestety prawda. Uszkodzenia wychodzą zwłaszcza często przy niewłaściwym oleju. Tu zastosowanie półsyntetyka jest karygodne. Tylko pełny syntetyk. Jeżeli juz ulegnie uszkodzeniu zawór czy "część hydrauliczna" wariatora, a to już w przypadku ASN'a jest dosyć skomplikowana i rozległa naprawa. Ale nie ma co dramatyzować i wcale nie musi się uszkodzić.
Rozrząd oczywiście jest na pasku z przodu silnika. Wymiana nie jest mega skomplikowana, ale robota tylko przy użyciu blokad, bo będą rozjazdy na bankach. I jeszcze jedna wada tych silników przychodzi mi do głowy. Lubi wciągać olej. Ale to nie tyczy się wszystkich ASN-ów. LPG znosi bardzo dobrze.
Jeżeli chodzi o tip, to skrzynia raczej trwała. Przy tym przebiegu już raczej konwerter będzie do wymiany. Tanio nie będzie. Konwerter regenerowany 600-800, fabrycznie nowy ZF 2000-2300, do tego demontaż skrzyni-jeżeli jest quattro to coś koło tysia, nowy olej 400-900 i już mamy prawie 5 koła przy ori częściach. Ale może już był wymieniany.
Co do opinii o regulatorach faz rozrządu, to niestety prawda. Uszkodzenia wychodzą zwłaszcza często przy niewłaściwym oleju. Tu zastosowanie półsyntetyka jest karygodne. Tylko pełny syntetyk. Jeżeli juz ulegnie uszkodzeniu zawór czy "część hydrauliczna" wariatora, a to już w przypadku ASN'a jest dosyć skomplikowana i rozległa naprawa. Ale nie ma co dramatyzować i wcale nie musi się uszkodzić.
Rozrząd oczywiście jest na pasku z przodu silnika. Wymiana nie jest mega skomplikowana, ale robota tylko przy użyciu blokad, bo będą rozjazdy na bankach. I jeszcze jedna wada tych silników przychodzi mi do głowy. Lubi wciągać olej. Ale to nie tyczy się wszystkich ASN-ów. LPG znosi bardzo dobrze.
Jeżeli chodzi o tip, to skrzynia raczej trwała. Przy tym przebiegu już raczej konwerter będzie do wymiany. Tanio nie będzie. Konwerter regenerowany 600-800, fabrycznie nowy ZF 2000-2300, do tego demontaż skrzyni-jeżeli jest quattro to coś koło tysia, nowy olej 400-900 i już mamy prawie 5 koła przy ori częściach. Ale może już był wymieniany.
W tych skrzyniach lubi padać sprzęgło hydrokinetyczne. Nie zbadasz tego inaczej niż tylko na jeździe próbnej. Główne objawy kończącego się sprzęgła w tipie to falujące obroty silnika w trakcie jazdy - praktycznie na każdym biegu oraz poszarpywanie skrzyni. Niestety zaniedbane sprzęgło w tym przypadku grozi poważnym remontem skrzyni. Moja beztroska kosztowała mnie 4,5 K PLN. Jakie ma to skutki dla całego auta odkryłem niedawno, gdy byłem zmuszony wymienić chłodnicę płynu chłodzącego. Nie jest tajemnicą, że tip potrzebuje chłodzenia oleju. Chłodnica oleju jest wbudowana w główny radiator. Po odkręceniu doprowadzenia oleju do chłodnicy zauważyłem, że wlot do niej był praktycznie całkiem zatkany przez opiłki metalu. Oznacza to niestety, że skrzynia praktycznie nie miała chłodzenia.
Na szczęście auto otrzymało nowy radiatorek i z pewnością z korzyścią dla tip-a.
Na szczęście auto otrzymało nowy radiatorek i z pewnością z korzyścią dla tip-a.
Jest - A6 C5 2.7t BEL, Allroad 2005, Tiptronic
Było - A6 C5 3.0 Quattro 2004, Avant, Tiptronic -skradzione
Było - B4 80 2.0 1992
Było - A6 C5 3.0 Quattro 2004, Avant, Tiptronic -skradzione
Było - B4 80 2.0 1992
Ja mam w posiadaniu Avanta ASN z Quattro i Tipem z 2004r. od listopada 2014r.
Obecnie mam najechane niecałe 205t km (oryginalny przebieg) z czego ja nastukałem ponad 15t km i złego słowa na to auto powiedzieć nie mogę. Rozrząd wymieniłem od razu przy kupnie i mechanicy mieli problem, bo nie mieli blokad do 3.0, ale po kliku dyskusjach z nimi zakupili i rozrząd został zrobiony tak jak powinien. Gaz założony STAG 300 z wtryskami Hana i reduktorem KME Golda - śmiga aż miło. Spalanie (mam ciężką nogę i obrotomierz często dochodzi pod czerwone pole) waha się w granicach 14-16l w cyklu mieszanym. Najniżej zszedłem do 10,5 przy jeździe zgodnie z przepisami i lekkim muskaniu gazu, czyli jak się chce to można
Co do skrzyni problemów większych nie mam. Olej był wymieniony razem z olejem w silniku i rozrządem, i prawdopodobnie nikt go wcześniej nie wymieniał. Był jeden incydent, że skrzynia wchodziła w tryb awaryjny, ale winowajcą była woda pod nogami pasażera, która dostała się do modułu komfortu. Po wysuszeniu problem zniknął. Cóż jeszcze mogę powiedzieć.. Czasem się zdarzy, że na trybie Sport przy redukcji z 1 na 2 czuć lekkie szarpnięcie, ale swoje już ta skrzynia przejechała.
Ogólnie jestem bardzo zadowolony z auta i złego słowa na niego powiedzieć nie mogę. 220KM wystarcza do sprawnego poruszania się i spod świateł nie problem wyrwać do przodu przed szereg
Niestety tip trochę spowalnia ten samochód, ale do codziennej jazdy w zupełności wystarcza.
Także ja polecam i jeśli auto zadbane to bym brał bez wahania
Obecnie mam najechane niecałe 205t km (oryginalny przebieg) z czego ja nastukałem ponad 15t km i złego słowa na to auto powiedzieć nie mogę. Rozrząd wymieniłem od razu przy kupnie i mechanicy mieli problem, bo nie mieli blokad do 3.0, ale po kliku dyskusjach z nimi zakupili i rozrząd został zrobiony tak jak powinien. Gaz założony STAG 300 z wtryskami Hana i reduktorem KME Golda - śmiga aż miło. Spalanie (mam ciężką nogę i obrotomierz często dochodzi pod czerwone pole) waha się w granicach 14-16l w cyklu mieszanym. Najniżej zszedłem do 10,5 przy jeździe zgodnie z przepisami i lekkim muskaniu gazu, czyli jak się chce to można
Co do skrzyni problemów większych nie mam. Olej był wymieniony razem z olejem w silniku i rozrządem, i prawdopodobnie nikt go wcześniej nie wymieniał. Był jeden incydent, że skrzynia wchodziła w tryb awaryjny, ale winowajcą była woda pod nogami pasażera, która dostała się do modułu komfortu. Po wysuszeniu problem zniknął. Cóż jeszcze mogę powiedzieć.. Czasem się zdarzy, że na trybie Sport przy redukcji z 1 na 2 czuć lekkie szarpnięcie, ale swoje już ta skrzynia przejechała.
Ogólnie jestem bardzo zadowolony z auta i złego słowa na niego powiedzieć nie mogę. 220KM wystarcza do sprawnego poruszania się i spod świateł nie problem wyrwać do przodu przed szereg
Także ja polecam i jeśli auto zadbane to bym brał bez wahania
Ja osobiście model auta z tym silnikiem tez polecam. Chciałem tylko, żeby kolega Runi1994 wiedział na co zwrócić uwagę przy ewentualnym zakupie.
Sam miałem a6 z tym silnikiem (moje na rynek USA) i byłem z niego bardzo zadowolony. Niestety auto pod osłoną nocy zmieniło właściciela bez mojej wiedzy i zgody. Długo szukałem dokładnie tego samego modelu, jednak ostatecznie wybór padł na Allroad-a w 2.7t (też z rynku USA) ale to zupełnie inny samochód wraz z jego zaletami i wadami oczywiście
Sam miałem a6 z tym silnikiem (moje na rynek USA) i byłem z niego bardzo zadowolony. Niestety auto pod osłoną nocy zmieniło właściciela bez mojej wiedzy i zgody. Długo szukałem dokładnie tego samego modelu, jednak ostatecznie wybór padł na Allroad-a w 2.7t (też z rynku USA) ale to zupełnie inny samochód wraz z jego zaletami i wadami oczywiście
Jest - A6 C5 2.7t BEL, Allroad 2005, Tiptronic
Było - A6 C5 3.0 Quattro 2004, Avant, Tiptronic -skradzione
Było - B4 80 2.0 1992
Było - A6 C5 3.0 Quattro 2004, Avant, Tiptronic -skradzione
Było - B4 80 2.0 1992
Moja odpowiedź na Twoje pytanie brzmi: NIE.
Jak nie masz nikogo kto ogarnie Ci ten silnik jak coś się spitoli to nawet go nie kupuj.
1. Co do uszkodzenia fazatorów to fakt, są problematyczne i ciężko jest je zdiagnozować. Wariator natomiast jest prosty jak konstrukcja cepa i raczej się nie psuje.
2. Problematyczny rozrząd (z przodu, tylko pasek, dobrze jest demontować przód aby było wygodne dojście), jeżeli już kupisz i oddasz mechanikowi do zrobienia to niech najpierw pokaże Ci że ma blokady do ustawiania rozrządu w tym silniku w innym wypadku uciekaj jak najdalej. Nawet jak już Ci pokaże że ma blokady to kwestia czy są one kompletne np takie:
http://wajan.info/products-page/blokady ... -30v-benz/
a nawet jak pokaże Ci że ma to powinieneś siedzieć i patrzeć mu na ręce przy ustawianiu, dlaczego: połowa sukcesu to wkręcenie trzpienia aby idealnie zblokować wał, wielu mechanikom nie chce się tego robić ponieważ dziura do trzpienia jest trudno dostępna, jest znak na kole pasowym ale niestety nie pozwala on na idealne ustawienie a mechanicy z natury są leniwi. Dalej, pasek napina się kluczami dynamometrycznymi co też ma znaczenie a jak wyzej wspomniałem, mechanik człek leniwy po co będzie brał klucz dynamometryczny jak ma pewną rękę
oczywiście nie wspomnę, że mechanicy na pamięć znają instrukcję i wiedza jak ustawia się rozrząd bez żadnej literatury fachowej.
3. Skomplikowany układ smarowania, nawet nie chce mi się o tym gadać.
4. Pękające bloki gdzie olej pojawia się w płynie chłodniczym albo odwrotnie. Jeżeli kupując ASN widzisz olej w zbiorniczku albo odwrotnie a sprzedający zapewnia że to uszczelka pod głowicą to wiedz, że on już wie że to nie uszczelka.
5. Aby powiedzieć miłe i ciepłe słowo o ASN bo bardzo przyjemna kultura pracy, cichy, nie trzęsie nim. Całkiem przyzwoity zapas mocny i raczej nie robi problemu z gazem. Spalanie różne. Ja na trasie nie uzyskałem mniej niż 12,5l gazu (tip+quattro+opony 225/55/16), średnie spalanie to 15-16 litrów w trybie mieszanym.
6. Oryginalne Konwertery przy tej mocny silnika rozlatują sie między 150-200k przebiegu. Jak zdarzy Ci się sytuacja, że będziesz miał konwerter do wymiany i trafisz na kumaty zakład naprawy automatów to niech wstawią Ci mocniejsze sprzęgło od 2.7T albo 4.2 jak dobrze pamiętam. Wtedy podobno ten tip robi sie niezniszczalny w tym silniku.
7. Oczywiście trzeba dbać o sondy lambda które są bardzo ważne dla tego silnika zwłaszcza jak masz gaz
polecam dobry emulator do sond (taki elektroniczny wpinany w przewody od sony w celu oszukania komputera) bo nawet mając sprawne katy i dobre sondy może jednak coś tam walić błędami przez co może znacząco zwiększyć Ci się spalanie.
Jak nie masz nikogo kto ogarnie Ci ten silnik jak coś się spitoli to nawet go nie kupuj.
1. Co do uszkodzenia fazatorów to fakt, są problematyczne i ciężko jest je zdiagnozować. Wariator natomiast jest prosty jak konstrukcja cepa i raczej się nie psuje.
2. Problematyczny rozrząd (z przodu, tylko pasek, dobrze jest demontować przód aby było wygodne dojście), jeżeli już kupisz i oddasz mechanikowi do zrobienia to niech najpierw pokaże Ci że ma blokady do ustawiania rozrządu w tym silniku w innym wypadku uciekaj jak najdalej. Nawet jak już Ci pokaże że ma blokady to kwestia czy są one kompletne np takie:
http://wajan.info/products-page/blokady ... -30v-benz/
a nawet jak pokaże Ci że ma to powinieneś siedzieć i patrzeć mu na ręce przy ustawianiu, dlaczego: połowa sukcesu to wkręcenie trzpienia aby idealnie zblokować wał, wielu mechanikom nie chce się tego robić ponieważ dziura do trzpienia jest trudno dostępna, jest znak na kole pasowym ale niestety nie pozwala on na idealne ustawienie a mechanicy z natury są leniwi. Dalej, pasek napina się kluczami dynamometrycznymi co też ma znaczenie a jak wyzej wspomniałem, mechanik człek leniwy po co będzie brał klucz dynamometryczny jak ma pewną rękę
3. Skomplikowany układ smarowania, nawet nie chce mi się o tym gadać.
4. Pękające bloki gdzie olej pojawia się w płynie chłodniczym albo odwrotnie. Jeżeli kupując ASN widzisz olej w zbiorniczku albo odwrotnie a sprzedający zapewnia że to uszczelka pod głowicą to wiedz, że on już wie że to nie uszczelka.
5. Aby powiedzieć miłe i ciepłe słowo o ASN bo bardzo przyjemna kultura pracy, cichy, nie trzęsie nim. Całkiem przyzwoity zapas mocny i raczej nie robi problemu z gazem. Spalanie różne. Ja na trasie nie uzyskałem mniej niż 12,5l gazu (tip+quattro+opony 225/55/16), średnie spalanie to 15-16 litrów w trybie mieszanym.
6. Oryginalne Konwertery przy tej mocny silnika rozlatują sie między 150-200k przebiegu. Jak zdarzy Ci się sytuacja, że będziesz miał konwerter do wymiany i trafisz na kumaty zakład naprawy automatów to niech wstawią Ci mocniejsze sprzęgło od 2.7T albo 4.2 jak dobrze pamiętam. Wtedy podobno ten tip robi sie niezniszczalny w tym silniku.
7. Oczywiście trzeba dbać o sondy lambda które są bardzo ważne dla tego silnika zwłaszcza jak masz gaz
-
Gość.
Przecie to spalanie na poziomie 4,2 co juz jest wystarczająca dyskfalifikacją dla tego rodzyneczka...fosfinkel pisze:Aby powiedzieć miłe i ciepłe słowo o ASN bo bardzo przyjemna kultura pracy, cichy, nie trzęsie nim. Całkiem przyzwoity zapas mocny i raczej nie robi problemu z gazem. Spalanie różne. Ja na trasie nie uzyskałem mniej niż 12,5l gazu (tip+quattro+opony 225/55/16), średnie spalanie to 15-16 litrów w trybie mieszanym.
Jeżeli słowo rodzynek odnosi się do silnika którym ja jeździłem to nigdzie nie napisałem i nie twierdziłem że mój silnik jest jakiś super. Aczkolwiek uważam że to spalanie jest w miarę w normie przy tej mocy silnika, wadze auta i napędach. Słyszałem oczywiście opinie że niektórzy potrafili zejść poniżej 10l LPG na 100 km ale ile jest takich osób? Ba powiem więcej, słyszałem że 4.2 potrafi spalić 8 litrów PB. Moze jakby mieć idealne sondy, nowe wtryski, idealne katy wydech itp to pewnie i spalanie byłoby mniejsze. W każdym razie nie nalezy się nastawiać że jak ktoś napisał że jego jednostka pali 10 litrów to egzemplarz która za nabędziemy też tyle będzie palić bo można się rozczarowaćApophis pisze:Przecie to spalanie na poziomie 4,2 co juz jest wystarczająca dyskfalifikacją dla tego rodzyneczka...fosfinkel pisze:Aby powiedzieć miłe i ciepłe słowo o ASN bo bardzo przyjemna kultura pracy, cichy, nie trzęsie nim. Całkiem przyzwoity zapas mocny i raczej nie robi problemu z gazem. Spalanie różne. Ja na trasie nie uzyskałem mniej niż 12,5l gazu (tip+quattro+opony 225/55/16), średnie spalanie to 15-16 litrów w trybie mieszanym.
-
Piotrek_85
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Chyba troche przesadzilesApophis pisze:Przecie to spalanie na poziomie 4,2 co juz jest wystarczająca dyskfalifikacją dla tego rodzyneczka...fosfinkel pisze:Aby powiedzieć miłe i ciepłe słowo o ASN bo bardzo przyjemna kultura pracy, cichy, nie trzęsie nim. Całkiem przyzwoity zapas mocny i raczej nie robi problemu z gazem. Spalanie różne. Ja na trasie nie uzyskałem mniej niż 12,5l gazu (tip+quattro+opony 225/55/16), średnie spalanie to 15-16 litrów w trybie mieszanym.
-
Gość.
Kochani. Mam ABZ z tipem tylko 4 biegowym więc pali tyle co S8. średnia LPG z ostatnich 3 lat to 14.7. Dynamicznie na autostradzie gdzie czesto przekraczam 200 to 17 w miescie to zalezy od miasta może być jak u was. W górach ok 20l w trasie szosowej przepisowej potrafiłem zejśc do 11,5 a na fis 8,8 jadac przepisowo nie emerycko.
A więc owe ASN to porażka. Moje auto waży 1820kg masy wlasnej i ma Q.
Automaty 5,hp cywilnych A8 jak są sprawne i sprawne sa silniki potrafia zejśc nieco ze spalania jeszcze.
Więc da się i wieksza pojemnośc nie oznacza wiekszego spalania!
A więc owe ASN to porażka. Moje auto waży 1820kg masy wlasnej i ma Q.
Automaty 5,hp cywilnych A8 jak są sprawne i sprawne sa silniki potrafia zejśc nieco ze spalania jeszcze.
Więc da się i wieksza pojemnośc nie oznacza wiekszego spalania!
Dla porównaniu moja na PB to te 16,5 litra w cyklu mieszanym nie maPiotrek_85 pisze:Chyba troche przesadzilesApophis pisze:Przecie to spalanie na poziomie 4,2 co juz jest wystarczająca dyskfalifikacją dla tego rodzyneczka...fosfinkel pisze:Aby powiedzieć miłe i ciepłe słowo o ASN bo bardzo przyjemna kultura pracy, cichy, nie trzęsie nim. Całkiem przyzwoity zapas mocny i raczej nie robi problemu z gazem. Spalanie różne. Ja na trasie nie uzyskałem mniej niż 12,5l gazu (tip+quattro+opony 225/55/16), średnie spalanie to 15-16 litrów w trybie mieszanym........4.2 moje i nie tylko moje......wciaga 18 litrow LPG w cyklu mieszanym. Miasto to 20-21. Na trasie nigdy nie zszedlem ponizej 16.5 litra. Jesli twoje spala znaczaco mniej, to sprawdz czy masz prawidlowa mieszanke, bo mozesz miec za ubogo.
-
Piotrek_85
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
No to ja juz sam nie wiem
ja mierze spalanie tankujac pod korek.....zeruje licznik.......nastepnie znowu tankuje do pelna i przeliczam. 15 litrow to komputer pokazuje.......ale realne wartosci wychodza u mnie niepodwazalnie.....
[ Dodano: 2015-10-04, 22:44 ]
W 9 litrow spalania w ponad 4 litrowym motorze to sorry nie uwierze dopoki nie zobacze za ile zatankowales i ile realnie przejedziesz
[ Dodano: 2015-10-04, 22:44 ]
Chlopaki.......sorry ale jak ktos podaje wartosci z komputera to nie ma o czym gadac.....jak glaskam pedal gazu to komputer podaje mi nawet 11 litrow. Tyle ze po przejechaniu 200 km to wiem ile musze zatankowac i ile mi litrow ubylo.....napewno nie jest to 11 litrow pokazane na kompie.Apophis pisze:W trasie szosowej na PB spalanie na poziomie 9litrów to u mnie normalka.
W 9 litrow spalania w ponad 4 litrowym motorze to sorry nie uwierze dopoki nie zobacze za ile zatankowales i ile realnie przejedziesz
-
Gość.
Weź pozmieniaj sobie sondy bo cie chyba oszukują. Mój FIS pokazuje dokładnie tyle ile ubywa z baku,LPG odpowiednio więcej tankowane zawsze pod korek.
Ponad 4 litrowy motor a moge za jakis miesiąc wam udowodnić(szykujcie komisje
) że zejde poniżej 9 w szosowej przepisowej jeździe.
Jak? Wkładam manuala
Ponad 4 litrowy motor a moge za jakis miesiąc wam udowodnić(szykujcie komisje
Jak? Wkładam manuala
-
Piotrek_85
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice










