Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Opinie o silniku 3.0 ASN ? Czy dobra jednostka ?

Silniki benzynowe
Runi1994
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 15 cze 2014, 14:10
Lokalizacja: Słubice

Opinie o silniku 3.0 ASN ? Czy dobra jednostka ?

Post autor: Runi1994 » 08 sie 2015, 09:18

Cześć

Ostatnio przeglądam forum i czytam o silniku 3.0 bo mam możliwość kupić takie auto ale niestety w tipie . Przebieg już 220 tkm więc troche się obawiam bo skrzynia może być do remontu ;/ Moje pytanie jaka to jest tak na prawdę jednostką bo opinie są pół na pół . Czytałem o uszkodzeniach fazatorów itd . Czy tu rozrząd jest na pasku czy łańcuchu ? Czy rozrząd jest z tyłu silnika czy jak w 2.4 które mam z przodu ? Koszty wymiany są dużo wyższe niż w zwykłej V6 bo oscylują w granicach 2000 zł ? Jak ma się eksploatacja takiego V6 w LPG ? ( Wiem , że spalania ogólnie 12-14 litrów LPG / 100km ) Dziękuje za każde opinie ;)

elwarka1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 06 gru 2014, 20:54
Lokalizacja: Warka

Post autor: elwarka1 » 09 sie 2015, 12:27

Witam.
Co do opinii o regulatorach faz rozrządu, to niestety prawda. Uszkodzenia wychodzą zwłaszcza często przy niewłaściwym oleju. Tu zastosowanie półsyntetyka jest karygodne. Tylko pełny syntetyk. Jeżeli juz ulegnie uszkodzeniu zawór czy "część hydrauliczna" wariatora, a to już w przypadku ASN'a jest dosyć skomplikowana i rozległa naprawa. Ale nie ma co dramatyzować i wcale nie musi się uszkodzić.
Rozrząd oczywiście jest na pasku z przodu silnika. Wymiana nie jest mega skomplikowana, ale robota tylko przy użyciu blokad, bo będą rozjazdy na bankach. I jeszcze jedna wada tych silników przychodzi mi do głowy. Lubi wciągać olej. Ale to nie tyczy się wszystkich ASN-ów. LPG znosi bardzo dobrze.
Jeżeli chodzi o tip, to skrzynia raczej trwała. Przy tym przebiegu już raczej konwerter będzie do wymiany. Tanio nie będzie. Konwerter regenerowany 600-800, fabrycznie nowy ZF 2000-2300, do tego demontaż skrzyni-jeżeli jest quattro to coś koło tysia, nowy olej 400-900 i już mamy prawie 5 koła przy ori częściach. Ale może już był wymieniany.

MrDarcy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 03 maja 2010, 15:06
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: MrDarcy » 12 sie 2015, 10:38

W tych skrzyniach lubi padać sprzęgło hydrokinetyczne. Nie zbadasz tego inaczej niż tylko na jeździe próbnej. Główne objawy kończącego się sprzęgła w tipie to falujące obroty silnika w trakcie jazdy - praktycznie na każdym biegu oraz poszarpywanie skrzyni. Niestety zaniedbane sprzęgło w tym przypadku grozi poważnym remontem skrzyni. Moja beztroska kosztowała mnie 4,5 K PLN. Jakie ma to skutki dla całego auta odkryłem niedawno, gdy byłem zmuszony wymienić chłodnicę płynu chłodzącego. Nie jest tajemnicą, że tip potrzebuje chłodzenia oleju. Chłodnica oleju jest wbudowana w główny radiator. Po odkręceniu doprowadzenia oleju do chłodnicy zauważyłem, że wlot do niej był praktycznie całkiem zatkany przez opiłki metalu. Oznacza to niestety, że skrzynia praktycznie nie miała chłodzenia.
Na szczęście auto otrzymało nowy radiatorek i z pewnością z korzyścią dla tip-a.
Jest - A6 C5 2.7t BEL, Allroad 2005, Tiptronic
Było - A6 C5 3.0 Quattro 2004, Avant, Tiptronic -skradzione
Było - B4 80 2.0 1992

Awatar użytkownika
Adrian492
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 06 lis 2014, 08:06
Lokalizacja: Lipsko

Post autor: Adrian492 » 13 sie 2015, 09:19

Ja mam w posiadaniu Avanta ASN z Quattro i Tipem z 2004r. od listopada 2014r.
Obecnie mam najechane niecałe 205t km (oryginalny przebieg) z czego ja nastukałem ponad 15t km i złego słowa na to auto powiedzieć nie mogę. Rozrząd wymieniłem od razu przy kupnie i mechanicy mieli problem, bo nie mieli blokad do 3.0, ale po kliku dyskusjach z nimi zakupili i rozrząd został zrobiony tak jak powinien. Gaz założony STAG 300 z wtryskami Hana i reduktorem KME Golda - śmiga aż miło. Spalanie (mam ciężką nogę i obrotomierz często dochodzi pod czerwone pole) waha się w granicach 14-16l w cyklu mieszanym. Najniżej zszedłem do 10,5 przy jeździe zgodnie z przepisami i lekkim muskaniu gazu, czyli jak się chce to można :)
Co do skrzyni problemów większych nie mam. Olej był wymieniony razem z olejem w silniku i rozrządem, i prawdopodobnie nikt go wcześniej nie wymieniał. Był jeden incydent, że skrzynia wchodziła w tryb awaryjny, ale winowajcą była woda pod nogami pasażera, która dostała się do modułu komfortu. Po wysuszeniu problem zniknął. Cóż jeszcze mogę powiedzieć.. Czasem się zdarzy, że na trybie Sport przy redukcji z 1 na 2 czuć lekkie szarpnięcie, ale swoje już ta skrzynia przejechała.
Ogólnie jestem bardzo zadowolony z auta i złego słowa na niego powiedzieć nie mogę. 220KM wystarcza do sprawnego poruszania się i spod świateł nie problem wyrwać do przodu przed szereg ;) Niestety tip trochę spowalnia ten samochód, ale do codziennej jazdy w zupełności wystarcza.
Także ja polecam i jeśli auto zadbane to bym brał bez wahania :)

MrDarcy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 03 maja 2010, 15:06
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: MrDarcy » 13 sie 2015, 09:32

Ja osobiście model auta z tym silnikiem tez polecam. Chciałem tylko, żeby kolega Runi1994 wiedział na co zwrócić uwagę przy ewentualnym zakupie.
Sam miałem a6 z tym silnikiem (moje na rynek USA) i byłem z niego bardzo zadowolony. Niestety auto pod osłoną nocy zmieniło właściciela bez mojej wiedzy i zgody. Długo szukałem dokładnie tego samego modelu, jednak ostatecznie wybór padł na Allroad-a w 2.7t (też z rynku USA) ale to zupełnie inny samochód wraz z jego zaletami i wadami oczywiście :)
Jest - A6 C5 2.7t BEL, Allroad 2005, Tiptronic
Było - A6 C5 3.0 Quattro 2004, Avant, Tiptronic -skradzione
Było - B4 80 2.0 1992

fosfinkel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 22 cze 2013, 16:08
Lokalizacja: K-P

Post autor: fosfinkel » 04 paź 2015, 00:20

Moja odpowiedź na Twoje pytanie brzmi: NIE.

Jak nie masz nikogo kto ogarnie Ci ten silnik jak coś się spitoli to nawet go nie kupuj.

1. Co do uszkodzenia fazatorów to fakt, są problematyczne i ciężko jest je zdiagnozować. Wariator natomiast jest prosty jak konstrukcja cepa i raczej się nie psuje.

2. Problematyczny rozrząd (z przodu, tylko pasek, dobrze jest demontować przód aby było wygodne dojście), jeżeli już kupisz i oddasz mechanikowi do zrobienia to niech najpierw pokaże Ci że ma blokady do ustawiania rozrządu w tym silniku w innym wypadku uciekaj jak najdalej. Nawet jak już Ci pokaże że ma blokady to kwestia czy są one kompletne np takie:
http://wajan.info/products-page/blokady ... -30v-benz/
a nawet jak pokaże Ci że ma to powinieneś siedzieć i patrzeć mu na ręce przy ustawianiu, dlaczego: połowa sukcesu to wkręcenie trzpienia aby idealnie zblokować wał, wielu mechanikom nie chce się tego robić ponieważ dziura do trzpienia jest trudno dostępna, jest znak na kole pasowym ale niestety nie pozwala on na idealne ustawienie a mechanicy z natury są leniwi. Dalej, pasek napina się kluczami dynamometrycznymi co też ma znaczenie a jak wyzej wspomniałem, mechanik człek leniwy po co będzie brał klucz dynamometryczny jak ma pewną rękę ;p oczywiście nie wspomnę, że mechanicy na pamięć znają instrukcję i wiedza jak ustawia się rozrząd bez żadnej literatury fachowej.

3. Skomplikowany układ smarowania, nawet nie chce mi się o tym gadać.

4. Pękające bloki gdzie olej pojawia się w płynie chłodniczym albo odwrotnie. Jeżeli kupując ASN widzisz olej w zbiorniczku albo odwrotnie a sprzedający zapewnia że to uszczelka pod głowicą to wiedz, że on już wie że to nie uszczelka.

5. Aby powiedzieć miłe i ciepłe słowo o ASN bo bardzo przyjemna kultura pracy, cichy, nie trzęsie nim. Całkiem przyzwoity zapas mocny i raczej nie robi problemu z gazem. Spalanie różne. Ja na trasie nie uzyskałem mniej niż 12,5l gazu (tip+quattro+opony 225/55/16), średnie spalanie to 15-16 litrów w trybie mieszanym.

6. Oryginalne Konwertery przy tej mocny silnika rozlatują sie między 150-200k przebiegu. Jak zdarzy Ci się sytuacja, że będziesz miał konwerter do wymiany i trafisz na kumaty zakład naprawy automatów to niech wstawią Ci mocniejsze sprzęgło od 2.7T albo 4.2 jak dobrze pamiętam. Wtedy podobno ten tip robi sie niezniszczalny w tym silniku.

7. Oczywiście trzeba dbać o sondy lambda które są bardzo ważne dla tego silnika zwłaszcza jak masz gaz :) polecam dobry emulator do sond (taki elektroniczny wpinany w przewody od sony w celu oszukania komputera) bo nawet mając sprawne katy i dobre sondy może jednak coś tam walić błędami przez co może znacząco zwiększyć Ci się spalanie.

Gość.

Post autor: Gość. » 04 paź 2015, 00:38

fosfinkel pisze:Aby powiedzieć miłe i ciepłe słowo o ASN bo bardzo przyjemna kultura pracy, cichy, nie trzęsie nim. Całkiem przyzwoity zapas mocny i raczej nie robi problemu z gazem. Spalanie różne. Ja na trasie nie uzyskałem mniej niż 12,5l gazu (tip+quattro+opony 225/55/16), średnie spalanie to 15-16 litrów w trybie mieszanym.
Przecie to spalanie na poziomie 4,2 co juz jest wystarczająca dyskfalifikacją dla tego rodzyneczka...

fosfinkel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 22 cze 2013, 16:08
Lokalizacja: K-P

Post autor: fosfinkel » 04 paź 2015, 10:08

Apophis pisze:
fosfinkel pisze:Aby powiedzieć miłe i ciepłe słowo o ASN bo bardzo przyjemna kultura pracy, cichy, nie trzęsie nim. Całkiem przyzwoity zapas mocny i raczej nie robi problemu z gazem. Spalanie różne. Ja na trasie nie uzyskałem mniej niż 12,5l gazu (tip+quattro+opony 225/55/16), średnie spalanie to 15-16 litrów w trybie mieszanym.
Przecie to spalanie na poziomie 4,2 co juz jest wystarczająca dyskfalifikacją dla tego rodzyneczka...
Jeżeli słowo rodzynek odnosi się do silnika którym ja jeździłem to nigdzie nie napisałem i nie twierdziłem że mój silnik jest jakiś super. Aczkolwiek uważam że to spalanie jest w miarę w normie przy tej mocy silnika, wadze auta i napędach. Słyszałem oczywiście opinie że niektórzy potrafili zejść poniżej 10l LPG na 100 km ale ile jest takich osób? Ba powiem więcej, słyszałem że 4.2 potrafi spalić 8 litrów PB. Moze jakby mieć idealne sondy, nowe wtryski, idealne katy wydech itp to pewnie i spalanie byłoby mniejsze. W każdym razie nie nalezy się nastawiać że jak ktoś napisał że jego jednostka pali 10 litrów to egzemplarz która za nabędziemy też tyle będzie palić bo można się rozczarować :)

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 04 paź 2015, 10:38

Apophis pisze:
fosfinkel pisze:Aby powiedzieć miłe i ciepłe słowo o ASN bo bardzo przyjemna kultura pracy, cichy, nie trzęsie nim. Całkiem przyzwoity zapas mocny i raczej nie robi problemu z gazem. Spalanie różne. Ja na trasie nie uzyskałem mniej niż 12,5l gazu (tip+quattro+opony 225/55/16), średnie spalanie to 15-16 litrów w trybie mieszanym.
Przecie to spalanie na poziomie 4,2 co juz jest wystarczająca dyskfalifikacją dla tego rodzyneczka...
Chyba troche przesadziles ;p .......4.2 moje i nie tylko moje......wciaga 18 litrow LPG w cyklu mieszanym. Miasto to 20-21. Na trasie nigdy nie zszedlem ponizej 16.5 litra. Jesli twoje spala znaczaco mniej, to sprawdz czy masz prawidlowa mieszanke, bo mozesz miec za ubogo.

Gość.

Post autor: Gość. » 04 paź 2015, 10:59

Kochani. Mam ABZ z tipem tylko 4 biegowym więc pali tyle co S8. średnia LPG z ostatnich 3 lat to 14.7. Dynamicznie na autostradzie gdzie czesto przekraczam 200 to 17 w miescie to zalezy od miasta może być jak u was. W górach ok 20l w trasie szosowej przepisowej potrafiłem zejśc do 11,5 a na fis 8,8 jadac przepisowo nie emerycko.

A więc owe ASN to porażka. Moje auto waży 1820kg masy wlasnej i ma Q.
Automaty 5,hp cywilnych A8 jak są sprawne i sprawne sa silniki potrafia zejśc nieco ze spalania jeszcze.

Więc da się i wieksza pojemnośc nie oznacza wiekszego spalania! :)

Sanchez
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 27 maja 2015, 18:35
Lokalizacja: Wąbrzeźno

Post autor: Sanchez » 04 paź 2015, 11:02

Piotrek_85 pisze:
Apophis pisze:
fosfinkel pisze:Aby powiedzieć miłe i ciepłe słowo o ASN bo bardzo przyjemna kultura pracy, cichy, nie trzęsie nim. Całkiem przyzwoity zapas mocny i raczej nie robi problemu z gazem. Spalanie różne. Ja na trasie nie uzyskałem mniej niż 12,5l gazu (tip+quattro+opony 225/55/16), średnie spalanie to 15-16 litrów w trybie mieszanym.
Przecie to spalanie na poziomie 4,2 co juz jest wystarczająca dyskfalifikacją dla tego rodzyneczka...
Chyba troche przesadziles ;p .......4.2 moje i nie tylko moje......wciaga 18 litrow LPG w cyklu mieszanym. Miasto to 20-21. Na trasie nigdy nie zszedlem ponizej 16.5 litra. Jesli twoje spala znaczaco mniej, to sprawdz czy masz prawidlowa mieszanke, bo mozesz miec za ubogo.
Dla porównaniu moja na PB to te 16,5 litra w cyklu mieszanym nie ma ;p Schodze do 15, na trasie 10-11 litrów. Wiadomo gazu zawsze weźmie więcej, ale wydaje mi się, że dużo Ci pali :)

Gość.

Post autor: Gość. » 04 paź 2015, 11:04

W trasie szosowej na PB spalanie na poziomie 9litrów to u mnie normalka.

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 04 paź 2015, 22:44

No to ja juz sam nie wiem <mysli> ja mierze spalanie tankujac pod korek.....zeruje licznik.......nastepnie znowu tankuje do pelna i przeliczam. 15 litrow to komputer pokazuje.......ale realne wartosci wychodza u mnie niepodwazalnie.....

[ Dodano: 2015-10-04, 22:44 ]
Apophis pisze:W trasie szosowej na PB spalanie na poziomie 9litrów to u mnie normalka.
Chlopaki.......sorry ale jak ktos podaje wartosci z komputera to nie ma o czym gadac.....jak glaskam pedal gazu to komputer podaje mi nawet 11 litrow. Tyle ze po przejechaniu 200 km to wiem ile musze zatankowac i ile mi litrow ubylo.....napewno nie jest to 11 litrow pokazane na kompie.
W 9 litrow spalania w ponad 4 litrowym motorze to sorry nie uwierze dopoki nie zobacze za ile zatankowales i ile realnie przejedziesz :)

Gość.

Post autor: Gość. » 05 paź 2015, 00:50

Weź pozmieniaj sobie sondy bo cie chyba oszukują. Mój FIS pokazuje dokładnie tyle ile ubywa z baku,LPG odpowiednio więcej tankowane zawsze pod korek.

Ponad 4 litrowy motor a moge za jakis miesiąc wam udowodnić(szykujcie komisje :) ) że zejde poniżej 9 w szosowej przepisowej jeździe.

Jak? Wkładam manuala :d

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 05 paź 2015, 08:59

To ja już całkiem zgłupiałem <mysli> dla mnie spalanie poniżej 15 litrów w ponad 4 litrowym motorze to, jak uwierzyć w Świętego Mikołaja <rotfl>
Ale jeśli jesteś w stanie uzyskać tak niskie spalanie to.....klękajcie narody <okok> też tak chce <lol>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl