[V6] napinacze łańcucha rozrządu
- Blondyn988
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 76
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 19:34
- Lokalizacja: Gniezno
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 19 lip 2015, 22:11
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 29 sie 2015, 11:45
- Lokalizacja: wieliczka
Witajcie,
To mój pierwszy post, wiec prosze o wyrozumialosc.
Przeczytalem uwaznie watek bo moje 2.8 nie zbiera się jak powinno. Strasznie zamula zwłaszcza jak się nagreje. Przebieg mam prawie 400k wiec moze problemem sa napinacze - niby je ogladalem i wydaja sie ok, ale sam nie wiem. w trakcie pracy slychac lekke postukiwania, ale w sumie są one takie same od okolo 8 lat - od kiedy mam samochod. Rozrzad robilem sam, mam listwe i blokade walu wiec raczej wszystko jest ok. Czy moge prosic o analizę logow?
Dynamiczne logi - grupa 2, 3, 6
http://vaglog.pl/log_230271.html
grupa 90, 91, 93
http://vaglog.pl/log_230269.html
i statyczne lambdy 30, 31
http://vaglog.pl/log_230272.html
Z gory dziekuje za pomoc
To mój pierwszy post, wiec prosze o wyrozumialosc.
Przeczytalem uwaznie watek bo moje 2.8 nie zbiera się jak powinno. Strasznie zamula zwłaszcza jak się nagreje. Przebieg mam prawie 400k wiec moze problemem sa napinacze - niby je ogladalem i wydaja sie ok, ale sam nie wiem. w trakcie pracy slychac lekke postukiwania, ale w sumie są one takie same od okolo 8 lat - od kiedy mam samochod. Rozrzad robilem sam, mam listwe i blokade walu wiec raczej wszystko jest ok. Czy moge prosic o analizę logow?
Dynamiczne logi - grupa 2, 3, 6
http://vaglog.pl/log_230271.html
grupa 90, 91, 93
http://vaglog.pl/log_230269.html
i statyczne lambdy 30, 31
http://vaglog.pl/log_230272.html
Z gory dziekuje za pomoc
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 29 sie 2015, 11:45
- Lokalizacja: wieliczka
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 29 sie 2015, 11:45
- Lokalizacja: wieliczka
Troszke telepie na wolnych, ale tylko czasami i tylko na cieplym silniku. Wymienilem ostatnio swiece (NGK BKR6EKUB), wezyki od dolotu, nowa odma i ezektor (dolot szczelny).
Ponizej logi 02, 031, 01 dynamiczne
http://vaglog.pl/log_230345.html
Chyba wchodzi w OL bo lambdy 0% przy pelnym bucie.
Czy az taki spadek moze byc spowodowany kablami zaplonowymi alb o cewką? Ich nie wymienialem wogole od 8 lat, a nie wiem czy ktokolwiek ich wczesniej wymienial.
Ciekawostką jest rowniez ze na zimnym silniku czuc wyraznie wieksza moc
[ Dodano: 2015-08-29, 13:26 ]
I statyczne dla
01, 02, 03
http://vaglog.pl/log_230348.html
Teraz po przegonienu na wolnych telepie troche, martwi mnie szalejacy kąt wtrysku na wolnych obrotach
A wlasnie w jaki sposob interpretowac grupe 90-93 jezeli chodzi o poprawnosc ustawienia rozrzadu?.
Ponizej logi 02, 031, 01 dynamiczne
http://vaglog.pl/log_230345.html
Chyba wchodzi w OL bo lambdy 0% przy pelnym bucie.
Czy az taki spadek moze byc spowodowany kablami zaplonowymi alb o cewką? Ich nie wymienialem wogole od 8 lat, a nie wiem czy ktokolwiek ich wczesniej wymienial.
Ciekawostką jest rowniez ze na zimnym silniku czuc wyraznie wieksza moc
[ Dodano: 2015-08-29, 13:26 ]
I statyczne dla
01, 02, 03
http://vaglog.pl/log_230348.html
Teraz po przegonienu na wolnych telepie troche, martwi mnie szalejacy kąt wtrysku na wolnych obrotach
A wlasnie w jaki sposob interpretowac grupe 90-93 jezeli chodzi o poprawnosc ustawienia rozrzadu?.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 672
- Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
- Imię: Santos
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Piaseczno
Interpretacja bardzo prosta jak po osiągnięciu temperatury roboczej silnika parametry na 93 są identyczne i mają wartośc 0 to jest dobrze potem należy sprawdzić na 91 i 92 czy fazatory zmieniają nastawy przy tych samych obrotach i tak sam stopień na każdy wałek czyli ideałem by było ustawienie rozrządu na 0 i obydwa wałki chodziły na 22 23 stopnie.
[ Dodano: 2015-09-07, 18:08 ]
Co do brakującej mocy warto również sprawdzić po za rozrządem przepływką sondami wtryski paliwa czy wszystkie podają taka samą ilość paliwa bo to może powodować spore braki, i może przyczynić się do sporych uszkodzeń silnika jak i większego zużycia paliwa.
Wyciągnąć wtryski podłączyć pompę na 10 sek pod każdym wtryskiem duża strzykawka i zobaczyć czy wszystkie naleją taką samą ilość paliwa.Oczywiście najlepiej by było oddać je do firmy w celu weryfikacji ale zawsze można zrobić taki test samemu.
[ Dodano: 2015-09-07, 18:08 ]
Co do brakującej mocy warto również sprawdzić po za rozrządem przepływką sondami wtryski paliwa czy wszystkie podają taka samą ilość paliwa bo to może powodować spore braki, i może przyczynić się do sporych uszkodzeń silnika jak i większego zużycia paliwa.
Wyciągnąć wtryski podłączyć pompę na 10 sek pod każdym wtryskiem duża strzykawka i zobaczyć czy wszystkie naleją taką samą ilość paliwa.Oczywiście najlepiej by było oddać je do firmy w celu weryfikacji ale zawsze można zrobić taki test samemu.
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...
Znalazłem pewien link przedstawiający budowę i zasadę działania napinaczy
http://psugier.fm.interiowo.pl/zfr/zfr-06.html
sporo jest też w SSP 217
http://psugier.fm.interiowo.pl/zfr/zfr-06.html
sporo jest też w SSP 217
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7159
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Silnik: Inny
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
jest też co nieco w zeszycie ssp o Audi A3
a taki link mi kiedyś podrzuciła Mazdomania - http://forums.quattroworld.com/a8/msgs/83599.phtml
a taki link mi kiedyś podrzuciła Mazdomania - http://forums.quattroworld.com/a8/msgs/83599.phtml
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga