Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Drgania auta ( nie zawsze )

Układ kierowniczy
ODPOWIEDZ
Bohun221
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 10 gru 2014, 16:08
Imię: Bartek
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Poznań

Drgania auta ( nie zawsze )

Post autor: Bohun221 » 03 sie 2015, 13:09

Witam

Na początku przepraszam jeśli nie ten dział.

Otóż jestem posiadaczem Audi a6 c5 2001 rok 3.0 asn z Multi . Nurtuje mnie pewien problem otóż auto podczas jazdy wpada w wibracje . Co najlepsze nie jest to zawsze .
Jadąc trasę ( np ostatnio do Gorzowa ) jakieś 60 km jest cacy nagle jadę za tirem daję buta do wyprzedzania wyprzedzam i auto zaczyna drżeć tak jak by hmm telepie nim jak by były krzywe tarcze . Im szybciej jadąc tym mocniej a dodatkowo jeśli się przyhamuje jest jeszcze mocniej mam wrażenie jak by auto wpadło w turbulencje. Zauważyłem że z przegubu poszedł mi smar popuściła obejma oraz porównałem obie półosie . Lewa nie ma luzu wzdłuż tzn na boki ma tylko delikatny kręcąc tył przód ale to chyba normalne od skrzyni a prawa ma luz ruszając od auta do auta a jest dokręcona na maksa. Koła wykluczyłem , zmieniałem podmieniałem cudowałem. Gdyby to były hamulce to działo by się to chyba tylko przy hamowaniu a gdyby nawet koła to działo by się to cały czas. Zdarza się że trasę mogę zrobić spokojnie a zdarza się, że auto telepie.
Obstawiam przegub tylko nie wiem czy zewnętrzny czy wewnętrzny. Auto nie strzela ani nic testowałem na parkingu ( tzn przegub) .

Macie może jakieś pomysły ?

Z góry dziękuję za pomoc :)
Pozdrawiam Bartek

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 03 sie 2015, 13:13

Oddaj obie polosie do sprawdzenia do warsztatu, który się tym zajmuje

Bohun221
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 10 gru 2014, 16:08
Imię: Bartek
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bohun221 » 22 sie 2015, 11:17

Dla późniejszych osób którym może pojawić się taki problem :
Wymienione tarcze przód na org. ATE + klocki + 2 dolne wahacze prawy + lewy (te duże tzw banany).
Jak na razie autko jedzie jak po sznurku zero bicia ani nic. Pedał hamulca działa idealnie.
Jestem zaskoczony że bicie w aucie ( nawet podczas jazdy prostej bez hamowania ) mogły wywołać taki problem . Dodatkowo za free zrobili mi na stacji diagnostycznej przegląd zawieszenia i tuleje na tych wahaczach wołały o pomstę do nieba.

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc :)
Było
-A6 c5 3.0 ASN 220 HP
-A4 B5 1.8 125 HP
-A3 8L 1.8 T 180 HP
Jest
-S6 C5 4.2 ANK 340 HP
-A3 8P 1.6 101 hp

Wicu27
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 11 sie 2015, 19:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wicu27 » 22 sie 2015, 17:53

sto procent masz półosie krzywe !!!

Bohun221
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 10 gru 2014, 16:08
Imię: Bartek
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bohun221 » 23 sie 2015, 10:58

Dlaczego ?
Jeżdżę już dość spory czas i problem znikł . Dodatkowo tarcze wyglądały dość dziwnie ( stare ) tak jak by przegrzane i te ranty stopione i rozlane dalej , takie jak by zacieki ;/
Jak na razie ( odpukać ) autko jedzie jak po sznurku a hamulec przy hamowaniu jest idealnie równy i bez jakiej kol wiek nawet najmniejszej wibracji .
Było
-A6 c5 3.0 ASN 220 HP
-A4 B5 1.8 125 HP
-A3 8L 1.8 T 180 HP
Jest
-S6 C5 4.2 ANK 340 HP
-A3 8P 1.6 101 hp

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja