Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5 3.0 ASN 220KM] Remont silnika

Silniki benzynowe
fosfinkel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 22 cze 2013, 16:08
Lokalizacja: K-P

[A6 C5 3.0 ASN 220KM] Remont silnika

Post autor: fosfinkel » 12 lip 2015, 15:47

Witam wszystkich.

Tak na szybko opiszę mój problem. Silnik zaczął mi tracić ciśnienie oleju. Została podjęta decyzja o wyciągnięciu silnika i ewentualnym remoncie. Obecnie silnik jest wyjęty z auta i wstępnie rozebrany. Zdjęty jest pasek rozrządu i tutaj pojawia się moje pytanie dla osób obeznanych, chodzi o wariatory:

mają luzy, ruszam delikatnie wariatorem a wałek ani drgnie. Widać że jedne mają mniejszy luz inne trochę większy. Poniższy filmik z prezentacją:


Czy tak powinno być? Jak rozpoznać czy wariator jest dobry ewentualnie jak go sprawdzić?

Drugie pytanie, po zdjęciu zaślepek z wariatora wylało się trochę oleju. Czy to też normalne. Fakt, że na plastikowych dekielkach jest oring uszczelniający ale czy aby na pewno tak powinno być? Zdjęcie poniżej:
http://zapodaj.net/7ccdc93bbbb87.jpg.html

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.

kierowiec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 15 lut 2013, 13:36
Imię: Krzyszyof
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [A6 C5 3.0 ASN 220KM] Remont silnika

Post autor: kierowiec » 13 lip 2015, 11:40

Witam! Przecież one są sterowane ciśnieniem oleju a teraz sprawdzasz je na sucho więc luzy muszą być. U mnie pod dekielkami też był olej. Pozdrawiam!
Fan AUDI!!!!

lmarrio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 10 gru 2010, 22:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lmarrio » 13 lip 2015, 14:05

Wariatory bez ciśnienia oleju są zablokowane małym trzpieniem (po prostu trzpień wchodzi w otwór i blokuje możliwość przesunięcia) delikatny ruch jest możliwy. Olej pod dekielkami to normalna rzecz. Oringi na dekielkach warto wymienić bo po założeniu często przepuszczają olej. Mam schemat działania wariatorów (pdf), ale nie wiem jak go tu dołączyć.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 13 lip 2015, 15:51

Sprawność wariatorów sprawdzisz np podpinając pod komputer i w odpowiednim bloku pomiarowym poda Ci wartości odchyleń. Dodatkowo robiąc logi dynaiczne możesz zweryfikować, czy nastawniki wałków poprawnie reagują. Na sucho to raczej nie sprawdzisz ich poprawnego działania.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

sasza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 01 maja 2008, 17:18
Lokalizacja: Poznań

Post autor: sasza » 14 lip 2015, 16:46

Witam podłącze sie pod temat gdyz także mam problemy z rozrządem i byc moze przyczyną tego są własnie koła pasowe (wariatory). Rozrząd miałem ustawiany na blokady itd ale niestety w grupie 93 wartosci sa od 8 do 20 i podczas zmiany faz rozrządu silnik przewaznie szarpnie.
Grupa 90 ( wałki wydechowe ) wartosci są ok bo na jałowych 0 +-0,5 a pod obciązeniem srednio 21 do 23.
Grupa 91 i 92 (wałki str ssacej) na jałowych okolice zera a pod obciązeniem wartosci bardza rózne i stale sie zmieniaja ale tylko sporadycznie uda im sie osiągnąc odpowiednie przestawienia (39-45)
Nie wiem co z tym zrobić bo niby rozrzad zle ustawiony ale przestawienie wałków str wydechowej działa dobrze z strona ssąca pod obciązeniem działa nieprawidłowo.
Jaka jest tego przyczyna?? Czy nagle obydwa wariatory str ssacej przestały działać czy fazatory zle przełączaja ciśnienie oleju czy moze jest jeszcze jakas inna przyczyna??
Posze o porady.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 14 lip 2015, 16:50

Wartości są dobre bo wariatory próbują skorygować różnice. Ich działanie jest jak widać poprawne ale sam rozrząd przekoszony. Przypuszczam, że różnica wynika z tego iż ktoś kiedyś robił rozrząd bez blokad. Popuścił dolne koło i się przestawiło na tyle, że teraz blokując wałki masz przekos na nim. Takie moje zdanie.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

sasza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 01 maja 2008, 17:18
Lokalizacja: Poznań

Post autor: sasza » 14 lip 2015, 17:05

Mogło by tez tak być ale przeciez blokada wału tez była zastosowana wiec wał i wałki ustawione musiały byc tak jak powinny bo inaczej blokady by nie pasowały.
Przed dokręceniem kól powinno sie obrucic w którąs strone koła strony wydechowej i dopiero wtedy dokrecac i moze mechanik tego nie zrobił i przez to taki rozjazd <mysli>

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 14 lip 2015, 17:07

Jeśli koło było zdjęte z trzpienia albo chociaż popuszczone mogło się przestawić względem znaku.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

lmarrio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 10 gru 2010, 22:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lmarrio » 14 lip 2015, 22:48

Wszystkie kola na wałkach się luzuje, tego rozrządu nie ustawia się na znaki.
Nie wszystkie zestawy blokad do ASNa mają nasadkę do naciągania kół wariatora, jak jej w zestawie nie było, to mechanik nie nastawił kół. To może być przyczyną złego ustawienia.
Na forum A4 użytkownik waskivw w swoim podpisie ma link do fotostory z ustawienia rozrządu ASNa.

sasza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 01 maja 2008, 17:18
Lokalizacja: Poznań

Post autor: sasza » 17 lip 2015, 03:28

Dzieki za pomoc <okok>
Musze poszukac zestawu blokad do ASNa i samemu wziąsc sie za poprawne ustawienie.
Nie wiem tylko czy zdejmowac cały pas przedni aby posprawdzac wszystko dokładnie czy tylko od góry spróbowac poprawnie ustawic.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 17 lip 2015, 13:53

Zdejmuj. Łatwiejszy dostęp. Wygodniej i dokładniej będzie.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

sasza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 01 maja 2008, 17:18
Lokalizacja: Poznań

Post autor: sasza » 01 sie 2015, 16:23

Po długich poszukiwaniach znalazłem u jednego mechanika zestaw blokad. Nie rozbierałem jednak wsystkiego tylko spróbowałem ustawic wszystko od góry bo mialem tylko pół dnia wolnego. Popusciłem wszystkie koła rozrzadu ale tą specjalna nasadka cos nie mogłem naciągnac tych kół. Po kilku prubach skreciłem wszystko jak było i okazało sie ze jest lepiej gdyż wartosci w gr 93 zmieniły sie na 4 6 12 0. Wałki ssace nadal nie pracuja jak nalezy wiec czeka mnie kolejna rozbiórka. Tym razem rozbiore wszystko.

lmarrio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 10 gru 2010, 22:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lmarrio » 01 sie 2015, 22:40

kłopoty z pracą fazatorów mogą wynikać ze złego przepływu oleju, musiałbyś rozebrać nastawniki i je wyczyścić . Kilka postów wyżej napisałem gdzie możesz to obejrzeć.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 01 sie 2015, 22:46

lmarrio, Mógłbyś załączyć tego pdf-a?

lmarrio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 10 gru 2010, 22:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lmarrio » 02 sie 2015, 11:38

Jasne, tylko nie wiem jak to zrobić, bo jak chcę załączyć plik to wyskakuje mi błąd "Tried to upload empty file" <mysli>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl