[A6 C5 3.0 ASN 220KM] Remont silnika
[A6 C5 3.0 ASN 220KM] Remont silnika
Witam wszystkich.
Tak na szybko opiszę mój problem. Silnik zaczął mi tracić ciśnienie oleju. Została podjęta decyzja o wyciągnięciu silnika i ewentualnym remoncie. Obecnie silnik jest wyjęty z auta i wstępnie rozebrany. Zdjęty jest pasek rozrządu i tutaj pojawia się moje pytanie dla osób obeznanych, chodzi o wariatory:
mają luzy, ruszam delikatnie wariatorem a wałek ani drgnie. Widać że jedne mają mniejszy luz inne trochę większy. Poniższy filmik z prezentacją:
Czy tak powinno być? Jak rozpoznać czy wariator jest dobry ewentualnie jak go sprawdzić?
Drugie pytanie, po zdjęciu zaślepek z wariatora wylało się trochę oleju. Czy to też normalne. Fakt, że na plastikowych dekielkach jest oring uszczelniający ale czy aby na pewno tak powinno być? Zdjęcie poniżej:
http://zapodaj.net/7ccdc93bbbb87.jpg.html
Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.
Tak na szybko opiszę mój problem. Silnik zaczął mi tracić ciśnienie oleju. Została podjęta decyzja o wyciągnięciu silnika i ewentualnym remoncie. Obecnie silnik jest wyjęty z auta i wstępnie rozebrany. Zdjęty jest pasek rozrządu i tutaj pojawia się moje pytanie dla osób obeznanych, chodzi o wariatory:
mają luzy, ruszam delikatnie wariatorem a wałek ani drgnie. Widać że jedne mają mniejszy luz inne trochę większy. Poniższy filmik z prezentacją:
Czy tak powinno być? Jak rozpoznać czy wariator jest dobry ewentualnie jak go sprawdzić?
Drugie pytanie, po zdjęciu zaślepek z wariatora wylało się trochę oleju. Czy to też normalne. Fakt, że na plastikowych dekielkach jest oring uszczelniający ale czy aby na pewno tak powinno być? Zdjęcie poniżej:
http://zapodaj.net/7ccdc93bbbb87.jpg.html
Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 142
- Rejestracja: 15 lut 2013, 13:36
- Imię: Krzyszyof
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: [A6 C5 3.0 ASN 220KM] Remont silnika
Witam! Przecież one są sterowane ciśnieniem oleju a teraz sprawdzasz je na sucho więc luzy muszą być. U mnie pod dekielkami też był olej. Pozdrawiam!
Fan AUDI!!!!
Wariatory bez ciśnienia oleju są zablokowane małym trzpieniem (po prostu trzpień wchodzi w otwór i blokuje możliwość przesunięcia) delikatny ruch jest możliwy. Olej pod dekielkami to normalna rzecz. Oringi na dekielkach warto wymienić bo po założeniu często przepuszczają olej. Mam schemat działania wariatorów (pdf), ale nie wiem jak go tu dołączyć.
Sprawność wariatorów sprawdzisz np podpinając pod komputer i w odpowiednim bloku pomiarowym poda Ci wartości odchyleń. Dodatkowo robiąc logi dynaiczne możesz zweryfikować, czy nastawniki wałków poprawnie reagują. Na sucho to raczej nie sprawdzisz ich poprawnego działania.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Witam podłącze sie pod temat gdyz także mam problemy z rozrządem i byc moze przyczyną tego są własnie koła pasowe (wariatory). Rozrząd miałem ustawiany na blokady itd ale niestety w grupie 93 wartosci sa od 8 do 20 i podczas zmiany faz rozrządu silnik przewaznie szarpnie.
Grupa 90 ( wałki wydechowe ) wartosci są ok bo na jałowych 0 +-0,5 a pod obciązeniem srednio 21 do 23.
Grupa 91 i 92 (wałki str ssacej) na jałowych okolice zera a pod obciązeniem wartosci bardza rózne i stale sie zmieniaja ale tylko sporadycznie uda im sie osiągnąc odpowiednie przestawienia (39-45)
Nie wiem co z tym zrobić bo niby rozrzad zle ustawiony ale przestawienie wałków str wydechowej działa dobrze z strona ssąca pod obciązeniem działa nieprawidłowo.
Jaka jest tego przyczyna?? Czy nagle obydwa wariatory str ssacej przestały działać czy fazatory zle przełączaja ciśnienie oleju czy moze jest jeszcze jakas inna przyczyna??
Posze o porady.
Grupa 90 ( wałki wydechowe ) wartosci są ok bo na jałowych 0 +-0,5 a pod obciązeniem srednio 21 do 23.
Grupa 91 i 92 (wałki str ssacej) na jałowych okolice zera a pod obciązeniem wartosci bardza rózne i stale sie zmieniaja ale tylko sporadycznie uda im sie osiągnąc odpowiednie przestawienia (39-45)
Nie wiem co z tym zrobić bo niby rozrzad zle ustawiony ale przestawienie wałków str wydechowej działa dobrze z strona ssąca pod obciązeniem działa nieprawidłowo.
Jaka jest tego przyczyna?? Czy nagle obydwa wariatory str ssacej przestały działać czy fazatory zle przełączaja ciśnienie oleju czy moze jest jeszcze jakas inna przyczyna??
Posze o porady.
Wartości są dobre bo wariatory próbują skorygować różnice. Ich działanie jest jak widać poprawne ale sam rozrząd przekoszony. Przypuszczam, że różnica wynika z tego iż ktoś kiedyś robił rozrząd bez blokad. Popuścił dolne koło i się przestawiło na tyle, że teraz blokując wałki masz przekos na nim. Takie moje zdanie.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Mogło by tez tak być ale przeciez blokada wału tez była zastosowana wiec wał i wałki ustawione musiały byc tak jak powinny bo inaczej blokady by nie pasowały.
Przed dokręceniem kól powinno sie obrucic w którąs strone koła strony wydechowej i dopiero wtedy dokrecac i moze mechanik tego nie zrobił i przez to taki rozjazd
Przed dokręceniem kól powinno sie obrucic w którąs strone koła strony wydechowej i dopiero wtedy dokrecac i moze mechanik tego nie zrobił i przez to taki rozjazd

Wszystkie kola na wałkach się luzuje, tego rozrządu nie ustawia się na znaki.
Nie wszystkie zestawy blokad do ASNa mają nasadkę do naciągania kół wariatora, jak jej w zestawie nie było, to mechanik nie nastawił kół. To może być przyczyną złego ustawienia.
Na forum A4 użytkownik waskivw w swoim podpisie ma link do fotostory z ustawienia rozrządu ASNa.
Nie wszystkie zestawy blokad do ASNa mają nasadkę do naciągania kół wariatora, jak jej w zestawie nie było, to mechanik nie nastawił kół. To może być przyczyną złego ustawienia.
Na forum A4 użytkownik waskivw w swoim podpisie ma link do fotostory z ustawienia rozrządu ASNa.
Po długich poszukiwaniach znalazłem u jednego mechanika zestaw blokad. Nie rozbierałem jednak wsystkiego tylko spróbowałem ustawic wszystko od góry bo mialem tylko pół dnia wolnego. Popusciłem wszystkie koła rozrzadu ale tą specjalna nasadka cos nie mogłem naciągnac tych kół. Po kilku prubach skreciłem wszystko jak było i okazało sie ze jest lepiej gdyż wartosci w gr 93 zmieniły sie na 4 6 12 0. Wałki ssace nadal nie pracuja jak nalezy wiec czeka mnie kolejna rozbiórka. Tym razem rozbiore wszystko.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy