Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[TIP] [a6 c5 2.4] stuki na wolnych obrotach

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Marsti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 16 wrz 2012, 14:05
Lokalizacja: Gdańsk

[TIP] [a6 c5 2.4] stuki na wolnych obrotach

Post autor: Marsti » 23 lip 2015, 10:16

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Na forum jestem od dawna lecz nigdy wcześniej nie miałem potrzeby opisywania własnego problemu ponieważ zawsze znajdowałem odpowiedź na moje problemy w opcji ,,szukaj''. Jeżeli napisałem nie w tym dziale bądź coś jest nie tak z moim tematem proszę o poprawienie. do rzeczy:

Posiadam audi a6 c5 2.4 165koni benzyna/gaz ze skrzynią automatyczną tiptronic, zaraz po zakupie auta a konkretnie 3 dni pojawił się delikatny stukot na wolnych obrotach dobiegający z okolicy łączenia silnika ze skrzynią biegów. Stukot zignorowałem gdyż po minimalnym dodaniu gazu bądź gdy auto odpaliłem rano i silnik pracował w wyższym zakresie obrotów nie było to słyszalne. Z każdym tygodniem zaczęło się to nasilać i teraz już nie stuka a wali coś konkretnie np. w momencie pierwszego uruchomienia jakby coś zacharczało, no i na wolnych obrotach dźwięk jest słyszalny dość intensywnie. Po pracy postaram się nagrać filmik i wrzucić link do niego to może bardziej zobrazuje mój problem.

[ Dodano: 2015-07-23, 10:16 ]
zamieszczam link do filmiku jak to słychać. W momencie gdy jest najgłośniej skręcam kierownicą do oporu. Czekam na jakieś podpowiedzi

Awatar użytkownika
yaszczur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 23 lip 2015, 10:35

Wygląda na to, że łożysko oporowe się wysypało.
Dźwięk ustaje, bądź zmienia się po wciśnięciu sprzęgła?

Jeśli nie sprawdzi się powyższa opcja to zajrzyj tutaj:
v6-napinacze-lancucha-rozrzadu-vt15683.htm
Pozdrawiam...

Marsti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 16 wrz 2012, 14:05
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Marsti » 23 lip 2015, 10:44

Kolego yaszczur auto to Tiptronic czyli skrzynia automatyczna. Zauważyłem że po zmianie na P jest ciszej. Wyraźnie jest to słyszalne jak obroty silnika spadną podczas wrzucenia D lub pełnego skrętu kierownicy. Ten temat który podesłałeś już czytałem i na bank nie dochodzi to z okolicy głowic.

Awatar użytkownika
yaszczur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 23 lip 2015, 11:02

Marsti pisze:Kolego yaszczur auto to Tiptronic czyli skrzynia automatyczna.
W profilu masz manual a nie popatrzyłem na tytuł tematu.
Pozdrawiam...

Marsti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 16 wrz 2012, 14:05
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Marsti » 01 sie 2015, 12:55

Cóż widzę że zainteresowania moim problemem nie ma. W niedziele najprawdopodobniej wywalam skrzynię i zobaczymy co tam się dzieje.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 01 sie 2015, 16:00

A wydech Ci się przypadkiem gdzieś nie rozszczelnił ? Wieszaki wszystkie dobre? Skrzynia, półośki wszystkie śruby dobrze po dokręcane ?

Marsti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 16 wrz 2012, 14:05
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Marsti » 14 sie 2015, 10:32

Mazdomania pisze:A wydech Ci się przypadkiem gdzieś nie rozszczelnił ? Wieszaki wszystkie dobre? Skrzynia, półośki wszystkie śruby dobrze po dokręcane ?
No to wszystko wykluczyłem. Dźwięk wydobywa się z okolicy konwertera więc pewnie on będzie do wymiany. Da się to wymienić bez pomocy specjalisty od skrzyń? Są z tym jakieś problemy? Straciłem już siły do tego samochodu i sprzedaje go nawet jeżeli uda się to jakoś tanio naprawić. Niestety w weekend nie miałem jak wyjąć skrzyni bo moja druga połówka wymyśliła jakiś wyjazd do rodziny :(

[ Dodano: 2015-08-07, 10:21 ]
Forumowicze usterka zdiagnozowana:) Uszkodziła się w moim samochodzie blacha zabierająca czyli inaczej koło zamachowe musiało się roznitować i powstał luz. po wymianie tej części wszystko powinno wrócić do normy. :)

[ Dodano: 2015-08-12, 17:26 ]
a oto zdjęcie przyczyny stuku. Audi już się składa, sprzedaje ją i oglądam się za S6:)

[ Dodano: 2015-08-12, 17:27 ]
Temat do zamknięcia. :)

[ Dodano: 2015-08-14, 10:32 ]
POMOCY!:( wymieniłem tą blachę zabierającą i auto zachowywało się ok. po przejechaniu 15 km nagle wyciekł cały olej ze skrzyni i to z konwertera. Co tam się mogło stać? znajomy mechanik umywa ręce. :[
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 14 sie 2015, 12:29

prawdopodobnie zatarła się panewka pompy oleju w skrzyni tam gdzie wchodzi szyjka konwertera ( stansartowa usterka w tych tipach ) pewno drgania/bicie całego konwertera przy uszkodzonym kole załatwiły sprawę , czy mechanik to sprawdzał przy zdemontowanej skrzyni?

Marsti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 16 wrz 2012, 14:05
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Marsti » 14 sie 2015, 12:34

Mechanik nie ściągał konwertera w ogóle. Dodam że było takie jakby wycie uszkodzonej pompy wspomagania ale moim zdaniem to nie była pompa tylko właśnie coś z tamtej okolicy. Auto przez te 15km chciałem przetestować trasa krynica Morska-Sztutowo, jest tam duzo zakrętów jechałem dynamicznie skrzynia co chwile redukowała ale wątpie że to przez to.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 14 sie 2015, 12:45

ale gdzie wyciekł , na łączeniu skrzyni i silnika?

Marsti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 16 wrz 2012, 14:05
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Marsti » 14 sie 2015, 13:34

dokładnie tam.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 14 sie 2015, 13:59

no to jest pewno tak jak pisałem

Marsti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 16 wrz 2012, 14:05
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Marsti » 22 sie 2015, 11:18

bendzji pisze:no to jest pewno tak jak pisałem
No i miałeś rację. zatarta panewka uszczelniacz wypadł i wytarło miejsce na panewkę.:(

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja