[TIP] [a6 c5 2.4] stuki na wolnych obrotach
[TIP] [a6 c5 2.4] stuki na wolnych obrotach
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Na forum jestem od dawna lecz nigdy wcześniej nie miałem potrzeby opisywania własnego problemu ponieważ zawsze znajdowałem odpowiedź na moje problemy w opcji ,,szukaj''. Jeżeli napisałem nie w tym dziale bądź coś jest nie tak z moim tematem proszę o poprawienie. do rzeczy:
Posiadam audi a6 c5 2.4 165koni benzyna/gaz ze skrzynią automatyczną tiptronic, zaraz po zakupie auta a konkretnie 3 dni pojawił się delikatny stukot na wolnych obrotach dobiegający z okolicy łączenia silnika ze skrzynią biegów. Stukot zignorowałem gdyż po minimalnym dodaniu gazu bądź gdy auto odpaliłem rano i silnik pracował w wyższym zakresie obrotów nie było to słyszalne. Z każdym tygodniem zaczęło się to nasilać i teraz już nie stuka a wali coś konkretnie np. w momencie pierwszego uruchomienia jakby coś zacharczało, no i na wolnych obrotach dźwięk jest słyszalny dość intensywnie. Po pracy postaram się nagrać filmik i wrzucić link do niego to może bardziej zobrazuje mój problem.
[ Dodano: 2015-07-23, 10:16 ]
zamieszczam link do filmiku jak to słychać. W momencie gdy jest najgłośniej skręcam kierownicą do oporu. Czekam na jakieś podpowiedzi
Posiadam audi a6 c5 2.4 165koni benzyna/gaz ze skrzynią automatyczną tiptronic, zaraz po zakupie auta a konkretnie 3 dni pojawił się delikatny stukot na wolnych obrotach dobiegający z okolicy łączenia silnika ze skrzynią biegów. Stukot zignorowałem gdyż po minimalnym dodaniu gazu bądź gdy auto odpaliłem rano i silnik pracował w wyższym zakresie obrotów nie było to słyszalne. Z każdym tygodniem zaczęło się to nasilać i teraz już nie stuka a wali coś konkretnie np. w momencie pierwszego uruchomienia jakby coś zacharczało, no i na wolnych obrotach dźwięk jest słyszalny dość intensywnie. Po pracy postaram się nagrać filmik i wrzucić link do niego to może bardziej zobrazuje mój problem.
[ Dodano: 2015-07-23, 10:16 ]
zamieszczam link do filmiku jak to słychać. W momencie gdy jest najgłośniej skręcam kierownicą do oporu. Czekam na jakieś podpowiedzi
- yaszczur
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 822
- Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Wygląda na to, że łożysko oporowe się wysypało.
Dźwięk ustaje, bądź zmienia się po wciśnięciu sprzęgła?
Jeśli nie sprawdzi się powyższa opcja to zajrzyj tutaj:
v6-napinacze-lancucha-rozrzadu-vt15683.htm
Dźwięk ustaje, bądź zmienia się po wciśnięciu sprzęgła?
Jeśli nie sprawdzi się powyższa opcja to zajrzyj tutaj:
v6-napinacze-lancucha-rozrzadu-vt15683.htm
Pozdrawiam...
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
No to wszystko wykluczyłem. Dźwięk wydobywa się z okolicy konwertera więc pewnie on będzie do wymiany. Da się to wymienić bez pomocy specjalisty od skrzyń? Są z tym jakieś problemy? Straciłem już siły do tego samochodu i sprzedaje go nawet jeżeli uda się to jakoś tanio naprawić. Niestety w weekend nie miałem jak wyjąć skrzyni bo moja druga połówka wymyśliła jakiś wyjazd do rodzinyMazdomania pisze:A wydech Ci się przypadkiem gdzieś nie rozszczelnił ? Wieszaki wszystkie dobre? Skrzynia, półośki wszystkie śruby dobrze po dokręcane ?

[ Dodano: 2015-08-07, 10:21 ]
Forumowicze usterka zdiagnozowana:) Uszkodziła się w moim samochodzie blacha zabierająca czyli inaczej koło zamachowe musiało się roznitować i powstał luz. po wymianie tej części wszystko powinno wrócić do normy.

[ Dodano: 2015-08-12, 17:26 ]
a oto zdjęcie przyczyny stuku. Audi już się składa, sprzedaje ją i oglądam się za S6:)
[ Dodano: 2015-08-12, 17:27 ]
Temat do zamknięcia.

[ Dodano: 2015-08-14, 10:32 ]
POMOCY!:( wymieniłem tą blachę zabierającą i auto zachowywało się ok. po przejechaniu 15 km nagle wyciekł cały olej ze skrzyni i to z konwertera. Co tam się mogło stać? znajomy mechanik umywa ręce.

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Mechanik nie ściągał konwertera w ogóle. Dodam że było takie jakby wycie uszkodzonej pompy wspomagania ale moim zdaniem to nie była pompa tylko właśnie coś z tamtej okolicy. Auto przez te 15km chciałem przetestować trasa krynica Morska-Sztutowo, jest tam duzo zakrętów jechałem dynamicznie skrzynia co chwile redukowała ale wątpie że to przez to.