Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Wymiana wahaczy górnych A6 C5 Avant.

Zawieszenie
Corrado90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 18 lip 2015, 18:09
Lokalizacja: Szczecin

Wymiana wahaczy górnych A6 C5 Avant.

Post autor: Corrado90 » 18 lip 2015, 18:19

Witam, jestem na etapie wymiany kpl zawieszenia przedniego (febi) w w/w samochodzie. Na razie zrobiłem dwa wahacze górne po stronie kierowcy (głównie przez ilość czasu jaką walczyłem ze śrubą trzymającą sworznie wahaczy w zwrotnicy).

I tu pojawia się pierwsze pytanie, ponieważ wyciągnąłem całego mcpherson'a wahacze wymieniłem poza samochodem nie dokręcając na maxa, włożyłem całą kolumnę na auto, podniosłem tarczę do góry lewarkiem samochodowym i wtedy skręcałem wszystko do oporu.
Auto jeździ normalnie, jednak wczoraj jeden dzień po wymianie przetarło mi oponę od wewnętrznej strony (tarcie usłyszałem kiedy jechałem już bez powietrza) czy jest możliwe aby po wymianie całość przesunęła mi się na tyle mocno, że koło trze podczas jazdy o zwrotnicę, nadkole, czy cokolwiek innego? Kiedy auto mam na lewarku koło obraca się swobodnie aczkolwiek nie wiem czy może być inaczej kiedy auto stoi na kołach na ziemi. Dodam że wczoraj opona była bardzo gorąca i wręcz czuć było spaloną gumę.

I kolejne pytanie, jakieś sugestie, podpowiedzi co do wymiany wahaczy dolnych? Z tego co się orientowałem potrzebne jest odkręcenie łapy silnika bądź skrzyni (teraz nie wiem dokładnie) i opuszczenie nieco w dół ponieważ jedna ze śrub wahacza dolnego nie wyjdzie inaczej (będzie klinowała się o podwozie). Czy wystarczy zwykły lewarek samochodowy?
Robię to na drewnianych pieńkach, z użyciem lewarka - warunki nieco kiepskie aczkolwiek dość sporo zainwestowałem ostatnio w auto i próbuję ciąć koszty, ponieważ gdzie nie pytałem to ceny wymiany zaczynają się od 500 złotych a to już boli.

Za wszelkie podpowiedzi z góry dzięki

P.S jak wydobyć z łapy stabilizatora przednią śrubę? Wkładane są od góry, natomiast od dołu idą nakrętki i mam problem ponieważ przednia śruba po stronie kierowcy wskoczyła do środka - trzeba ściągać całą łapę aby ją wydobyć? Tylne śruby można wyciągnąć jest trochę miejsca żeby wsadzić tam palce natomiast do przednich nie widzę nigdzie dojścia

Awatar użytkownika
yaszczur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 19 lip 2015, 12:51

Górne


Dolne
Pozdrawiam...

Corrado90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 18 lip 2015, 18:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Corrado90 » 19 lip 2015, 14:58

Witam, za video dziękuję - przyznam że wstępnie przeglądałem te filmiki żeby widzieć w jakiej kolejności ludzie je przekładają. Co do jednak moich pytań:

-Czy jest możliwym że po wymianie wahaczy górnych lewa strona coś przesunęło mi się na tyle, że koło wewnętrzną krawędzią opony obciera? Powiem szczerze że opona była wręcz gorąca, i pocięta od wewnątrz - zastanawiam się czy zakładać komplet drugich opon czy najpierw coś poprawiać w wahaczach górnych. Dodam że tarcia przy otwartych szybach nie słyszałem - zacząłem słyszeć kiedy już z opony zeszła większość powietrza.

-Jak wydobyć śrubę z łapy stabilizatora, która montuje stabilizator do podwozia? Chodzi o śrubę przednią stojąc przed autem, tylną bez problemu udało mi się przełożyć od góry (jest trochę miejsca) natomiast w przedniej nigdzie nie widzę nawet kawałka miejsca - czy jedyny sposób to odkręcać całą łapę ?

vikus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 483
Rejestracja: 31 sie 2009, 20:48
Imię: Wiktor
Rocznik: 2008
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: vikus » 19 lip 2015, 21:11

Widziałem magików, którzy dla zaoszczędzenia czasu po poluzowaniu obcinają łeb tej śruby elektryczną piłą szablową i wyciągają ją w stronę amorka. Przy zakładaniu wkładają śrubę z drugiej strony.

Ja osobiście wyjmowałem cały "samolot" :)

Pozdr...

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 19 lip 2015, 22:27

co do tej śruby stabilizatora to wystarczy odkręcić śrubę amortyzatora dolną , chyba że źle rozumiem....

Corrado90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 18 lip 2015, 18:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Corrado90 » 20 lip 2015, 08:26

Panowie chodzi dokładnie o tę śrube co na zdjęciu (mocującą stabilizator do podwozia). O ile z tylną nie ma kłopotu można ją sobie ładnie przełożyć, o tyle do tej przedniej nie widzę nigdzie miejsca żeby rękę wsadzić...
Obrazek

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 20 lip 2015, 22:13

a wymieniasz tą gumę czy co? , nie trzeba tego odkręcać - żeby stabilizator nie prężył trzeba podnieść prawą i lewą stronę jednocześnie

Corrado90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 18 lip 2015, 18:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Corrado90 » 20 lip 2015, 23:04

bendzji pisze:a wymieniasz tą gumę czy co?
Chodzi o te śruby wystające od góry, do których przykręca się nakrętki i mocuje stabilizator. U mnie jedna z nich wbita jest do środka, jak ją odzyskać, bo stabilizator w tej chwili trzyma się na jednej ?
Nie miałem zbytnio czasu się temu przyjrzeć ale z tego co zobaczyłem na szybko nie ma tam żadnego dostępu żeby ją na nowo przełożyć od góry

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 20 lip 2015, 23:20

jeśli dobrze pamiętam to te śruby są przymocowane do aluminiowej łapy - łączy ona poduszkę silnika z sankami i karoserią

Corrado90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 18 lip 2015, 18:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Corrado90 » 21 lip 2015, 21:10

Dzięki, będę to sprawdzał jak zamówię nowe nasadki - moje "made in tesco" rozpadły się dziś przy próbie odkręcania wahacza dolnego od zwrotnicy.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 21 lip 2015, 23:56

bez dobrych kluczy i solidnego ramienia przy zawieszeniu to nie robota ;)

janekfranek11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 24 sie 2013, 19:42
Lokalizacja: stagard

Post autor: janekfranek11 » 23 lip 2015, 08:44

tak to wygląda Obrazek[/fade][/b] Obrazek Obrazek Obrazek śruba ma taki drobny frez i jest wcisnięta w aluminium

Corrado90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 18 lip 2015, 18:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Corrado90 » 02 sie 2015, 21:17

Witam. Wszystkie wahacze wraz z łącznikami i końcówkami drążka zostały zmienione jednak auto nadal zachowuje się niepewnie ( jutro jadę jeszcze zrobić zbieżność) natomiast dwie śruby stabilizatora wpadły mi w poduchę stabilizatora (do tylnych jest dostęp aby je przełożyć od góry i od spodu skręcić stabilizator nakrętką natomiast do przednich nie - wygląda na to ze całe mocowanie /poduchę trzeba zdemontować).

I tu moje pytanie, czy mogę bez obaw odkręcić tą poduchę /mocowanie czy musze gdzieś podlewarować silnik, co by na głowę nie spadł?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 02 sie 2015, 21:48

jak nie będzie poprawy po ustawieniu zbieżności to proponuje sprawdzić tuleje tylnej belki

Corrado90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 18 lip 2015, 18:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Corrado90 » 03 sie 2015, 02:56

Witam, piszę z telefonu i przeoczyłem zdjęcia od Kolegi wyżej. Dokładnie o to mocowanie chodzi, czy mogę je odkręcić bez podpierania silnika? Przednie śruby po prostu wbiły się do środka.

Tuleja tylnej belki na przeglądzie wyszła lewa - juz zakupiłem na dniach po pracy wymiana

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl