Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP] Wysokie obroty nawet do 5 tys.

Układ napędowy i skrzynie biegów
hipertrofia77

[ TIP] Wysokie obroty nawet do 5 tys.

Post autor: hipertrofia77 » 16 lip 2015, 17:36

Witajcie, nie wiem czy to odpowiedni dział (jestem kobietą, wybaczcie:)) ale od tygodnia mam problem z autem i jego obrotami. Zdarzają się 3 różne sytuacje - jednego razu po ruszeniu i dojściu do prędkości 50 km/h obroty skaczą do 5 tys. a auto chodzi bardzo głośno, po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko jest ok, innym razem auto po dodaniu gazu w ogóle nie reaguje, a najczęściej zdarza się podczas jazdy, że gdy chce dodać gazu nie zależnie od prędkości to auto dopiero po chwili przyśpiesza i wtedy też gwałtownie obroty wzrastają. Nie mam pojęcia czy to wszystko jest ze sobą powiązane, ale chciałabym wiedzieć czy pilnie trzeba z tym udać się do mechanika i co ewentualnie by to mogło być. Jest to automat i ciężko mi znaleźć dobrego mechanika, na ogół jeden odsyła mnie do drugiego, a tamten do kolejnego.

Gość.

Post autor: Gość. » 16 lip 2015, 20:41

Niestety problem brzmi powaznie i albo padło sprzegło(konwerter) albo cos więcej. Szukaj serwisu co sie specjalizuje w ASB. Niestety takich jak na lekarstwo i polecic cos od siebie to moge tylko w okolicy Wrocławia.

hipertrofia77

Post autor: hipertrofia77 » 16 lip 2015, 21:37

Dzięki za odpowiedź. A orientujesz się w koszcie takiej naprawy? Znajomy mi właśnie zasugerował, że to pompa paliwowa, możliwe? Jutro wybiorę się do serwisu, ale chciałabym wiedzieć czego się spodziewać. Chciało się szybkiego auta..

Awatar użytkownika
Patryk Bydzia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 07 paź 2013, 23:58
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Patryk Bydzia » 17 lip 2015, 12:15

witaj zacznij od podpięcia auta pod kompa silnik i skrzynia. i napisz co i jak

hipertrofia77

Post autor: hipertrofia77 » 17 lip 2015, 15:05

Mechanik dziś nie miał czas, bo będzie chciał się przejechać, ale mówił, że to jakiś zawór może być. Jutro do niego jadę to dam znać

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 17 lip 2015, 21:07

Tez bym obstawial konwerter w skrzyni, czyli sprzeglo hydrokinetyczne.

hipertrofia77

Post autor: hipertrofia77 » 18 lip 2015, 11:00

Byłam u mechanika. Przejechał się i powiedział, że na pierwszy rzut oka to sterownik i prawdopodobnie tylko wystarczy go przeczyścić. Podłączył go pod komputer i też wyskakiwał błąd sterownika, wykasował go i za tydzień mam się zgłosić to sprawdzą ten sterownik.

marach8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 366
Rejestracja: 31 sty 2013, 22:40
Imię: Marek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Giżycko/Aachen

Post autor: marach8 » 18 lip 2015, 16:04

Sterownik czego?
Numer błędu lub coś zapisalas?
Było by łatwiej
Tydzień jeździć takim <uoee>

hipertrofia77

Post autor: hipertrofia77 » 18 lip 2015, 16:27

Sterownik skrzyni, powiedział, że musi całą skrzynie rozłożyć i że auto na 2 dni by wziął a ja niestety urlop mam dopiero za tydzien, ale mówił, że mogę tak jeździć tylko w momencie gdy te obroty tak skoczą zawsze go zgasić i od nowa odpalić. Nie spisałam żadnego numeru, nie wiedziałam, że to by coś dało. Ale będę na przyszłość pamiętała.
Mechanik jak się nim przejechał powiedział, że gdyby to był konwerter to cały czas bym miała problemy z tym gazem i działoby się to na każdym biegu. A takie sterowniki to poważna sprawa?

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 18 lip 2015, 16:29

Numer bledu ... kto by to zapisywal;)
Sterownik hydrauliczny istotnie moze robic taki problem (elektroniczny tez jak plywa -> jest pod podlaga pasazera). Nie zajezdzij tej skrzyni w tydzien... bo z tego co piszesz wynika, ze mozesz jezdzic w trybie awaryjnym.

hipertrofia77

Post autor: hipertrofia77 » 18 lip 2015, 17:31

Mechanik powiedział, że tryb awaryjny się włącza wtedy gdy tego biegu nie chce przerzucić i właśnie wtedy mam go gasić. Będę go oszczędzała przez ten tydzień, mam tylko nadzieję, że jak go rozbiorą to nie znajdą nic więcej. Dzięki Wam za zainteresowanie i rady

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 19 lip 2015, 08:23

No to wiemy juz troche wiecej, to moze byc wina sterownika hydraulicznego... lub np. nieszczelnosci na sprzegle... radzilbym Ci sie przesiasc na tydzien do komunikacji publicznej, bo jezdzenie z takim problemem pogarsza tylko sytuacje i byc moze pod koniec tygodnia to nie bedzie juz czego ratowac (jak sie sterowanie calkiem zatrze bedziesz musiala zalatwic sobie inne).

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 19 lip 2015, 09:19

A ja.....jak znam polskie realia i warsztaty ASB to obojetne czy to bedzie sterownik......sprzeglo.......kosz forwardu czy rewersu.......to i tak wezma za grzebanie przy skrzyni grubo ponad 2000 zl. Wiec juz wszystko jedno z jakim problemem skrzyni tam pojedziesz to i tak wezma swoje pieniadze. Ja juz przez to przechodzilem.....poprzedni wlasciciel mojego auta tez przez to przechodzil......
Dopoki nie wskoczy tryb awaryjny to jakos tam mozna pojezdzic te kilka dni. Gorzej tylko, jak juz na trasie tak sie spieprzy, ze tylko laweta Cie uratuje. Wtedy kasa za calosc pojdzie taka, ze chyba lepiej wsiasc w autobus jednak :p

hipertrofia77

Post autor: hipertrofia77 » 19 lip 2015, 11:19

a coś pocieszającego? Wiem, że ze skrzyniami to żartów nie mi kasy chłoną jak już zaczną się problemy, ale 2 tys odrazu?

Gość.

Post autor: Gość. » 19 lip 2015, 12:37

Sam demontaż i zaglądnięcie do środka to juz prawie 2 tys więc sama naprawa czyli wymiana jakiejś czesci nie jest tak droga no chyba że bedzie jak u mnie-niemal całkowita kapitalka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja