Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 1.8 125KM] problem z odpalaniam

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
1na100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 26 wrz 2012, 08:47
Lokalizacja: Lubelskie

[A6 C5 1.8 125KM] problem z odpalaniam

Post autor: 1na100 » 18 lip 2015, 14:02

Witam

Mam problem z odpalaniem wozu. Pierwsze odpalanie na zimnym silniku wygląda tak jak na filmiku, wchodzi z bardzo niski obrotów, zazwyczaj gaśnie i po kolejnej próbie jest już w miarę normalnie.

Natomiast gdy samochód jest już na chodzie, kolejna próba odpalenia jest zgoła odmienna. Samochód zaczyna pracować na wysokich obrotach i po jakiś 4-5 sekundach wraca do normalności.

Z VAGu odczytało mi takowe błędy 00561 (ten powtarzał się najczęsciej), 17972, 17967, 16502, 17978, 01165.

Z poważniejszych napraw kilka miesięcy temu miałem wymienianą pompę paliwa i wlasiciwie po tym zaczęło coś fiksować.

Ma ktoś jakieś pomysły na to?



mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 18 lip 2015, 15:00

Do sprawdzenia przepływomierz, ciśnienie paliwa - czy pompę kupowałeś używaną czy nową? Czy wymieniałeś filtr paliwa? Może być przytkany, szczególnie jeśli poprzednia pompa ci się zatarła. Generalnie błąd który ci się powtarza mówi że mieszanka jest bardzo zła :) Przyczyn może być kilka, łącznie z nieszczelnym dolotem itd.

Ale u ciebie najpierw bym wymienił filtr paliwa.

EDIT: Aha i zapomniałem, jeden z błędów wskazuje na czujnik G62 czyli czujnik temperatury płynu chłodzącego. Takie jaja jak masz z odpalaniem mogą być przez ten czujnik.

1na100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 26 wrz 2012, 08:47
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: 1na100 » 18 lip 2015, 18:40

mrporpoise pisze:Do sprawdzenia przepływomierz, ciśnienie paliwa - czy pompę kupowałeś używaną czy nową? Czy wymieniałeś filtr paliwa? Może być przytkany, szczególnie jeśli poprzednia pompa ci się zatarła. Generalnie błąd który ci się powtarza mówi że mieszanka jest bardzo zła :) Przyczyn może być kilka, łącznie z nieszczelnym dolotem itd.

Ale u ciebie najpierw bym wymienił filtr paliwa.

EDIT: Aha i zapomniałem, jeden z błędów wskazuje na czujnik G62 czyli czujnik temperatury płynu chłodzącego. Takie jaja jak masz z odpalaniem mogą być przez ten czujnik.

Pompa była nowa. Filtr był oczywiście wymieniany, a poprzednia pompa faktycznie się zatarła. Niestety nie miałem możliwości jakotakiego "nadzoru" nad specami wymieniającymi więc kij wie co oni z tym działali.

Btw dzisiaj jeszcze na domiar złego wybuchł mi gaz od klimatyzacji stając na postoju. Masakra <rotfl>

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 18 lip 2015, 21:25

Jak to wybuchł ci gaz od klimatyzacji?

1na100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 26 wrz 2012, 08:47
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: 1na100 » 18 lip 2015, 21:48

mrporpoise pisze:Jak to wybuchł ci gaz od klimatyzacji?
Prawdopodobnie ulotnił się, ale wyglądało to tak jakby coś wybuchło. Stojąc na postoju z włączonym silnikiem przez 5-6 min samochód nagle zaczął się podgotowywać by nagle spod klapy i spod samochodu zaczęło się jakby dymić. Trwało to kilka sekund. W każdym razie klima prawdopodobnie nie działa. Nie wiem, może sprężarka nawaliła.

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 18 lip 2015, 22:36

Jak problem na zimnym i ma lpg to do gazownika na sprawdzenie czy jakiś wtryskiwaczy ci nie puszcza gazu po z gaszenia. Jeśli nie ma problemu na ciepłym to jest to przyczyną na 99%.

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 19 lip 2015, 15:48

A ja jednak obstawiam czujnik temperatury chłodziwa ;)

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 19 lip 2015, 20:31


szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 20 lip 2015, 23:12

pavel44 pisze:

i wszystko w temacie :-)
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 21 lip 2015, 00:54

Czy wszystko w temacie, to się okaże, jak autor wątku sprawdzi :)

1na100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 26 wrz 2012, 08:47
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: 1na100 » 31 lip 2015, 23:00

No i wyszło, że to wszystko przez czujnik temperatury płynu chłodzącego. Tą część wymieniłem + przeczyszczona przepustnica. Zobaczymy jak jutro z rana będzie jarał.

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 01 sie 2015, 07:39

pavel44 pisze:

Widzę że moje wypociny w filmiku jednak są przydatne ,cieszy mnie to :)
ponad to sprawdź wskazania czujnika temperatury Vagiem bo też miałem z nim jaja , nie kupuj ORI bo możesz się naciąć jak ja , kup MEYLE koszt podobny : 33zł : al ten działa do dziś czyszczenie przepustnicy raczej nie wiele pomoże ale nie zaszkodzi pamiętaj o odłączeniu AKU i ponownej adaptacji ,cała procedura jest na forum ,powodzonka.
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja